[ad_1]
«Η κυβέρνηση υποτίμησε την κλιμάκωση της επιθετικότητας της τελευταίας και καθυστέρησε να ζητήσει κυρώσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση ούτως ώστε να καταστήσει τις απειλές της Τουρκίας ευρωτουρκική διαφορά, όχι απλώς ελληνοτουρκική»
Ο Τομεάρχης Εξωτερικών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κατρούγκαλος μιλώντας σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό ΑΘΗΝΑ 9,84 ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
Πρέπει να δούμε την παρούσα κατάσταση και τις εξελίξεις με ψυχραιμία και χωρίς να την υποτιμούμε. Υπήρξε ένα προφανές κενό στρατηγικής στη διπλωματία μας, με ευθύνη της κυβέρνησης, που διευκόλυνε το ξετύλιγμα της επιθετικής τακτικής της Τουρκίας.
Η κυβέρνηση υποτίμησε την κλιμάκωση της επιθετικότητας της τελευταίας και καθυστέρησε να ζητήσει κυρώσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση ούτως ώστε να καταστήσει τις απειλές της Τουρκίας ευρωτουρκική διαφορά, όχι απλώς ελληνοτουρκική. Αυτό έγινε όψιμα και όχι αποτελεσματικά, μολονότι οκτώ μήνες το ζητάμε συστηματικά.
Πρόκειται για κενό στρατηγικής το οποίο οφείλεται σε εγκατάλειψη βασικών παραγόντων του οποίους εμείς είχαμε ως πυλώνες της εξωτερικής μας πολιτικής.
Για παράδειγμα να μην αφήνουμε την πρωτοβουλία των κινήσεων στην άλλη πλευρά. Εμείς είχαμε θέσει, στο πλαίσιο μιας ενεργητικής και πολυδιάστατης διπλωματίας, τα ζητήματα της θετικής ατζέντας στην Ανατολική Μεσόγειο, των σχημάτων τριμερούς συνεργασίας, του East Med.
Βλέπουμε από το φθινόπωρο και μετά, μετά από την αρχική υποτίμηση του ζητήματος από τον κ. Μητσοτάκη, που δεν έθεσε στην πρώτη συνάντηση με τον Πρόεδρο Ερντογάν τα ζητήματα της έντασης στο Αιγαίο και των απειλών, η ελληνική διπλωματία τρέχει πίσω από τις εξελίξεις, ιδίως μετά το παράνομο Τουρκο-Λιβυκό σύμφωνο. Ο ρόλος της διπλωματίας είναι να προλαβαίνει τις κρίσεις, όχι να καταγγέλλει απλώς την επόμενη επιθετική κίνηση που θα εκδηλώσει η άλλη πλευρά.
Υπάρχουν και εσωτερικές αντιφάσεις στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας που συμβάλλουν στο κενό αυτό στρατηγικής. Έγινε μια προσπάθεια, για παράδειγμα, να ανοίξουν δίαυλοι επικοινωνίας με την Τουρκία, στην περίφημη τριμερή συνάντηση που έγινε στο Βερολίνο. Γιατί κρατήθηκε μυστική;
Και όταν ανακοινώθηκε γιατί η κυβέρνηση δεν υπερασπίστηκε την ανάγκη να γίνει η συνάντηση αυτή. Αυτό θεωρώ ότι οφείλεται στο φόβο που έχει ο κ. Μητσοτάκης απέναντι στην κριτική που δέχεται από την ακραία δεξιά πτέρυγα εντός της Νέας Δημοκρατίας. Που του λένε ότι δεν συνομιλούμε με πειρατές. Ακούσαμε και τον κ. Σαμαρά , πρόσφατα στη Βουλή.
Θα πρέπει η πολιτική μας απέναντι στην Τουρκία να είναι διττή. Να έχουμε πάντοτε στο τραπέζι τις κυρώσεις για να ξέρει ότι ο «τσαμπουκάς» της θα έχει κόστος και ταυτόχρονα να επιχειρούμε πάντοτε να την φέρουμε στο τραπέζι του διαλόγου, με όρους διεθνούς δικαίου. Ενδεχομένως η Γερμανική Προεδρία στην ΕΕ να μπορεί να αποτελέσει ένα παράθυρο ευκαιρίας για το σκοπό αυτό.
Γιατί αν πεισθεί η Τουρκία ότι θα χάσει αν συνεχίσει με την επιθετική τακτική και αντίθετα έχει ένα περιθώριο να κερδίσει, μπορεί να ανοίξουν θετικά για αυτή θέματα στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, όπως κυρίως το θέμα της Τελωνειακής Ένωσης.
Η Γερμανική προεδρία δεν θέλει να έχει εστίες έντασης κατά τη διάρκεια της εξάμηνης περιόδου. Από εκεί και μετά εμείς θέλουμε να μην μας επιβληθεί μια ατζέντα διαλόγου, πέρα από αυτή που ζητάμε.
Εμείς θέλουμε να αποκαταστήσουμε συνθήκες διαλόγου στο μοναδικό θέμα που μας απασχολεί, της υφαλοκρηπίδας και της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, και θέλουμε οι όροι της συζήτησης να καθορισθούν με βάση το διεθνές δίκαιο της θάλασσας.
Όπως είπε και ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, μετά τη συνάντησή του με τον κ. Μητσοτάκη, οποιαδήποτε απειλή στα κυριαρχικά μας δικαιώματα πρέπει να αντιμετωπισθεί ακριβώς όπως αντιμετωπίσθηκε τον Οκτώβριο του 2018 η προσπάθεια του Barbaros να προχωρήσει σε σεισμικές έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Για την επέκταση από τα 6 στα 12 μίλια στο Ιόνιο ο κ. Κατρούγκαλος είπε:
Ο Αλέξης Τσίπρας αποφάσισε ως πρωθυπουργός, μετά και από δική μου εισήγηση για συνταγματικούς και πολιτικούς λόγους, να μην γίνει η επέκταση με Προεδρικό Διάταγμα αλλά με νομοσχέδιο που θα συζητιόταν στη Βουλή. Το νομοσχέδιο αυτό είχε συνταχθεί, ανακοίνωσα στο Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής ότι επέκειτο η κατάθεσή του το Μάϊο, πράγμα που δεν κατέστη δυνατό λόγω των έκτακτων εκλογών. Δεν είχαμε διαφοροποίηση πολιτικής. Δεν υπήρξε ο χρόνος λόγω της επίσπευσης των εκλογών.
Για την προσπάθεια από ορισμένα ΜΜΕ να συνδέσουν το θέμα της ενότητας στα εθνικά θέματα με την υπόθεση παραπομπής του κ. Παπαγγελόπουλου στο ειδικό δικαστήριο, ο Τομεάρχης Εξωτερικών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε:
Δεν έχουμε ως μοναδικό επεισόδιο της προσπάθειας σπίλωσης των πολιτικών αντιπάλων της Νέας Δημοκρατίας, την περίπτωση Παπαγγελόπουλου. Που και αυτή είναι εξαιρετική γιατί είναι η μόνη υπόθεση στον κόσμο που διώκονται αυτοί που διερεύνησαν ένα σκάνδαλο, το μείζον σκάνδαλο Novartis, αντί να διώκονται οι αυτουργοί του.
Αυτό που βλέπουμε στην τακτική της Νέας Δημοκρατίας το τελευταίο διάστημα είναι κάτι που βγαίνει από την ιστορία της Δεξιάς. Με παρακρατικές μεθόδους, αντισυνταγματικές και κακουργηματικές υποκλοπές, των οποίων η παρουσίαση ενορχηστρώνεται σαν να υπάρχει ένας αόρατος αρχισυντάκτης, προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα γενικότερο κλίμα εναντίον της Αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν χρησιμοποίησα τυχαία τον χαρακτηρισμό παρακρατικές μεθόδους, και στο παρελθόν η ελληνική Δεξιά είχε χρησιμοποιήσει ανάλογες μεθόδους.
Θυμίζω ότι τον Ιούνιο του 1994 είχε παραπεμφθεί στο Ειδικό Δικαστήριο ο πρώην πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης. Ενορχηστρώνεται συνειδητά μια εκστρατεία σπίλωσης των πολιτικών αντιπάλων της κυβέρνησης. Δεν μπορεί η πολιτική ζωή της χώρας να είναι σαν το μήλο της Χιονάτης.
Να είναι δηλητηριασμένο μόνο το μισό. Η πολιτική ζωή της χώρας είναι ενιαία, η πολιτική αντιπαράθεση πρέπει να υπάρχει, σκάνδαλα όταν υπάρχουν πρέπει να διερευνώνται. Άλλο όμως τα σκάνδαλα και άλλο η ενορχηστρωμένη επίθεση με μεθόδους παρακρατικές και αντισυνταγματικές.
[ad_2]
Πηγή : AVGI