Εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων από την αντιπολίτευση, αλλά και μέσα στο Συντηρητικό Κόμμα, Βρετανός πρωθυπουργός κατέθεσε στη Βουλή των Κοινοτήτων το νομοσχέδιο για την εσωτερική αγορά, άρθρα του οποίου ουσιαστικά παρακάμπτουν το Πρωτόκολλο για τη Βόρεια Ιρλανδία, αλλάζοντας τους όρους για τους τελωνειακούς ελέγχους στα σύνορα.
Το Πρωτόκολλο για τη Βόρεια Ιρλανδία, που είναι αναπόσπαστο τμήμα της Συμφωνίας Αποχώρησης της Ε.Ε., ορίζει ότι στα σύνορα Ιρλανδίας και Β. Ιρλανδίας δεν θα υπάρχουν τελωνειακοί έλεγχοι.
Η Βουλή των Κοινοτήτων καλείται να συζητήσει το Νομοσχέδιο της Εσωτερικής Αγοράς (Internal Market Bill), του οποίου την απόσυρση μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου είχε ζητήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, τονίζοντας ότι πρόκειται για γεγονός που παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο, υποσκάπτει την εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο πλευρών, την ώρα που είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις για την εμπορική συμφωνία που θα καθορίσει τις μελλοντικές σχέσεις Ε.Ε.-Λονδίνου.
Η ψηφοφορία αναμένεται το βράδυ, ενώ πολλοί είναι οι βουλευτές των Τόρις φέρονται είναι αποφασισμένοι να βάλουν τρικλοποδιά στα σχέδια του Μπόρις Τζόνσον, υπερψηφίζοντας τροπολογία με την οποία θα ορίζεται ότι το Κοινοβούλιο θα πρέπει να έχει βέτο στις αλλαγές της Συμφωνίας Αποχώρησης.
Η κίνηση αυτή του Μπόρις Τζόνσον, που απέρριψε το αίτημα των Βρυξελλών, έχει βυθίσει για άλλη μια φορά τη διαδικασία του Brexit σε κρίση, λιγότερο από τέσσερις μήνες μετά την οριστική έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η μεταβατική περίοδος, εντός της οποίας πρέπει να έχει επιτευχθεί εμπορική συμφωνία ολοκληρώνεται στις 31 Δεκεμβρίου.
Κατά του νομοσχεδίου έχουν ταχθεί εκτός από μέλη του Συντηρητικού Κόμματος και οι πρώην πρωθυπουργοί Τζον Μέιτζορ, Τόνι Μπλερ, Γκόρντον Μπράουν και Τερέζα Μέι, ενώ ο Τζέφρεϊ Κοξ, πρώην Γενικός Εισαγγελέας του Μπόρις Τζόνσον, που παραιτήθηκε, δήλωσε: «Οταν ο πρωθυπουργός της βασίλισσας δίνει τον λόγο του για λογαριασμό της, είναι προφανές ότι θα τον τηρήσει, ακόμη και αν οι συνέπειες είναι δυσάρεστες».
Στην Ε.Ε. αρκετοί αξιωματούχοι εκτιμούν ότι το Λονδίνο «παίζει παιχνίδια» και ότι χρησιμοποιεί όλα τα μέσα ώστε να πάρει ό,τι επιδιώκει στις διαπραγματεύσεις είτε για να αποχωρήσει από την Ε.Ε. χωρίς συμφωνία.
Προειδοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίας
Αν δεν υπάρξει εμπορική συμφωνία, μένουν τον αέρα οι συναλλαγές για όλα σχεδόν τα προϊόντα, πράγμα που επισημαίνουν και ευρωπαϊκές και βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που υπογραμμίζουν ότι το άτακτο Brexit θα έχει κόστος 110 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η αποτυχία επίτευξης συμφωνίας θα οδηγήσει στην επιβολή δασμών. Εξέλιξη που θα έχει ως συνέπεια την αύξηση των τιμών των οχημάτων, ενώ θα προκαλέσει μείωση της ζήτησης, προκαλώντας μείωση της παραγωγής κατά 3 εκατομμύρια οχήματα μέσα στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με σημερινή κοινή ανακοίνωση 23 ενώσεων του κλάδου.
Πηγή : EFSYN