Κόντρα ξέσπασε σήμερα στη Βουλή, ανάμεσα στη βουλευτή Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Θεοδώρα Τζάκρη και στον υπουργό εσωτερικών Μάκη Βορίδη, με αφορμή την απευθείας ανάθεση από τον τελευταίο καμπάνιας ύψους 3 εκατ. ευρώ για την ενημέρωση των Ελλήνων του εξωτερικών.

Ειδικότερα, πρόκειται για ένα ζήτημα για το οποίο εδώ και καιρό εξαπολύει η πυρά η κ. Τζάκρη κατά της κυβέρνησης, έχοντας υποβάλει επίκαιρη ερώτηση προς τον κ. Βορίδη, ρωτώντας ανάμεσα σε άλλα, με ποια κριτήρια ο εν λόγω προϋπολογισμός των 3 εκατ. ευρώ θα κατανεμηθεί στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για την υλοποίηση των δράσεων της ανωτέρω εκστρατείας ενημέρωσης;

“Εγκαθιδρύετε καθεστωτικό μοντέλο στρατολόγησης Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης μέσω δημοσίου χρήματος”, τόνισε κατά τη σημερινή της ομιλία στη Βουλή η κ. Τζάκρη, ενώ προσέθεσε δεικτικά πως “Είστε τόσο χαρούμενοι που με πρόσχημα την πανδημία καταφέρατε να καταργήσετε την ελευθερία του τύπου στην Ελλάδα που εξάγετε το μοντέλο και στα ομογενειακά μέσα. Με στόχο να τα εργαλειοποιήσετε. Και στο πλάι της κρατικής διαφήμισης να φιλοξενούνται ποταμοί άρθρων που θα εξυμνούν το ανύπαρκτο κυβερνητικό σας έργο”.

Στη συνέχεια, η βουλευτής επισήμανε πως “Παλιά είχαμε τον εθνικό μας εργολάβο, τώρα έχουμε και την εθνική μας διαφημιστική εταιρία” προσθέτοντας:

“Αναθέσατε απευθείας με το πρόσχημα του κατεπείγοντος καμπάνια ύψους 3.000.000 για την ενημέρωση των Ελλήνων του Εξωτερικού σε μια εταιρεία χωρίς εμπειρία διεθνών μέσων ενημέρωσης, ενώ με τα ίδια χρήματα θα μπορούσατε, όχι μόνο στα ομογενειακά μέσα να προβάλλετε το δικαίωμα ψήφου, αλλά και σε όλες τις μεγάλες εφημερίδες και sites του εξωτερικού.”

“Το θέμα της ψήφου των αποδήμων είναι εθνικό θέμα και πρέπει να κρατήσετε έστω τα προσχήματα. Αλλιώς είναι προφανές ότι πάτε να κάνετε άλλη μια “δουλίτσα”.
Ακόμη, η κ. Τζάκρη, ανέφερε πως έχει καταθέσει στα πρακτικά “για να μάθει η κοινωνία” σε ποιους ανεθέσε η κυβέρνηση την καμπάνια, τι σχέσεις έχουν με το Μέγαρο Μαξίμου, με το γραφείο του Πρωθυπουργού, με την προεκλογική καμπάνια της ΝΔ, με την καμπάνια ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ Ι και με την παντελώς αποτυχημένη καμπάνια του ΕΟΤ πέρυσι”.

“Εσείς δεν κάνετε διαφημιστική καμπάνια για την ψήφο των Αποδήμων. Εσείς αγοράσετε προβολή του καταρρέοντος πρωθυπουργού σας για 3.000.000 το χρόνο”, δήλωσε η κ. Τζάκρη σκωπτικά.

Ο” ΣΥΡΙΖΑ- ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ και εγώ πρώτη επιθυμούμε την μέγιστη δυνατή κινητοποίηση Ελλήνων ψηφοφόρων του Εξωτερικού. Γιατί εμείς ανοίξαμε το δρόμο”, υπογράμμισε η κ. Τζάκρη ενώ στη συνέχεια τόνισε πως ο ΣΥΡΙΖΑ σε αυτό το θέμα
δεν έκανε “κωλοτούμπα όπως ο κ. Βορίδης στο μακεδονικό. “Την μία μέρα ντυνόσασταν Μεγααλέξανδρος και την άλλη μέρα συγχαίρατε τον Ζάεφ”.

Τέλος η κ. Τζάκρη, κατέληξε πως η απόφαση αυτή γίνεται για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους ενώ τόνισε πως οι κάλπες του εξωτερικού δεν θα επιφέρουν τα επιθυμητά για την κυβέρνηση αποτελέσματα:

“Το μόνο που σας νοιάζει είναι να φέρετε τους δικούς σας ψηφοφόρους στην κάλπη. Για να γλιτώσετε την επερχόμενη και βέβαιη εκλογική σας συντριβή στο εσωτερικό.
Όμως μετά την ύβρη έρχεται η Νέμεση και η κάθαρση κύριε Βορίδη και από το πεπρωμένο σας είναι αδύνατον να διαφύγετε.
Στα social media διαρκώς γίνεται πάρτυ. Και αυτό που θα πάθετε στις κάλπες του εξωτερικού συνοψίζεται σε μόνο μία λέξη: ΣΥΜΦΟΡΑ”

Βορίδης: “Η υπηρεσία του υπουργείου -όχι εγώ- έκανε την απευθείας ανάθεση”

Επικαλούμενος την ισχύουσα νομοθεσία για τις απευθείας αναθέσεις απάντησε ο υπουργός Εσωτερικών, Μ. Βορίδης ερωτήματα της κ. Τζάκρη, αποποιούμενος κάθε προσωπική ευθύνη για την συγκεκριμένη επιλογή.

Ο υπουργός Εσωτερικών απέρριψε τις επικρίσεις περί σκανδαλώδους απευθείας ανάθεσης της εκστρατείας ενημέρωσης των αποδήμων εξηγώντας ότι «ο τρόπος αυτής της οργάνωσης δεν είναι ζήτημα γνώμης ούτε ευχέρειας του εκάστοτε υπουργού», αλλά προβλέπεται στο νόμο 4648 /2019 -τον οποίο έχουν ψηφίσει και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ- και ο οποίος παραπέμπει στο άρθρο 130 του ΠΔ 26/2012 που ορίζει πως η διενέργεια κάθε εργασίας ή δαπάνης που αφορά τη διεξαγωγή εκλογών -και σε αυτές περιλαμβάνεται και η ενημέρωσης των εκλογέων- γίνεται με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των περί δημοσίων λογιστικών και περί προμηθειών».

Εάν και μου δίδεται η δυνατότητα να κάνω απευθείας ανάθεση», τόνισε ο υπουργός, ήρθε «η υπηρεσία του υπουργείου -όχι εγώ- και ανάρτησε στις 14/12 προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Δημοσιεύθηκαν στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων και παράλληλα ανακοινώθηκαν στις ιστοσελίδες του υπουργείου Εσωτερικών αλλά και του ΕΔΕΑ. Μετά από τις αναρτήσεις των δύο αυτών προσκλήσεων (η μία, αφορούσε ένα έργο 2.700.000 ευρώ, που δεν είναι η αμοιβή της εταιρείας αλλά το σύνολο της δαπάνης η οποίο θα γίνει στα μέσα ενημέρωσης και η δεύτερη για ένα υποέργο ύψους 300.000 ευρώ για τη δημιουργία του ενημερωτικού υλικού) ο κ. Βορίδης είπε πως «εμφανίσθηκαν οι εταιρείες. Συγκροτήθηκε επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών μόνο από υπηρεσιακούς παράγοντες -κανένας άλλος- και η οποία μάλιστα δημοσιεύθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και έχει ΑΔΑ. Άνοιξε η επιτροπή τις προσφορές, έκανε τον ο έλεγχο της καθεμιάς τεχνικής προσφοράς και τελικά κατοχυρώθηκε στη μειοδότρια εταιρεία που είχε κάνει την καλύτερη προσφορά».

Τέλος, ο κ. Βορίδης δήλωσε: «εγώ τη μειοδότρια εταιρεία, ούτε τη γνωρίζω ούτε και την έχω συναντήσει, παρά μόνο μετά και στο πλαίσιο μιας παρουσιάσεως της εργασίας την οποία κάνουμε και την οποία θα δείτε και εσείς» καθώς όπως είπε «η εταιρεία θα έρθει στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή όπου θα παρουσιάσει μέσα από μία πολύ ανοιχτή και καθαρή διαδικασία τη μεθοδολογία αλλά και την κατανομή της καμπάνιας».

#menoume_speedy