Φέτος ο τουρισμός μας ενδιαφέρει περισσότερο από ποτέ. Όπως έχει γνωστοποιηθεί από διάφορες έρευνες κοινού, οι Έλληνες κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης στήριζαν όλες τους τις ελπίδες για ανάκαμψη στον τουρισμό, καθώς η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα με βαριά βιομηχανία, η οποία θα μπορούσε να γίνει ανταγωνιστική στις διεθνείς αγορές –ειδικά την περίοδο της ύφεσης-.
Σήμερα λοιπόν, αφού η πανδημία του κορωνοϊού έχει χτυπήσει την δημόσια Υγεία σε όλο τον πλανήτη, η Ελληνική Κυβέρνηση καλείται να σώσει ό,τι σώζεται στον πιο καίριο τομέα της Οικονομίας της: Τον τουρισμό.
Marketing Greece και απευθείας αναθέσεις
Ο σάλος που έχει ξεσπάσει με την απευθείας ανάθεση δράσεων τουριστικής προβολής στην εταιρεία Marketing Greece, όχι μόνο από την πλευρά της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, η οποία έχει καταθέσει και σχετικές ερωτήσεις σε Βουλή κι Ευρωβουλή, αλλά και από «γαλάζια» παιδιά που βρίσκονται στον Ε.Ο.Τ –όπως η πρόεδρος του Οργανισμού Άντζελα Γκερέκου- προκαλεί πολλά ερωτήματα.
Σε χθεσινή του συνέντευξη στην τηλεόραση του OPEN, ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Κ.Καραγκούνης δήλωσε χαρακτηριστικά πως Marketing Greece Α.Ε. είναι μια μη κερδοσκοπική εταιρεία.
Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί για ποιο λόγο θα πρέπει να γίνει μία απευθείας ανάθεση ύψους 32 εκατ. ευρώ στην συγκεκριμένη εταιρεία αλλά και γιατί εκτός από το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, όλοι οι αυτοδιοικητικοί φορείς υποχρεούνταν να αναθέσουν απευθείας στη συγκεκριμένη εταιρεία την τουριστική προβολή.
Εν τέλει όμως, αν δοκιμάσουμε να συνδέσουμε πρόσωπα και καταστάσεις, η Marketing Greece Α.Ε. έτυχε να βρεθεί σε προνομιούχα θέση, καθώς με την συγκεκριμένη εταιρεία, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του τύπου, φαίνεται να εμπλέκονται ποικιλοτρόπως πρόσωπα που βρίσκονται στον στενό κύκλο του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη.
Να σημειώσουμε πως μέτοχοί της είναι κατά 83% ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και κατά 17% το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ).
Κεφάλαιο επιχειρήσεις και ξενοδοχεία σε κρίση
Πέρα όμως από την απευθείας ανάθεση στην Marketing Greece για την προβολή της χώρας, το πρόβλημα του τουρισμού είναι πολύ βαθύτερο, καθώς η καθυστέρηση άφιξης των τουριστών από το εξωτερικό, όπως και η μηδαμινή πρόβλεψη στήριξης του εσωτερικού τουρισμού, πλήττουν επιχειρηματίες, εργαζόμενους αλλά και ξενοδοχούπαλληλους, με τους μικρομεσαίους φυσικά να είναι οι περισσότερο ευάλωτοι.
Ας είμαστε ρεαλιστές. Είναι αδύνατον για έναν ιδιοκτήτη είτε ενοικιαζόμενων δωματίων είτε ενός ξενοδοχείου δύο ή τριών αστέρων να κατορθώσει να καλύψει τα λειτουργικά του έξοδα δουλεύοντας από τα μέσα Ιουλίου και μετά – καθώς οι «πελάτες» δεν έρχονται ενώ οι λογαριασμοί τρέχουν. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ανάλογων επιχειρήσεων βρίσκονται στον “Τειρεσία” γεγονός που δεν τους επιτρέπει να επωφεληθούν από ΕΣΠΑ ή άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα και επιπλέον δεν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν δάνεια από τις Τράπεζες για να διαχειριστούν την κατάσταση. Πώς λοιπόν ένας ιδιοκτήτης να μπορέσει από τη μια να μην προβεί σε απολύσεις προσωπικού ή και σε χειρότερες περιπτώσεις να αναγκαστεί να πουλήσει την επιχείρηση του σε τεράστιους ξενοδοχειακούς ομίλους, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορούν να επωφεληθούν από τα συγκεκριμένα προγράμματα; Κάτι τέτοιο δεν θα οδηγήσει στον αφανισμό των μικρομεσαίων επιχειρηματιών του τουρισμού; Ποια είναι ακριβώς η μέριμνα της κυβέρνησης για το θέμα αυτό λοιπόν; Περισσεύει κάτι για αυτούς ή τα 32 εκατ. ευρώ πάνε αποκλειστικά στην «μη κερδοσκοπική» Marketing Greece;
Πολλά τα 32εκατ. ευρώ για ένα τόσο «φτωχό» αποτέλεσμα – όταν το 2017 η Ελλάδα κέρδιζε βραβεία
Η ταινία «Greece-A 365-Day Destination», διάρκειας 03:36” που είχε ως με θέμα τις εικόνες, τον ήχο και τα χρώματα της Ελλάδας τις τέσσερις εποχές του χρόνου, όχι μόνο είχε κερδίσει τις εντυπώσεις αφού παρουσίαζε πραγματικά κάθε γωνιά της Ελλάδας, αλλά είχε ψηφιστεί ως το κορυφαίο βίντεο τουριστικής προβολής ευρωπαϊκού προορισμού, ανάμεσα σε 23 υποψήφιες ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στον παγκόσμιο διαγωνισμό. Την ευθύνη για την καμπάνια, δεν την είχε κανένας άλλος παρά ο Ε.Ο.Τ.
Επί υπουργίας Έλενας Κουντουρά, – η οποία στη συνέχεια ψηφίστηκε πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού της Ευρώπης – η χώρα μας είχε κατορθώσει να αποσπάσει 4 βραβεία επονομαζόμενα «ΟΣΚΑΡ Τουρισμού», στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού του Βερολίνου.
Η τουριστική καμπάνια και η απονομή βραβείων για το 2017:
[fvplayer id=”115″]
[fvplayer id=”116″]
Εσείς ποιόν τουρισμό προτιμάτε;
#επικοινωνουμε_ελευθερα
#παραμενουμε_speedy