Η Ραλλία Χρηστίδου, ως εισηγήτρια της αντιπολίτευσης, στο σχέδιο νόμου του ΥΠΠΟΑ για το Ακροπόλ, τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι απόλυτα αντίθετος στη φιλοσοφία της κυβέρνησης που αντιμετωπίζει τον Πολιτισμό αποκλειστικά ως οικονομικό προϊόν. Η μετατροπή του ΑΚΡΟΠΛ σε κέντρο κατάρτισης και σε χώρο σεμιναρίων για managers, είναι ακριβώς δείγμα αυτής της λογικής που θέλει να μετατρέψει τους καλλιτέχνες σε «εμπόρους» και εξυπηρετεί εν τέλει μόνο όσους ήδη λειτουργούν προσανατολισμένοι προς την Αγορά και όχι προς την Τέχνη. Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε η Βουλεύτρια, το ΑΚΡΟΠΟΛ προοριζόταν να λειτουργήσει ως κέντρο ώσμωσης Τεχνών, ως δημόσιος κόμβος υποστήριξης της σύγχρονης ανεξάρτητης καλλιτεχνικής παραγωγής, χωρίς διακρίσεις, με διάθεση να ενισχυθούν οι νέες φωνές, ως σημείο συνάντησης νεανικών κοινών, καινοτομίας και πειραματισμού. Το Ακροπόλ επρόκειτο να χαράξει πολιτιστική πολιτική, ως ένας δημόσιος φορέας, ως δημόσιος λόγος σε ένα πεδίο που ως σήμερα οι όροι του διαμορφώνονται αφενός από τους επιχειρηματίες του θεάματος αφετέρου από τα ιδιωτικά μεγάλα Πολιτιστικά Ιδρύματα. Δυστυχώς, υπογράμμισε η Ραλ. Χρηστίδου, αυτός ο πολύ σημαντικός ρόλος του που οραματίστηκε και σχεδίασε η προηγούμενη κυβέρνηση, ακυρώθηκε πλήρως από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου.
Η Βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε τη γενικότερη προβληματική σχέση του Υπουργείου Πολιτισμού με τον σύγχρονο πολιτισμό. Όπως είπε, χαρακτηριστικά: «Αυτή σας η αντιμετώπιση δείχνει κατ’ αρχάς άγνοια του καλλιτεχνικού πεδίου. Απέχει έτη φωτός από τις πραγματικές ανάγκες των καλλιτεχνών. Δεν λαμβάνει υπόψη του το γεγονός ότι υπάρχουν Πανεπιστημιακά Τμήματα από τα οποία αποφοιτούν νέοι και νέες εξειδικευμένοι σε αυτά που εσείς σχεδιάζετε να διδάξετε, μέσω σεμιναρίων, ζηλεύοντας τα κατορθώματα του κυρίου Βρούστη με τα Voucher της πανδημίας. Ταυτόχρονα, βέβαια, η αντιμετώπιση σας αποδεικνύει το όριο της σχέσης σας με τον σύγχρονο πολιτισμό. Μας τα είπε η Υπουργός στην τελευταία ομιλία της: μίλησε για θέσεις εργασίας, για διεθνείς εκθέσεις οικονομικών συνεπειών από την αναπτυγμένη πολιτιστική αγορά κλπ. Και λέγοντας όλα αυτά απέδειξε ότι δεν αντιλαμβάνεται ότι όλα αυτά που είπε είναι δευτερεύουσες συνέπειες που προϋποθέτουν την πρώτη ύλη. Και η πρώτη ύλη του Πολιτισμού είναι οι άνθρωποι του που χρειάζονται χώρο και χρόνο να αφιερωθούν, να πειραματιστούν, να εμβαθύνουν στη Τέχνη του ο καθένας και όχι χώρο και χρόνο για να μάθουν τι ζητά η αγορά.»
Οξεία κριτική, απεύθυνε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, στις λοιπές διατάξεις του νομοσχεδίου και, ειδικά, στα άρθρα 20 και 25 του νομοσχεδίου που αφορούν τις άδειες και τα τέλη για τις απεικονίσεις μνημείων από ιδιώτες και τα οποία αποτελούν ένα εξόφθαλμο σκάνδαλο, μια λαθροχειρία στα οικονομικά του Δημόσιου Ταμείου, την οποία αναγνωρίζει ακόμα και η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που σημειώνει ότι με τις ρυθμίσεις θα υπάρξει απώλεια εσόδων, το ύψος της οποίας μάλιστα δεν μπορεί να υπολογίσει. Η Ραλλία Χρηστίδου κατέθεσε, ως επίρρωση της κριτικής της, μια παλαιότερη διαφήμιση γνωστής εταιρείας αναψυκτικών στην οποία γινόταν παραποίηση της εικόνας του Παρθενώνα, μια διαφήμιση που με τη νέα νομοθέτηση της ΝΔ δε θα μπορεί να απαγορευτεί.
[fvplayer id=”326″]
#επικοινωνουμε_ελευθερα
#paramenoume_speedy