Νέες καταγγελίες κατά της Temu αναδεικνύουν σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας σε μια ποικιλία προϊόντων που διατίθενται στην δημοφιλή κινεζική πλατφόρμα. Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) από χώρες όπως η Δανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, επισημαίνει ότι η Temu έχει γίνει σημείο εισόδου παράνομων προϊόντων στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), τα μέλη της BEUC πραγματοποίησαν ελέγχους σε διάφορους τύπους προϊόντων κατά τους τελευταίους 15 μήνες, εντοπίζοντας αρκετά προβλήματα, από καλλυντικά μέχρι παιδικά παιχνίδια.

Πολλά από αυτά τα προϊόντα δεν συμμορφώνονται με την ισχύουσα Ευρωπαϊκή νομοθεσία και, ως εκ τούτου, δεν θα έπρεπε να είναι διαθέσιμα προς πώληση. Ειδικότερα, αναφέρουν:

  • Μικρά αποσπώμενα τμήματα σε παιδικά παιχνίδια και βρεφικά προϊόντα που ενδέχεται να προκαλέσουν ασφυξία,
  • Λανθασμένα ή ελλιπή στοιχεία στη λίστα συστατικών στα καλλυντικά,
  • Επικίνδυνες ηλεκτρικές θερμάστρες.

Ανησυχίες για την ασφάλεια προϊόντων στην Temu

Η ΕΚΠΟΙΖΩ τονίζει ότι η Temu έχει κατακλύσει την Ευρώπη με εξαιρετικά φθηνά προϊόντα, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί σημείο εισόδου παράνομων προϊόντων που δεν θα έπρεπε να κυκλοφορούν στην αγορά. Αυτό δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό για τις εταιρείες που τηρούν τη νομοθεσία, με επικίνδυνες συνέπειες για την ασφάλεια και την υγεία των καταναλωτών.

Η BEUC και οι συνεργαζόμενοι φορείς ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει άμεσα μέτρα κατά της Temu, ώστε να διασφαλιστεί η παροχή αξιόπιστων και επαληθεύσιμων πληροφοριών στους καταναλωτές. Ειδικότερα, προτείνουν:

1. Ολοκλήρωση ερευνών για την Temu και επιβολή διορθωτικών μέτρων,

2. Επιβεβαίωση ότι όλες οι διαδικτυακές πλατφόρμες σέβονται την Ευρωπαϊκή νομοθεσία,

3. Κατάθεση ενός φιλόδοξου σχεδίου δράσης για την ηλεκτρονική αγορά,

4. Συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την ολοκλήρωση της τελωνειακής μεταρρύθμισης.

Η BEUC ζητά επίσης από την Ιρλανδική Ρυθμιστική Αρχή να διερευνήσει τις καταγγελίες κατά της Temu που κατατέθηκαν τον Μάιο του 2024 και να προχωρήσει σε μέτρα αποκατάστασης.

Υπενθυμίζεται ότι η BEUC είχε προηγουμένως καταθέσει καταγγελίες κατά της Temu για τη μη τήρηση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, αναφορικά με την προστασία του καταναλωτή και την Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Οι καταγγελίες περιλαμβάνουν τη χρήση πρακτικών χειραγώγησης και τη μη επαρκή ταυτοποίηση των εμπόρων στην πλατφόρμα.

Συνολικά, η BEUC και οι Ενώσεις Καταναλωτών καλούν την ΕΕ να αναλάβει δράση και να ερευνήσει τη μη τήρηση της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή και των ψηφιακών υπηρεσιών από την Temu, προκειμένου να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των καταναλωτών και να δημιουργηθεί ένα ασφαλέστερο ψηφιακό περιβάλλον.