
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει συστήσει μια ειδική ομάδα ελέγχου που εστιάζει στους influencers, με στόχο τη διασφάλιση της φορολογικής συμμόρφωσης τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο στόχαστρο βρίσκονται 20 γνωστοί influencers, οι οποίοι φέρονται να κερδίζουν έως και 10.000 ευρώ για κάθε ανάρτηση στα social media. Παράλληλα, αρκετοί από αυτούς δηλώνουν εισοδήματα που κυμαίνονται από 10.000 έως 30.000 ευρώ, ενώ οι δαπάνες τους φαίνεται να είναι πολλαπλάσιες.
Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, Όμηρος Τσάπαλος, δήλωσε ότι η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει εκτενείς ελέγχους για να διασταυρώσει τα εισοδήματα των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στα social media. Η διαδικασία αυτή έχει ήδη διαρκέσει περίπου έναν χρόνο και έχει ελεγχθεί ένα μεγάλο πλήθος ΑΦΜ, φτάνοντας τα 3,8 εκατομμύρια.
Από τους ελέγχους αυτούς, 800 φυσικά και νομικά πρόσωπα κλήθηκαν να δικαιολογήσουν τις διαφορές μεταξύ των δηλωθέντων εισοδημάτων και των πραγματικών δαπανών τους. Ο κ. Τσάπαλος ανέφερε ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και για το 2024 με πιο αυτοματοποιημένες διαδικασίες, χρησιμοποιώντας εξελιγμένες ψηφιακές μεθόδους.
Αναφορικά με τη διακίνηση μαύρου χρήματος, ο Τσάπαλος τόνισε ότι οι έλεγχοι θα γίνονται ψηφιακά μέσω αλγορίθμων, ελέγχοντας δαπάνες και κινήσεις λογαριασμών χωρίς την ανάγκη άρσης του τραπεζικού απορρήτου. Σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται μεγάλες αγορές με μαύρο χρήμα, τα πρόστιμα είναι αυστηρά.
Η ΑΑΔΕ εστιάζει στους influencers που διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω των social media, με την ομάδα κρούσης να ελέγχει καθημερινά τη δραστηριότητά τους. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι influencers υποχρεούνται να δηλώνουν τις εμπορικές τους συναλλαγές.
Η Κομισιόν έχει ξεκινήσει έρευνα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για influencers που δεν δηλώνουν τα έσοδά τους, ενώ οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ αφορούν και μεγάλες περιπτώσεις που σχετίζονται με τη showbiz.
Η κατάσταση αυτή δείχνει ότι η ΑΑΔΕ είναι αποφασισμένη να ελέγξει τις δραστηριότητες των influencers και να διασφαλίσει τη φορολογική διαφάνεια στον τομέα αυτό.