Ο φυσικός κόσμος απειλείται. Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι 1 εκατομμύριο είδη, από περίπου 8 εκατομμύρια, εξαφανίζονται – πολλά μέσα σε δεκαετίες. Αυτή η πτώση θέτει σε κίνδυνο το μέλλον του πλανήτη και όλων των ατόμων σε αυτόν.
Ο χρόνος εξαντλείται και απαιτείται επειγόντως δράση για την πρόληψη της θανατηφόρας απώλειας της φύσης.
Μήπως νοιάζονται οι άνθρωποι; Δεδομένης της κλίμακας του προβλήματος, θα ήταν εύκολο να υποθέσουμε ότι οι απλοί άνθρωποι απομακρύνονται, όχι μόνο πιστεύοντας ότι η απώλεια βιοποικιλότητας δεν αποτελεί προτεραιότητα, αλλά και ότι τίποτα δεν μπορεί να γίνει.
Αυτό μας βρίσκει αντίθετους
Νέα έρευνα από το The Economist Intelligence Unit, που ανατέθηκε από το World Wide Fund for Nature (WWF), δείχνει ότι εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ανησυχούν και ότι αυτός ο αριθμός αυξάνεται.
Η πιο δραματική αύξηση της εμπλοκής και της ευαισθητοποίησης σημειώθηκε στην Ασία, κυρίως στην Ινδία (190%), στο Πακιστάν (88%) και στην Ινδονησία (53%). Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ενδιαφέρονται για τη φύση και αυτή η τάση αυξάνεται – ειδικά στις αναδυόμενες αγορές. Αυτή η μετατόπιση του κοινού συναισθήματος αντικατοπτρίζει μια σκληρή πραγματικότητα, καθώς οι άνθρωποι στις αναδυόμενες αγορές είναι πιο πιθανό να βιώσουν τον καταστροφικό αντίκτυπο της απώλειας της φύσης.
Ο αριθμός των συνομιλιών για απώλεια φύσης έχει αυξηθεί, όπως φαίνεται στην αύξηση κατά 65% στις αναφορές του Twitter από το 2016. Τα ζητήματα της φύσης και της βιοποικιλότητας κερδίζουν περισσότερη έλξη στο διαδίκτυο από ποτέ, με τον αριθμό των αναφορών του Twitter να αυξάνεται περισσότερο στις αναδυόμενες αγορές. Σημαντικοί παράγοντες επιρροής σε όλο τον κόσμο – συμπεριλαμβανομένων πολιτικών προσώπων, διασημοτήτων και θρησκευτικών ηγετών – χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες τους για να ενισχύσουν τα θέματα της φύσης, με μηνύματα που φτάνουν σε ένα κοινό κοινό σχεδόν 1 δις ανθρώπων παγκοσμίως.
Οι καταναλωτές αλλάζουν τη συμπεριφορά τους, με τις αναζητήσεις για βιώσιμα αγαθά να αυξάνονται παγκοσμίως κατά 71% από το 2016. Οι εταιρείες ανταποκρίνονται, ιδίως στους τομείς των καλλυντικών, των φαρμακευτικών προϊόντων, της μόδας και των τροφίμων.
Η δημόσια ζήτηση για δράση αυξάνεται ραγδαία μέσω διαμαρτυριών, αναφορών και δωρεών εκστρατείας. Μεταξύ του 2016 και του 2018, η παγκόσμια κάλυψη των μέσων ενημέρωσης για διαδηλώσεις βάσει της φύσης αυξήθηκε σταθερά κατά 7%. Ωστόσο, μεταξύ του 2018 και του 2019, η κάλυψη σημείωσε άνοδο κατά 103%, λόγω των κινημάτων διαμαρτυρίας όπως το Extinction Rebellion.
Το αίτημα για τολμηρή, αποφασιστική δράση από κυβερνήσεις και επιχειρήσεις για λογαριασμό του πλανήτη και τις μελλοντικές γενιές γίνεται όλο και πιο δυνατά.