Αναφορικά με το επερχόμενο άνοιγμα των σχολείων τοποθετήθηκε σήμερα ο υφυπουργός Παιδείας και αν. καθηγητής Διεθνούς Δικαίου, Άγγελος Συρίγος.

Ο κ. Συρίγος ανέφερε αρχικά. «Ότι βασικό βήμα για την επιστροφή σε μια κανονικότητα είναι το άνοιγμα των σχολείων, είναι κάτι αυτονόητο. Η Σουηδία ακολούθησε ένα περίεργο μοντέλο και ουδέποτε έκλεισε τα σχολεία της. Έγινε μελέτη πόσα παιδιά νόσησαν και νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ και διαπιστώθηκε ότι το ποσοστό ήταν λιγότερο από ένα παιδί ανά 100.000 παιδιά. Το παράδειγμα της Σουηδίας αποδεικνύει ότι είναι ασφαλές το άνοιγμα των σχολείων για τα παιδιά. Οι δάσκαλοι από την ίδια έρευνα διαπιστώθηκε ότι διατρέχουν πολύ μικρότερο κίνδυνο από τους άλλους επαγγελματίες».

Ο υφυπουργός μίλησε για τα τεστ που απαιτούν να γίνουν οι μαθητές, οι καθηγητές και οι γονείς. «Υπάρχει ένα ολόκληρο πρόγραμμα που καλό είναι να προχωρήσουμε και να αγκαλιάσουμε όσο πιο γρήγορα, που προβλέπει δωρεάν τεστ για όλους όσους προσέρχονται. Θέλουμε να υπάρχει πολύς κόσμος που θα το παρακολουθεί. Λειτουργεί ήδη το πρόγραμμα», ήταν τα λεγόμενα του.

Αναφορικά με το άνοιγμα των τάξεων της δευτεροβάθμιας τόνισε πως, «Όλα θα εξαρτηθούν από την εισήγηση των λοιμωξιολόγων. Δεν είναι σωστό εμείς να προτρέξουμε. Υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα ιδίως με τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, αλλά περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Αντιλαμβάνομαι ότι προτεραιότητα της επιτροπής είναι να δει πότε θα ανοίξουν τα σχολεία και εξετάζει συνεχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα. Είναι μια διαρκής διαδικασία. Έχουμε ένα φυσικό φαινόμενο που διαρκώς εξελίσσεται και πρέπει να προσαρμόζεις την άμυνά σου ανάλογα με αυτό που βλέπεις».

Τέλος, ο υφυπουργός παιδείας εξήγησε για ποιους λόγους έκλεισαν τα σχολεία από τη στιγμή που ανοίγουν ξανά χωρίς να υπάρχει κάποια δραματική βελτίωση της κατάστασης. «Τα σχολεία έκλεισαν λόγω του συνωστισμού που παρατηρήθηκε με τους γονείς. Για αυτό τώρα θα λειτουργήσουν με ωράριο που θα επιτρέπει οι μαθητές να βγαίνουν κατά ομάδες. Έτσι θα πάψει να παρατηρείται αυτό το φαινόμενο».