Με «πράσινο» τέλος 3 λεπτών το λίτρο που σημαίνει 4 λεπτά (μαζί με τον ΦΠΑ) στην τιμή λιανικής θα επιβαρυνθεί το πετρέλαιο κίνησης από τις αρχές του νέου έτους.
Η αλλαγή αυτή στην τιμή θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο τροπολογίας του νέου νομοσχεδίου για τη δημιουργία νέου πολεοδομικού σχεδίου. Απώτερος σκοπός είναι η επίτευξη των εθνικών στόχων που έχουν τεθεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου.
Το πράσινο τέλος επιβάλλεται κατά τη θέση σε ανάλωση του diesel κίνησης, δηλαδή κατά τον τελωνισμό του και βεβαιώνεται και εισπράττεται από τις Τελωνειακές Αρχές της ΑΑΔΕ, μαζί με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ.
Η επιβολή αυτής της αύξησης γίνεται για την εξυπηρέτηση του ειδικού σκοπού. Ειδικότερα, οι πόροι από το “πράσινο τέλος”, οι οποίοι συνιστούν δημόσιο έσοδο, διατίθενται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την υλοποίηση δράσεων ειδικού σκοπού στο πλαίσιο των συγκεκριμένων Ενεργειακών και Κλιματικών Στόχων έως το έτος 2030, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.
Άμεση ήταν αντίδραση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, που με ανακοίνωσή της έκανε λόγο “για τιμωρία των ιδίων και των καταναλωτών”, ενώ προειδοποίησε πως “το τέλος της πανδημίας θα μας βρει υπερχρεωμένους”.
Αναλυτικότερα ανέφεραν, «Μας προκαλεί αισθήματα τιμωρίας των καταναλωτών , των πρατηριούχων καυσίμων και των διαφόρων επαγγελματιών αυτή η ευκολία της αυθαίρετης επιβολής φόρων και τελών στα καύσιμα «δια πάσα νόσο» της οικονομίας και των οφειλών του κράτους. Είναι καιρός να συναισθανθεί η κυβέρνηση ότι ο κλάδος αυτός δεν μπορεί να αποτελεί εύκολη λύση για κάθε περίπτωση ελλειμμάτων σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Η έξοδος από την πανδημία covid-19 θα μας βρει όλους υπερχρεωμένους. Δεν είναι δυνατόν σε τέτοιους καιρούς η κυβέρνηση να σχεδιάζει επιβαρύνσεις οποιουδήποτε είδους».