Μπορεί η “Black Friday Week” να πέρασε, παρόλα αυτά οι περισσότερες επιχειρήσεις εξακολουθούν άτυπα να συνεχίζουν τις προσφορές σε όλα τους τα είδη, προβάλλοντας τις διαφημίσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πανδημία έχει μεταφέρει την αγορά πλέον στο διαδίκτυο κι όπως φαίνεται, ο τρόπος που θα διαφημίσει κανείς τα προϊόντα του είναι το Α και το Ω ώστε να καταφέρει να επιβιώσει σε αυτήν την δύσκολη εποχή.
Εμείς, συζητήσαμε με την κ. Μαρία, social media developer με πολυετή εμπειρία, η οποία μας εκμυστηρεύτηκε τα μυστικά του επαγγέλματος, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις – πελάτες της την εποχή του κορωνοϊού, αλλά και μερικά tips ώστε να μπορέσει μία επιχείρηση να επιβιώσει στο διαδίκτυο.
“Η αγορά φαίνεται να μετασχηματίζεται. Σίγουρα κάποιες επιχειρήσεις δεν θα αντέξουν καθώς ακόμη και οι διαφημίσεις στο ίντερνετ έχουν κόστος. Η πίτα θα ξαναμοιραστεί όσον αφορά τους πελάτες των διαφημιστικών εταιριών, δεν μπορούν να αντέξουν όλοι αυτήν την μεγάλη αλλαγή.”
Για την συγκυρία την οποία βιώνουμε σε σχέση με την αγορά και το διαδίκτυο η κ. Μαρία ήταν σαφής: “Η κατάσταση αυτή, αναδεικνύει την σημασία των social media, όχι απαραίτητα μόνο των E – shops, καθώς η επικοινωνία που έχουμε κατορθώσει να διατηρήσουμε ανάμεσα στους πελάτες μας και στο αγοραστικό κοινό, οφείλεται καθαρά στα social media. Δίνουν ζωή και παρατείνουν την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων ακόμα και όσων δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, καθώς ακόμη και ένας μικρομεσαίος επιχειρηματίας μπορεί να δηλώνει την παρουσία του και να βγάζει τα προς το ζην μέσα από πωλήσεις στο facebook instagram”, δήλωσε χαρακτηριστικά.
Τα social media και το digital marketing δεν είναι μόνο διαφήμιση
Πολλοί μπορεί να σκεφτόμαστε πως ο στόχος του digital marketing είναι καθαρά η αύξηση των πωλήσεων. Αλλά σύμφωνα με την κ. Μαρία, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. “Στόχος είναι να πεις μια ιστορία, να μπορέσεις να πιάσεις τον παλμό του χρήστη, γιατί ουσιαστικά και εσύ ο ίδιος είσαι ο χρήστης, απευθύνεσαι στον εαυτό σου ως καταναλωτή. Οπότε έχει πολύ μεγάλη σημασία σε καιρούς δύσκολους όπως αυτοί που περνάμε, κάθε brand να περνάει το δικό του μήνυμα, να δηλώνει την ταυτότητά του, τα πιστεύω του, την ηθική του και την φιλοσοφία του. Έτσι μπορείς να καταλάβεις καλύτερα την τοποθέτησή του για διάφορα κοινωνικά ζητήματα”.
Τα brand δεν είναι απρόσωπα
Για την κ. Μαρία, η ανάδειξη της επιχειρηματικής και κοινωνικής ταυτότητας του κάθε brand είναι ιδιαίτερα σημαντική: “Είναι σημαντικό είτε με τρόπο χιουμοριστικό είτε με τρόπο πιο άμεσο, να αναδεικνύεις την φιλοσοφία σου για τις προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας καθώς δεν είσαι αποκομμένος από αυτήν. Για παράδειγμα μια εταιρεία με ρούχα δεν θα πρέπει να “πείσει” τον καταναλωτή να αγοράσει κάποιο ρούχο, αλλά να τον βοηθήσει να βρει κάτι που χρειάζεται, ώστε να το αγοράσει. Με άλλα λόγια, πρέπει να δείχνεις την σωστή παρουσία στα social media χωρίς να φαίνεται ότι προβάλεις ένα lifestyle και μια ζωή μιας άλλης πραγματικότητας. Θα πρέπει αυτό που βγάζεις προς τα έξω να είναι αντίστοιχο της κατάστασης”.
Κλείνοντας, η κ. Μαρία υπογράμμισε πως ενώ τα social media πολλές φορές έχουν κατηγορηθεί για την προώθηση μιας απρόσωπης επικοινωνίας, πλέον όμως αποδεικνύεται πως εντέλει, προωθούν την ουσιαστική επικοινωνία.
“Για να επιβιώσει κάθε επιχείρηση θα πρέπει να επενδύσει στην εικόνα της μέσω του digital marketing και των social media, φροντίζοντας αυτή η εικόνα να μην εξυπηρετεί μόνο εμπορικούς στόχους, αλλά να δηλώνει κοινωνική ευθύνη αλλά και να ανταποκρίνεται στην σύγχρονη εποχή”.
Άννα Σαϊνίδου