Kostas mparkas voyli

Ένα έργο πνοής, που αφορά στην ολοκλήρωση του διαδημοτικού οδικού δικτύου, που θα ενώνει το Λιβαδάρι του Νομού Πρέβεζας και το Ελευθέρι του Νομού Θεσπρωτίας με την Πάργα, φέρνουν στη Βουλή με Ερώτηση που καταθέτουν από κοινού οι Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας και Νομού Θεσπρωτίας, Μάριος Κάτσης. Την Ερώτηση συνυπογράφουν οι αρμόδιοι Τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ, Εσωτερικών, Κώστας Ζαχαριάδης και Υποδομών, Νίκος Παππάς.

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, στόχος της σχετικής Μελέτης με Αριθμό 160/2010, η οποία εκπονήθηκε το 2010 από την Τεχνική Υπηρεσία Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΥΔΚ), της Διεύθυνσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης του Νομού Θεσπρωτίας, είναι η αναβάθμιση Δρόμου, συνολικού μήκους χιλίων επτακοσίων δεκατεσσάρων μέτρων και είκοσι ένα εκατοστών (1.714,21 μ.), ο οποίος αποτελείται από δύο τμήματα.

Το πρώτο τμήμα, μήκους πεντακοσίων ογδόντα μέτρων και σαράντα ενός εκατοστών (580,41 μ.) είναι ήδη ασφαλτοστρωμένο και προβλέπεται να γίνει βελτίωσή του με διαπλάτυνση αυτού και κατασκευή σωληνωτού οχετού.

Το δεύτερο τμήμα είναι χωματόδρομος. Η χάραξη ξεκινά από τη συμβολή του υπάρχοντος Δημοτικού Δρόμου «Νεκροταφείο- Λιβαδάρι» της Δημοτικής Ενότητας Μαργαριτίου του Δήμου Ηγουμενίτσας, με τη συμβολή του Δρόμου που συνδέει τον Οικισμό της Αγίας Κυριακής του Δήμου Πάργας και το Τοπικό Διαμέρισμα Λιβαδαρίου του Δήμου Πάργας. Σύμφωνα με την εκπονηθείσα Τεχνική Μελέτη προβλέπεται η διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου, η βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της χάραξης και η διάστρωση ασφαλτόδρομου.

Αποτέλεσμα των σχετικών παρεμβάσεων είναι η κατακόρυφη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ δύο Δήμων, της Ηγουμενίτσας και της Πάργας, καθώς ο απαιτούμενος χρόνος της διαδρομής μειώνεται στο ελάχιστο. Παράλληλα, βελτιώνεται στο κατακόρυφο η πρόσβαση στις καλλιέργειες της περιοχής και στις κτηνοτροφικές μονάδες, ενώ περιορίζονται στο ελάχιστο τις αυξημένες ανάγκες συντήρησης του δρόμου.

Όπως προκύπτει από τη Μελέτη, ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται, μαζί με τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ), στα εξακόσιες τριάντα χιλιάδες (630.000) ευρώ. Η ολοκλήρωση του έργου θα έχει προφανή θετικά αποτελέσματα για την προσβασιμότητα και την οικονομία της περιοχής, με τον συσχετισμό κόστους- απόδοσης να είναι προδήλως υπέρ της ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου, αφού τα οφέλη από την ολοκλήρωσή του είναι πολλαπλώς περισσότερα από το κόστος κατασκευής του