Η χθεσινή αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα με το αεροπλάνο της Jeju έχει προκαλέσει ερωτήματα και εικασίες σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος, καθώς ειδικοί τονίζουν ότι υπάρχουν «πολλές αντιφάσεις».

Οι αρχές της Νότιας Κορέας ερευνούν εντατικά τις συνθήκες του πολύνεκρου αεροπορικού δυστυχήματος που σημειώθηκε στο Μουάν, με το Boeing 737-800 της Jeju Air να συντρίβεται κατά την προσγείωσή του. Από τους 181 επιβαίνοντες, 179 έχασαν τη ζωή τους, καθιστώντας το δυστύχημα το πλέον φονικό των τελευταίων πολλών ετών στη χώρα. Διασώθηκαν μόλις δύο άτομα, ενώ από τους 179 νεκρούς, έχουν ταυτοποιηθεί οι 141.

Μια πιθανή εξήγηση για τη συντριβή του Boeing είναι το χτύπημα από πουλιά στον κινητήρα, αλλά η ακριβής αιτία παραμένει άγνωστη.

 

 

 

 

Τα δραματικά λεπτά πριν την σύγκρουση

Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας επιμένει στην εκδοχή της σύγκρουσης των πουλιών, ανακοινώνοντας σήμερα τα ξημερώματα πως ο πιλότος του αεροσκάφους είχε ενημερώσει τον πύργο ελέγχου για τα πουλιά και είχε κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης (mayday).

  • 08:54: Ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια για προσγείωση.
  • 08:57: Ο πύργος προειδοποίησε τους πιλότους για πιθανότητα σύγκρουσης με πουλιά.
  • 08:58: Ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου.
  • 09:03: Το αεροπλάνο προσγειώθηκε με την κοιλιά, καθώς δεν είχαν αναπτυχθεί οι τροχοί προσγείωσης. Σύρθηκε στον διάδρομο και τυλίχθηκε στις φλόγες όταν προσέκρουσε σε τοίχο κοντά στον διάδρομο.

Πάντως οι ειδικοί αναφορικά με τα αίτια εστιάζουν και σε άλλους παράγοντες, όπως η θέση του τοίχου κοντά στον διάδρομο προσγείωσης και η γενικότερη διαχείριση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης από το πλήρωμα.

moira 76282

Τα θολά σημεία της αεροπορικής τραγωδίας

Ο Captain Mike Vivian, πρώην επικεφαλής επιχειρήσεων πτήσης της Πολιτικής Αεροπορίας, δήλωσε ότι η συντριβή του αεροσκάφους ήταν «αινιγματική». Ο ίδιος, έχοντας πτητική εμπειρία σε αεροσκάφη τύπου 737, εξήγησε στο Sky News ότι το πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι πιλότοι στον αέρα φαίνεται να προέκυψε «πολύ γρήγορα».

Οι φλόγες που αναφέρθηκαν σε έναν από τους κινητήρες θα μπορούσαν να οφείλονται στην εισρόφηση πουλιού, αλλά σύμφωνα με τον Captain Vivian, αυτό δεν θα προκαλούσε απαραίτητα πλήρη απώλεια του κινητήρα.

Ο διάδρομος προσγείωσης, με μήκος 2.800 μέτρα, θεωρείται επαρκής. Ωστόσο, το αεροσκάφος μπορεί να μην προσγειώθηκε αρκετά νωρίς, ενώ ο τοίχος με τον οποίο συγκρούστηκε προκαλεί ερωτήματα. Αν και η κατασκευή του μπορεί να μην παραβίαζε διεθνείς κανονισμούς, η ανθεκτικότητά του φαίνεται να συνέβαλε στην καταστροφή, σύμφωνα με τον ίδιο.

«Πρόκειται για ένα ατύχημα με πολλές αντιφάσεις», υπογράμμισε.

Υδραυλική Βλάβη;

Ο John Cox, πρώην πιλότος και διευθύνων σύμβουλος της Safety Operating Systems, εκτίμησε ότι μπορεί να υπήρξε υδραυλική βλάβη. Επικαλούμενος την αποτυχία των πιλότων να αναπτύξουν τα φτερά ή τους τροχούς προσγείωσης, ο Cox ανέφερε ότι το αεροσκάφος φαινόταν να είναι υπό έλεγχο και να κινείται σε ευθεία γραμμή μέχρι τη στιγμή που συγκρούστηκε με τον τοίχο κοντά στον διάδρομο.

«Όλα πήγαιναν καλά μέχρι που έπεσε πάνω στον τοίχο, οπότε επήλθε η καταστροφή», δήλωσε.

Άλλοι ειδικοί, όπως ο Ross ‘Rusty’ Aimer, διευθύνων σύμβουλος της Aero Consulting Experts, τόνισαν ότι το αεροσκάφος φαινόταν «σαν να γλιστρούσε στον πάγο», έχοντας χρησιμοποιήσει μεγάλο μέρος του διαδρόμου πριν την τελική πρόσκρουση.

Νωρίτερα την ίδια ημέρα, ένα άλλο αεροσκάφος της Jeju Air παρουσίασε προβλήματα στους τροχούς προσγείωσης, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης. Το αεροσκάφος επέστρεψε στο αεροδρόμιο Gimpo, όπου προσγειώθηκε με ασφάλεια.

Τέλος η Νότια Κορέα ανακοίνωσε πως ξεκινα έρευνα στα Boeing.