Πάνω από 20.000 υποψήφιοι εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο όνομα της αναζήτησης μίας εμμονικής, αλλά υποτιθέμενης αριστείας

Ανακοινώθηκαν οι Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και Σχολές και οι μόνοι που δεν έπεσαν από τα σύννεφα ήταν όλοι αυτοί που είχαν δει ακριβώς, που θα οδηγούσε η στοχευμένη κίνηση της κας Κεραμέως. Πάνω από 20.000 υποψήφιοι μένουν πλέον ξεκάθαρα εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο όνομα της αναζήτησης μίας εμμονικής, αλλά υποτιθέμενης αριστείας. Σίγουρα, δεν έπεσαν από τα σύννεφα όσοι επέβαλαν την κατάπτυστη αυτή «ρύθμιση» που – ας μην το ξεχνάμε – μόνο νέα και καινοτόμα δεν είναι! Αντίστοιχα αποτελέσματα είχαμε και με την επιβολή της βάσης του 10, όπου πάλι χιλιάδες υποψήφιοι έμειναν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εδώ οφείλουμε να τονίσουμε ότι, σε αντίθεση με την επίσης αντιπαιδαγωγική βάση του 10, ο κόφτης με το σύστημα των ΕΒΕ, μπορεί να τίθεται, ανάλογα με την κάθε σχολή, στο 11, το 12 ή ακόμα και το 15!

Η εμμονή λοιπόν σε έναν τέτοιο κόφτη είναι η πιο ξεκάθαρη απόδειξη για το τι κρύβεται πίσω από παρόμοιες ρυθμίσεις. Ένα σχολείο αυστηρά ταξικό, ένας σκληρός αποκλεισμός που θα αφήνει όλο και περισσότερους εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με μόνη θύρα διαφυγής τα ιδιωτικά κολλέγια ή τη δημιουργία στρατιάς ανειδίκευτων πρεκάριων εργαζόμενων. Στην περίπτωση των ιδιωτικών κολλεγίων δεν φαίνεται να ενοχλεί που νέοι οι οποίοι έγραψαν κάτω από 10 θα έχουν ισότιμα πτυχία και ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με όλους τους άλλους, αφού πληρώνοντας θα αγγίξουν και αυτοί την πολυπόθητη «αριστεία».

Βρισκόμαστε μπροστά σε μία χυδαία συναλλαγή που καμία σχέση δεν έχει με την εκπαιδευτική διαδικασία, παρά με την πλήρη διάλυση της εκπαίδευσης και την εισαγωγή της σε όρους αγοράς.

Στο ΜέΡΑ25 από την πρώτη στιγμή βρεθήκαμε απέναντι σε τέτοιες λογικές και καταθέσαμε τροπολογία άμεσης κατάργησης των άδικων και ανορθολογικών ΕΒΕ. Προφανώς και δεν έγινε αποδεκτή, γιατί αντιτίθεται στα σχέδια της κυβέρνησης για την Παιδεία. Στο ίδιο πλαίσιο, για την υπεράσπιση ποιοτικής δημόσιας και δωρεάν παιδείας, θα συνεχίσουμε να την επανακαταθέτουμε έως ότου η κυβέρνηση αντιληφθεί πως η Παιδεία δεν αποτελεί προνομιακό πεδίο πλουτισμού ημετέρων και ταξικό προνόμιο των λίγων, έως ότου η απαράδεκτη υπουργός και η πολιτική της γίνουν παρελθόν.