Με “εντολή” της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, ορίστηκε η μέθοδος του διαδικτυακού διαγωνίσματος για την αξιολόγηση των μαθητών μέσω elearning.
Σύμφωνα με τις πρώτες οδηγίες, που έστειλε το Υπουργείο, οι εκπαιδευτικοί, ανά μάθημα για το Α και το Β τετράμηνο θα εφαρμόζουν ωριαίες ή ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υφίστανται τρεις επιλογές για τον έλεγχο των γνώσεων των μαθητών. Αυτές θα είναι είτε θέματα αυτόματης βαθμολόγησης, είτε θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) ή συνδυασμός θεμάτων αυτόματης βαθμολόγησης και θεμάτων ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).
Όπως τονίζουν από το Υπουργείο, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αντιγραφής μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, προτείνεται να δημιουργούνται περισσότερες από μία ασκήσεις (με ή χωρίς επικάλυψη ερωτήσεων) και να ανατίθενται σε κάθε ομάδα μαθητών και μαθητριών διαφορετική άσκηση.
Ωστόσο αντιδράσεις υπήρξαν τόσο από τους καθηγητές όσο κι από τους γονείς των μαθητών. Όπως τονίζουν, “το Υπουργείο Παιδείας εγκληματεί σε βάρος της ψυχικής και σωματικής υγείας των παιδιών μας και εμείς, γονείς και εκπαιδευτικοί, γινόμαστε συνένοχοι δίνοντας τη συναίνεσή μας.”
Οι λόγοι της αντίθεσης στην απόφαση αυτή είναι απλοί. Όπως υποστηρίζουν δε γίνεται να υποβληθούν τα παιδιά, με όλη την πίεση και το άγχος της εποχής αλλά και της διαδικασίας του elearning σε μια τέτοια κατάσταση. Ειδικά από τη στιγμή που υπάρχουν παιδιά, που δεν έχουν καθόλου πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση ή που έχουν πρόσβαση με τεχνικές δυσκολίες.