Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο βασικός τομέας της Γερμανίας αναδεικνύονται ως κρίσιμος παράγοντας για τις εκλογές της 23ης Φεβρουαρίου. Η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία υπήρξε κινητήριος δύναμη της γερμανικής οικονομίας, βρίσκεται σε κρίση, με σοβαρές επιπτώσεις για τη χώρα.

Η στροφή από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης προς τα ηλεκτρικά οχήματα, σε συνδυασμό με την έλλειψη ελέγχου της κρίσιμης τεχνολογίας μπαταριών, έχει οδηγήσει σε μια τέλεια καταιγίδα για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η πτώση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, το υψηλό κόστος ενέργειας και η αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα από την Κίνα, προσθέτουν επιπλέον πίεση στον κλάδο.

Σύμφωνα με τον Νίλς Ρέντεκερ, αναπληρωτή διευθυντή της δεξαμενής σκέψης Jacques Delors Center, οι επιπτώσεις της οικονομικής πίεσης γίνονται ολοένα και πιο εμφανείς, και οι πολίτες ανησυχούν για το μέλλον. Αυτή η κατάσταση έχει αντίκτυπο και στην πολιτική σκηνή, καθώς τα προβλήματα της οικονομίας ενδέχεται να επηρεάσουν την εκλογική τύχη του καγκελάριου Όλαφ Σολτς.

Μια εβδομάδα πριν τις εκλογές, η συντηρητική συμμαχία (CDU/CSU) του Φρίντριχ Μερτς προηγείται στις δημοσκοπήσεις, ενώ το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) του Σολτς κατατάσσεται τρίτο. Ωστόσο, μια πιθανή νίκη των συντηρητικών δεν διασφαλίζει λύσεις στα προβλήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η αναιμική οικονομική ανάπτυξη και οι απολύσεις στον τομέα έχουν εντείνει την ανησυχία στη Γερμανία, με την ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) να κερδίζει έδαφος στις δημοσκοπήσεις. Η κατάσταση αυτή υποδεικνύει ότι τα προβλήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ενδεικτικά μιας ευρύτερης οικονομικής κρίσης, που ξεκινά από το 2019.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια στον εξηλεκτρισμό, αλλά η απόφαση της κυβέρνησης να τερματίσει τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει πλήξει τις πωλήσεις. Παράλληλα, η εξάρτηση από την κινεζική αγορά έχει δημιουργήσει κινδύνους, καθώς η Κίνα έχει γίνει ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Γερμανίας.

Η κατάσταση επιδεινώνεται από το υψηλό ενεργειακό κόστος και τις επιβαρύνσεις από νέους δασμούς που ενδέχεται να επιβληθούν από τον Αμερικανό Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να αναθεωρήσουν τη στρατηγική τους και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες της αγοράς.

Η πολιτική ηγεσία, κυρίως ο Φρίντριχ Μερτς, καλείται να προτείνει λύσεις για την αναδιάρθρωση της γερμανικής οικονομίας και τη συνεργασία με την Ε.Ε. προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού.