Το θέμα φέρνουν στη Βουλή με σχετική ερώτησή τους προς την Υπουργό Παιδείας 25 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με πρωτοβουλία της Δώρας Αυγέρη , βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης και Αναπληρώτριας Τομεάρχη Υγείας. Ο άδικος αποκλεισμός προσφυγόπουλου από τις Πανελλήνιες εξετάσεις, αλλά και από τις επαναληπτικές του Σεπτεμβρίου, έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις και την κινητοποίηση οργανώσεων γονέων, εκπαιδευτικών, απλών πολιτών, που στηρίζουν τις κοπιώδεις και συγκινητικές προσπάθειες του νεαρού μαθητή για πλήρη ένταξη στην ελληνική κοινωνία κι ένα καλύτερο μέλλον. Η περιπέτεια του Σ.Α., που δεν άφησε την ελληνική κοινωνία ασυγκίνητη, καταγράφεται σε πλήθος ρεπορτάζ, τα οποία καταδεικνύουν την υπέρμετρη αυστηρότητα ενός καθηγητή προς έναν μαθητή του, σε μια περίοδο όπου το «κανένας μόνος του» δεν είναι μόνο σύνθημα, αλλά πολιτική πράξη ύψιστου ηθικού φορτίου. Εν προκειμένω, η υπουργός Παιδείας έχει μια μοναδική ευκαιρία να αποδείξει ότι διατηρεί ευήκοα ώτα απέναντι σε αντιπαιδαγωγικές και άδικες συμπεριφορές, που δεν συνάδουν με την αποστολή του σχολείου και την αναβάθμιση της εκπαιδευτικές διαδικασίας. Πόσο μάλλον όταν ο εν λόγω μαθητής θα μπορούσε να συμμετάσχει υπό ειδικές προϋποθέσεις στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Μέσα σε σκληρές συνθήκες και αντιξοότητες, ως ασυνόδευτος ανήλικος, ο Σ.Α. ολοκλήρωσε φέτος τον τριετή κύκλο σπουδών του στο ΕΠΑΛ Βασιλικών. Έλαβε απολυτήριο με πολύ καλό βαθμό( «16,4»), πάνω από τον μέσο όρο της τάξης του. Πρωτίστως, όμως, κέρδισε την έξωθεν καλή μαρτυρία καθηγητών και συμμαθητών του. Ωστόσο, σε δύο αμιγώς εργαστηριακά μαθήματα (τα οποία πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς εξ’ αποστάσεως, εξαιτίας της πανδημίας), ο Σ.Α. βαθμολογήθηκε με βαθμό λιγότερο από τη βάση και, μάλιστα, από τον ίδιο καθηγητή. Οι βαθμοί αυτοί, παράταιροι με τη συνολική επίδοσή του, του στερούν τη δυνατότητα να πάρει και το απαιτούμενο πτυχίο, καθώς για μισή μονάδα δεν συγκεντρώνει την απαιτούμενη βάση για συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Κανείς δεν μπορεί να μην σταθεί στο πλευρό ενός νέου ανθρώπου, ο οποίος ελπίζει στην κατανόηση του καθηγητή του μέσα από την επιστολή που απέστειλε στον ίδιο. Κανείς δεν μπορεί να μην δει στον αγώνα αυτού του μαθητή το νόημα κάθε προσπάθειας, ατομικής ή συλλογικής, για μια καλύτερη κοινωνία.
Με την ερώτησή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητούν από την αρμόδια Υπουργό Παιδείας να προχωρήσει σε όλες εκείνες τις ενέργειες, προκειμένου να δοθεί στον Σ.Α. η δυνατότητα συμμετοχής στις επαναληπτικές πανελλήνιες εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.
Τα κοινοβουλευτικά ερωτήματα έρχονται να συναρμοστούν και με το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας προς την Υπουργό Παιδείας να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την γενική διευθέτηση ενός ζητήματος που προκαλεί στρεβλώσεις. Ζητούν να κατατεθεί διάταξη, που θα επιτρέπει στους μαθητές της Γ’ Λυκείου των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ, μετά τις εξετάσεις αναβαθμολόγησης του Σεπτεμβρίου, να δικαιούνται να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις που πραγματοποιούνται πάλι τον Σεπτέμβριο για άλλες κατηγορίες υποψηφίων. |