Για την ηλεκτροκίνηση, ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης των μεταφορών στην Ελλάδα, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο 5ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης.

 

Πρώτος άξονας του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Σε όλα τα επίπεδα: Ι.Χ., ταξί, αστικές συγκοινωνίες.

Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε στο πλαίσιο αυτό ότι «ειδικά για τα ταξί ετοιμαζόμαστε να κάνουμε μία δεύτερη ενίσχυση, να ξεκινήσουμε ένα νέο πρόγραμμα ‘Πράσινα Ταξί‘, το οποίο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και χρηματοδοτεί την αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων Ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά. Και το σύνολο της επιδότησης για τα ταξί μπορεί να ξεπερνά και τις 20.000 ευρώ, δηλαδή είναι μία επιδότηση πάρα, πάρα πολύ σημαντική. Παράλληλα, εκπονείται σχέδιο εγκατάστασης υποδομών φόρτισης στις πιάτσες ταξί, με προτεραιότητα σε αυτές που το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ το επιτρέπει, χωρίς να γίνει σημαντική επαύξηση ισχύος».

 

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και στον τομέα των δημόσιων μεταφορών. «Ο διαγωνισμός για τα πρώτα 770 από τα 1.300 νέα λεωφορεία που έχουμε προκηρύξει και βρίσκεται σε εξέλιξη είναι πλήρως εναρμονισμένος με αυτό τον στόχο. Τα νέα λεωφορεία θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, είτε αμιγώς ηλεκτρικά, είτε υβριδικά και CNG», υπενθύμισε και επισήμανε πως όταν βγουν στους δρόμους τα νέα οχήματα, η Αθήνα θα είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών λεωφορείων.

1.200 σημεία φόρτισης πανελλαδικά

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση -και εξίσου σημαντικός- είναι οι υποδομές για εύκολη φόρτιση.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που υπήρχαν πανελλαδικά το 2019, σήμερα έχουν φτάσει τα 1.200.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Τρίμηνη παράταση για την εκπόνηση Σχεδίων φόρτισης από τους δήμους - Νομοθετική Επικαιρότητα

«Σήμερα το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω, σε πυκνότητα ως και 60χλμ», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Και βέβαια δεν σταματάμε εδώ. Στόχος μας είναι το 2025 να έχουμε αναπτύξει ένα δίκτυο που θα προσεγγίζει τα 12.000 σημεία φόρτισης και το 2030 να έχουμε φτάσει τους 25.000 φορτιστές πανελλαδικά».

Ηλεκτρονική βάση δεδομένων και εφαρμογή στο κινητό για τους φορτιστές

Προκειμένου δε να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του δικτύου φόρτισης και η μέγιστη διευκόλυνση των χρηστών, τίθεται σε εφαρμογή ο τρίτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: Η υλοποίηση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η) που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία τους επόμενους μήνες.

«Το πρώτο βήμα είναι ότι συγκροτούμε μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το δίκτυο των δημοσίων προσβάσιμων φορτιστών, όπως είναι που βρίσκονται, δηλαδή η γεωγραφική τους θέση, η διαθεσιμότητα, το κόστος και ο τρόπος πληρωμής. Και το δεύτερο βήμα είναι ότι θα παρέχουμε σε κάθε ενδιαφερόμενο μια ειδική εφαρμογή, ώστε να έχει ανά πάσα στιγμή πρόσβαση από το κινητό του σε όλες αυτές τις πληροφορίες και να μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του», εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Συνεργεία ηλεκτρικών οχημάτων

Τέταρτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση είναι ο εκσυγχρονισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη προχωρήσει, από τον Ιούλιο 2021, στην έκδοση ΚΥΑ που προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαδικασίες που θα καθορίζουν τόσο τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και τα σημεία ελέγχου ηλεκτρικών οχημάτων στα ΚΤΕΟ.

Στο σημείο αυτό ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν και άμεσο αντίκτυπο στην αγορά εργασίας. «Γιατί η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί ένα νέο οικοσύστημα ειδικοτήτων και εξειδικευμένων τεχνικών υπηρεσιών που το επόμενο διάστημα αναμένουμε να δημιουργεί όλο και περισσότερες νέες θέσεις απασχόλησης», σημείωσε.

Κ.Σκρέκας: Έως τον Απρίλιο το νέο πρόγραμμα “ Κινούμαι ηλεκτρικά”

Έως τον Απρίλιο θα προκηρυχθεί νέος κύκλος του προγράμματος “Κινούμαι ηλεκτρικά” με αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ενώ παράλληλα θα προκηρυχθεί ειδικό πρόγραμμα για αντικατάσταση ταξί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας.

Πιο... κοντά στην ηλεκτροκίνηση ο Δήμος Διονύσου

Σε μήνυμα του προς το 5ο συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που πραγματοποιείται σήμερα ο κ.Σκρέκας τόνισε ότι με τον προηγούμενο κύκλο του προγράμματος επιτεύχθηκε η υπερκάλυψη του στόχου για την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων που προβλέπει ο ενεργειακός και κλιματικός σχεδιασμός.

Αλ.Σδούκου: Ανάγκη μείωσης του κόστους φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων

Η αύξηση του πλήθους των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων και η μείωση του κόστους φόρτισης περιλαμβάνονται στους στόχους του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το 2022, όπως ανέφερε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας σήμερα σε συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση. Η μείωση  του ΦΠΑ στα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης εξετάζεται να γίνει από 24 σε 6%.