Η τάση των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ αναδεικνύει τις προτιμήσεις του ελληνικού κοινού στο κρασί.

Η οινοποιία είναι ένας από τους πιο δυναμικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, καθώς το κρασί εισέρχεται σε μια νέα εποχή, με ραγδαίες ανακατατάξεις και σημαντικές αλλαγές που προκύπτουν από διάφορους παράγοντες.

Οι παραδοσιακές ισορροπίες της αγοράς φαίνεται να έχουν ανατραπεί, με τους ιστορικούς ηγέτες να παραχωρούν τη θέση τους σε νέους παραγωγούς, οι οποίοι διεκδικούν και κερδίζουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς.

Οι Έλληνες παραμένουν πιστοί λάτρεις του κρασιού, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το 2024 διατέθηκαν περισσότερες από 800 διαφορετικές ετικέτες στα σούπερ μάρκετ. Τα κρασιά ιδιωτικής ετικέτας παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή, κατέχοντας το 19,9% της αγοράς, κυρίως λόγω της προσιτής τιμής τους.

Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα εισαγόμενα κρασιά, κυρίως από Χιλή, Αργεντινή και Νότια Αφρική. Εδώ, η τιμή είναι επίσης καθοριστικός παράγοντας, καθώς συχνά τα εισαγόμενα κρασιά είναι πιο οικονομικά από τα ελληνικά. Αν και το μερίδιο τους ανέρχεται σε 3,1% για το 2024, παρουσιάζει σταθερή άνοδο από 2,9% το 2023 και 2,7% το 2022.

Δημοφιλείς Ελληνικές Επωνυμίες Κρασιού

Στις ελληνικές επώνυμες ετικέτες, η πρωτοκαθεδρία ανήκει στον Ρεπάνη και στην Παράγκα του Κυρ Γιάννη, με το μερίδιο τους να φτάνει το 2,8% το 2024, από 2,7% το προηγούμενο έτος. Ακολουθεί το Κτήμα Μιχαλάκη, το οποίο ενίσχυσε τη θέση του στο 2,7% από 1,9% το 2022.

Το Κτήμα Άλφα κατέχει ποσοστό 2,5% για το 2025, από 2,3% το 2023, ενώ ο Μπουτάρης, με μακρά παράδοση στον τομέα, βρίσκεται πλέον υπό την ιδιοκτησία των Αφών Γεωργιάδη.

Η Βίβλια Χώρα κατέχει το 1,6% της αγοράς (από 1,5% το 2023), η Μαλαματίνα διατηρεί το ίδιο ποσοστό (1,6% από 1,7% έναν χρόνο νωρίτερα), και ο Γεροβασιλείου ανέβηκε στο 1,2% (από 1% το 2023).