Σύμφωνα με τα ευρήματα της προκαταρκτικής έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η ελληνική ακτοπλοΐα φαίνεται να έχει χαρακτηριστικά καρτέλ. Από την ανάλυση της αγοράς, διαπιστώθηκε ότι δύο κυρίαρχοι όμιλοι ελέγχουν το 60% του στόλου που δραστηριοποιείται σε δρομολόγια μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, παρά την κατάργηση του καμποτάζ το 2002, δεν έχει παρατηρηθεί αύξηση του ανταγωνισμού, ούτε έχει γίνει ανανέωση του στόλου στην αγορά αυτή.