Η IKEA ετοιμάζεται να λανσάρει τη δική της αγορά, προσφέροντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να κερδίζουν χρήματα μέσω αυτής.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία σχεδιάζει την επέκταση της αγοράς peer-to-peer για μεταχειρισμένα έπιπλα σε όλη την Ευρώπη, μετά την επιτυχία που σημείωσε σε Μαδρίτη και Όσλο. Ο σουηδικός κολοσσός του λιανικού εμπορίου εντείνει τον ανταγωνισμό απέναντι σε άλλες πλατφόρμες όπως το eBay και το Depop.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ingka, του κύριου διαχειριστή των καταστημάτων IKEA, Jesper Brodin, δήλωσε στους Financial Times ότι οι δοκιμές της υπηρεσίας «Ikea Preowned» έχουν επεκταθεί σε όλη την Ισπανία και τη Νορβηγία και θα συνεχιστούν μέχρι τον Αύγουστο.
«Λειτουργεί – αρέσει στους ανθρώπους», τόνισε. «Αποφασίσαμε να το επεκτείνουμε από τη Μαδρίτη στην Ισπανία και από το Όσλο στη Νορβηγία. Σε μερικά χρόνια, θέλουμε να το επεκτείνουμε σε όλες τις αγορές της Ευρώπης», πρόσθεσε.
Η ζήτηση για μεταχειρισμένα προϊόντα αυξάνεται, με εξειδικευμένες πλατφόρμες όπως η Vinted και η Depop να ανταγωνίζονται μεγάλες μάρκες όπως η Shein, η Zara, η H&M και η Lego για την παροχή επιλογών στους πελάτες να αγοράσουν και να πουλήσουν μεταχειρισμένα προϊόντα.
Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την κερδοφορία του λιανικού εμπορίου μεταχειρισμένων, καθώς ελάχιστες εξειδικευμένες ιστοσελίδες καταφέρνουν να βγάλουν κέρδος, εκτός από τη Vinted, η οποία επενδύει σε προϊόντα πέρα από ρούχα, όπως βιβλία, ηλεκτρονικά και παιχνίδια.
Η πιλοτική εφαρμογή της IKEA στη Μαδρίτη και στο Όσλο προσέλκυσε περίπου 200.000 πελάτες, με «μερικές χιλιάδες δεσμεύσεις», σύμφωνα με τον Brodin.
Η IKEA παρέχει στους πωλητές μετρήσεις, φωτογραφίες, εγχειρίδια, μια προτεινόμενη τιμή και πρόσβαση σε ανταλλακτικά όταν προσφέρουν έπιπλα, καθώς και μια επιλογή πληρωμής σε κουπόνια καταστημάτων αξίας 15% υψηλότερης από την τιμή πώλησης.
Το Preowned είναι μια αγορά peer-to-peer, επομένως η IKEA δεν εμπλέκεται στην αποστολή αγαθών ή στις πραγματικές συναλλαγές. Ωστόσο, ο Brodin τόνισε: «Η πρόκληση είναι η κλίμακα».