Ν. Σαντορινιός: Νύχτα και χωρίς διαβούλευση, η ΝΔ νομοθετεί εις βάρος της ναυτεργασίας

[ad_1]

«Αιφνιδιαστικά και ενώ η διαδικασία συζήτησης του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών έφτανε στη κορύφωσή της, η Κυβέρνηση κατέθεσε την τελευταία στιγμή τρεις, εκπρόθεσμες, απαράδεκτες και προκλητικές, για τη ναυτιλία, τη ναυτεργασία και τον συνδικαλισμό, τροπολογίες”, σημειώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιός

“Συγκεκριμένα, η ρύθμιση που επιβάλει στα μέλη των ναυτεργατικών σωματείων όριο τριών θητειών σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο σωματείο και όριο ηλικίας, ως προϋπόθεση για συμμετοχή στις αρχαιρεσίες, συνιστά μια ευθεία και ωμή παρέμβαση της Κυβέρνησης στον Συνδικαλισμό και στα καταστατικά των Α’ και Β’/βάθμιων σωματείων, χωρίς να έχει κανένα δικαίωμα ιδιαίτερα, δε, χωρίς πρώτα να έχει γίνει διαβούλευση με τα ίδια τα Σωματεία.

Περαιτέρω, η δεύτερη τροπολογία, όπου με πρόσχημα τις περιπτώσεις αδυναμίας πρόσληψης Έλληνα πλοιάρχου, στα πλοία ελληνικής σημαίας, καταργεί την υποχρέωση του πλοιοκτήτη να προσλαμβάνει 5 Έλληνες αξιωματικούς, γεγονός που επηρεάζει τις οργανικές συνθέσεις. Ακόμη και αν δεν μπορεί να βρεθεί Έλληνας πλοίαρχος, μετά από πιστοποιημένη έλλειψη από την ΠΕΠΕΝ, η υποχρέωση της πρόσληψης του ελάχιστου αριθμού Ελλήνων αξιωματικών άλλων ειδικοτήτων, όπως μηχανικών, υποπλοιάρχων, κα, πρέπει να παραμείνει, στο πλαίσιο της προστασίας του επαγγέλματος του σημαντικού αυτού, για τη χώρα, κλάδου.

Ενώ, η πολυσυζητημένη τροπολογία που ουσιαστικά καταργεί τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, επίσης ήρθε στη Βουλή προς ψήφιση, χωρίς καμία πρότερη διαβούλευση ή έστω ενημέρωση του κλάδου. Η μεθόδευση της Κυβέρνησης να μην συνεργαστεί με τα Σωματεία, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους και αποτελεί παραβίαση της Εθνική νομοθεσίας για την συλλογική διαπραγμάτευση και τη συμφωνία των φορέων ναυτεργασίας και εφοπλισμού.

Τέλος, όσο και αν προσπάθησε η Κυβέρνηση να διασκεδάσει τις αντιδράσεις και να υποτιμήσει τις συνέπειες, ένα είναι το σίγουρο: το σκληρό νεοφιλελεύθερο πρόσωπο της ΝΔ γίνεται κάθε μέρα ολοένα και πιο επικίνδυνο τόσο για την ναυτιλία και τη ναυτεργασία, όσο και για την ίδια την κοινωνία.”

 

 

[ad_2]

Πηγή : AVGI