«Η κακοκαιρία «Μήδεια», η έλευση της οποίας είχε προβλεφθεί με απόλυτη ακρίβεια ως προς το χρόνο, τη διάρκεια και τη σφοδρότητά της, αποτέλεσε πραγματική αποκάλυψη.», τονίζει σε άρθρο του στο iEidiseis.gr ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών, Νίκος Παππάς.

Αναλυτικά αναφέρει:

Σε λίγες μόνο μέρες θρηνήσαμε την απώλεια τριών συνανθρώπων μας, μετρήσαμε δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά χωρίς ρεύμα, νερό και θέρμανση, μείναμε χωρίς Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική, είδαμε την Ελλάδα να κόβεται στα δύο.

Η χώρα βίωσε ένα πρωτοφανές μπάχαλο, με την ευθύνη να βαραίνει απόλυτα τον κ. Μητσοτάκη. Η ανικανότητα του Μεγάρου Μαξίμου και των κυβερνητικών στελεχών είναι -μετά από 19 μήνες- περισσότερο από σαφής.

Η δε επιλογή της Ν.Δ. να βγάζει από την πρίζα ό,τι δεν μπορεί να αντιμετωπίσει, είναι εντελώς αποκαλυπτική της ανικανότητας και των ιδεολογικών της εμμονών. Λύσεις δεν έδωσαν ούτε η αλλοπρόσαλλη απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας ούτε ο περιορισμός των πολιτών στα σπίτια τους.

Το να κρύβεις τους πολίτες από το πρόβλημα, αλλά και το ίδιο το πρόβλημα από τους πολίτες, αφήνοντας απλά κάποια ΜΜΕ να λένε ότι όλα είναι άψογα καμωμένα, δεν αποτελεί διαχείριση κρίσης. Όπως δεν αποτελεί και στην περίπτωση της πανδημίας.

Ούτε, βεβαίως, μπορεί να τίθεται διαρκώς σε πρώτο πλάνο το θέμα της «ατομικής ευθύνης», όταν τα στελέχη της Ν.Δ. παραμένουν προκλητικά ανεύθυνα. Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστικό πως την ώρα που οι πολίτες βίωναν τα αποτελέσματα της κυβερνητικής ανικανότητας, ο κ. Μητσοτάκης έπαιρνε ανέμελος τον πρωινό του καφέ στο Κολωνάκι, φωτογραφιζόμενος, ο κ. Καραμανλής, αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, παρέμενε άφαντος.

Την ίδια στιγμή:
• Η Ελλάδα κοβόταν στα δύο με την αλλοπρόσαλλη απόφαση Χρυσοχοΐδη για απαγόρευση μετακινήσεων στην Αθηνών – Λαμίας, όπου, όμως, όπως διαπιστώσαμε, το οδόστρωμα ήταν καθαρό και απολύτως προσπελάσιμο. Η κυβέρνηση οφείλει να εξηγήσει ποιον ευνόησε αυτή η απόφαση.
• Στο σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης διακοπτόταν η κυκλοφορία, αφού το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει φροντίσει για την ολοκλήρωση του έργου της τηλεματικής εδώ και δύο χρόνια και ο ΟΣΕ δεν είχε προβλέψει για τη διατήρηση της λειτουργικότητας των γραμμών σε συνθήκες πάγου.
• Η Αττική έμενε χωρίς ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, αφού η ΣΤΑΣΥ δεν προχώρησε στη δρομολόγηση νυχτερινών τρένων που θα απέτρεπαν την εμφάνιση πάγου στις γραμμές, ενώ αντίστοιχο πρόβλημα υπήρξε και με τον προαστιακό προς το αεροδρόμιο.
• Οι επιβάτες των λεωφορείων είτε περίμεναν επί ώρες στις στάσεις τα λεωφορεία χωρίς ενημέρωση, είτε «εγκαταλείπονταν» σε στάσεις, μακριά από τους προορισμούς τους και χωρίς εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης.
• Οι διακοπές του ρεύματος δημιούργησαν σοβαρότατα προβλήματα σε 240 χιλιάδες νοικοκυριά, καθώς ο ΔΕΔΔΗΕ δεν μερίμνησε για τη συντήρηση και προστασία του δικτύου του, ενώ στην καθυστερημένη αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης έπαιξε σημαντικό ρόλο και η αδυναμία δήμων και περιφέρειας να καθαρίσουν τα οδικά δίκτυα που βρίσκονται στην ευθύνη τους. Εδώ, απαιτείται να ξαναμπεί στο τραπέζι και να ολοκληρωθεί η υπογειοποίηση του δικτύου ηλεκτροδότησης στις αστικές περιοχές.

Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει εξηγήσεις, η προπαγάνδα δεν πείθει. Αντίθετα εξοργίζει τους πολίτες. Το κυβερνητικό μείγμα ιδεολογικών και πολιτικών εμμονών, αυταρχισμού και διοικητικής ανεπάρκειας οδήγησε και οδηγεί σε καταστροφικές αποφάσεις.

Οι κύριοι Μητσοτάκης, Καραμανλής και Χρυσοχοΐδης πρέπει να απαντήσουν για όσα έγιναν.

Η ανικανότητα της κυβέρνησης πλήττει με σφοδρότητα τη χώρα.

Η κοινωνία των πολιτών και οι προοδευτικές δυνάμεις οφείλουν και σε αυτό το πεδίο να συγκροτήσουν σχέδιο, όχι μόνο για την απαλλαγή της χώρας από μια εμμονική και ανίκανη κυβέρνηση, αλλά και για τη διαχείριση των νέων δεδομένων που φέρνει η κλιματική αλλαγή.