Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την κάλυψη των κενών στα μουσικά σχολεία, την οποία συνυπογράφουν 31 ακόμα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ, κατέθεσε σήμερα η βουλευτής Πέλλας κ. Θεοδώρα Τζάκρη.
Όπως αναφέρει η βουλευτής στην Ερώτησή της, φέτος, οι μουσικοί εκπαιδευτικοί δεν συμπεριλήφθηκαν στις προσλήψεις αναπληρωτών Α΄ φάσης που πραγματοποιήθηκαν στις 26-8-2020, με αποτέλεσμα να μένουν οι μαθητές χωρίς καθηγητές ενώ έχει γίνει η έναρξη του σχολικού έτους και να χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες, οι οποίες είναι άκρως αναγκαίες για την συμμέτοχη των μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στο κείμενό της η κ. Τζάκρη, το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών διαθέτει μόνο 5 μόνιμους εκπαιδευτικούς μουσικούς και η κάλυψη των μουσικών μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμά του γίνεται αποκλειστικά με αναπληρωτές και ωρομίσθιους και ως εκ τούτου η μη πρόσληψη Αναπληρωτών μουσικών εκπαιδευτικών από την Α’ φάση, καθιστά αδύνατη την έναρξη των μουσικών μαθημάτων που συνιστούν την πεμπτουσία των Μουσικών Σχολείων.
Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών μουσικών εκπαιδευτικών για την κάλυψη κενών στα Μουσικά Σχολεία»
Κυρία Υπουργέ,
Οι περισσότεροι μουσικοί εκπαιδευτικοί εργάζονται ως αναπληρωτές, επί σειρά ετών, στα μουσικά σχολεία είτε ως καθηγητές μουσικών οργάνων είτε διδάσκοντας μαθήματα θεωρητικής μουσικής. Το εργασιακό τους καθεστώς απαρτίζεται από ελαστικές σχέσεις εργασίας και δεκάμηνες συμβάσεις, καλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο οργανικά κενά και πάγιες ανάγκες των μουσικών σχολείων.
Προς απογοήτευση, όμως, όλων, φέτος, οι μουσικοί εκπαιδευτικοί δεν συμπεριλήφθηκαν στις προσλήψεις αναπληρωτών Α΄ φάσης που πραγματοποιήθηκαν στις 26-8-2020. Αποτέλεσμα όλης αυτής της αναιτιολόγητης καθυστέρησης είναι να μένουν οι μαθητές χωρίς καθηγητές για μεγάλα χρονικά διαστήματα και ενώ έχει γίνει η έναρξη του σχολικού έτους, να απαξιώνεται ο θεσμός των πολύπαθων μουσικών σχολείων και να χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις καθίστανται άκρως αναγκαίες για την συμμέτοχη των μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Για παράδειγμα, το πολύπαθο Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών, που στεγάζεται επί δεκαετίες σε πάνελ και ως εκ τούτου αντιμετωπίζει σοβαρό στεγαστικό πρόβλημα, διαθέτει μόνο 5 μόνιμους εκπαιδευτικούς μουσικούς και η κάλυψη των μουσικών μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμά του γίνεται αποκλειστικά με αναπληρωτές και ωρομίσθιους και ως εκ τούτου η μη πρόσληψη Αναπληρωτών μουσικών εκπαιδευτικών από την Α’ φάση, καθιστά αδύνατη την έναρξη των μουσικών μαθημάτων που συνιστούν την πεμπτουσία των Μουσικών Σχολείων.
Επιπρόσθετα δημιουργείται η αίσθηση στην εκπαιδευτική κοινότητα καθηγητών δυο ταχυτήτων, με τα θέματα ανισότητας που προκύπτουν εφόσον τα μόρια της προϋπηρεσίας των μουσικών αναπληρωτών είναι λιγότερα έναντι άλλων συναδέλφων τους, ενώ προκύπτει φυσικά και ζήτημα επιβίωσης για πολλούς απ’ αυτούς καθώς στερούνται των οικονομικών απολαβών τους.
Για όλους τους παραπάνω λόγους,
Ερωτάσθε κυρία Υπουργέ:
Προτίθεσθε να προβείτε στην κάλυψη όλων των κενών των μουσικών σχολείων με την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών μουσικών;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τζάκρη Θεοδώρα
Αβραμάκης Λευτέρης
Αθανασίου Νάσος
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γεροβασίλη Όλγα
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Τάνια
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κώστας
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Σπίρτζης Χρήστος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Χαρίτου Δημήτρης
Χαρίτσης Αλέξης
Χρηστίδου Ραλλία