Μέσα σε αυτό το δύσκολο υγειονομικό και οικονομικό κλίμα που επικρατεί, το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Λογιστών Φοροτεχνικών Ν. Χαλκιδικής (υπό την αιγίδα της Π.Ο.Φ.Ε.Ε.) και τον Δικηγορικό Σύλλογο Χαλκιδικής , συνεχίζει να ενημερώνει στοχευμένα τις επιχειρήσεις – μέλη του, καθώς και το σύνολο των επιστημονικών και οικονομικών φορέων πάνω σε κρίσιμα ζητήματα.
Ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 17 Μαρτίου 2021, μία ακόμη επιτυχημένη e-ημερίδα για το Νόμο 4738/2020 «Ρύθμιση Οφειλών και Παροχή Δεύτερης Ευκαιρίας», με εισηγητή τον Ειδικό Γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους κ. Φώτη Κουρμούση.
Την τηλεδιάσκεψη προλόγισε ο Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΠΟΦΕΕ) κος Τσαμόπουλος Δημήτριος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κος Κουφίδης Ιωάννης, καθώς και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Λογιστών Φοροτεχνικών Ν. Χαλκιδικής κος Λιάγγος Δημήτριος, όπου είχε και τον συντονισμό της συζήτησης.
Κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής e – ημερίδας ο κος Κουρμούσης και οι συνεργάτες του , παρουσίασαν τους βασικούς άξονες και τις καινοτομίες του Ν. 4738/2020 και επικεντρώθηκαν κυρίως στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών σε 240 δόσεις, τη διαδικασία πτώχευσης – απαλλαγής οφειλών φυσικών & νομικών προσώπων και παροχής 2ης ευκαιρίας, την πρόνοια για τα ευάλωτα νοικοκυριά και την προστασία της 1ης κατοικίας, το ρόλο των επιστημονικών κλάδων .
Όπως τονίσθηκε κατά την συζήτηση, ο Νόμος προσπαθεί να δώσει διέξοδο στους οφειλέτες να ρυθμίσουν τα ιδιωτικά χρέη, -τα οποία σύμφωνα με τον κο Κουρμούση ανέρχονται στα 234 δις ευρώ-, παράλληλα όμως είναι ένα δύσκολο νομοθέτημα που απαιτεί συνεχή ενημέρωση από αυτούς που θα κληθούν να τον υπηρετήσουν. Η επιτυχία του νομοθετήματος θα φανεί από την εφαρμογή του στην πράξη.
Ο νέος Νόμος έρχεται να αντικαταστήσει το σύνολο των νομικών εργαλείων που υπήρχαν στην Ελλάδα, και χρησιμοποιούνταν ανάλογα με το βαθμό αφερεγγυότητας κάθε οφειλέτη, για να ρυθμίσει το χρέος του. Ειδικότερα ένα πολύ σημαντικό εργαλείο του νέου Νόμου, όπως αναφέρθηκε, είναι το γεγονός ότι περιλαμβάνει διαδικασίες πρόληψης, όσο και διαδικασίες που έρχονται μετά την αδυναμία αποπληρωμής των οφειλών φυσικών και νομικών προσώπων.
Για πρώτη φόρα και σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες εισάγεται η διαδικασία πρόληψης αφερεγγυότητας, που εμπλέκει τους φορείς, τα επιμελητήρια και όλες τις επιχειρήσεις, ώστε να προειδοποιούνται για να προλαμβάνεται η αντιμετώπιση των οφειλών τους. Δημιουργήθηκε επίσης ένας νέος εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών, ο οποίος βοηθάει για να υπάρξει ρύθμιση των οφειλών των οφειλετών προτού περιέλθουν σε μόνιμη αδυναμία πληρωμής .
Όπως εξήγησαν και οι συνεργάτες του κ. Κουρμούση, θεσπίστηκε η νέα διαδικασία της εξυγίανσης η οποία βοηθάει σε μία συνολική ρύθμιση των οφειλών των υγειών επιχειρήσεων. Επίσης, προβλέφθηκε ένας νέος τρόπος πτώχευσης που έρχεται σε βελτίωση του παλαιότερου κώδικα και θα χρησιμοποιείται μέσω του δικαστικού συστήματος στις περιπτώσεις εκείνες, οι οποίες δεν μπορούν να ρυθμιστούν πλέον. Ο νέος Νόμος εισάγει και καινοτομίες αναφορικά με τις ευάλωτες κατηγορίες του πληθυσμού, με συγκεκριμένα κριτήρια και συνεισφέρει στην καταβολή οφειλών που αφορούν την κύρια κατοικία, έως και 5 έτη, ενώ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην προστασία της κύριας κατοικίας. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι όλα τα στοιχεία ελέγχονται ηλεκτρονικά έτσι ώστε να μην υπάρχει πιθανότητα λάθους.

Επιπλέον ο κ. Κουρμούσης επεσήμανε ότι ο νέος νόμος αποτελεί όπλο στα χέρια του πολίτη, και επίσης ότι σε κάθε περίπτωση οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με την αρμόδια διεύθυνση έτσι ώστε να δίνονται απαντήσεις σε οποία ερωτήματα προκύπτουν. Στόχος της κυβέρνησης είναι να παρέχει στους οφειλέτες τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να προχωρήσουν στην αποπληρωμή των οφειλών τους. Τόνισε ιδιαίτερα ότι ο συγκεκριμένος νόμος, ο οποίος είναι νόμος – πλαίσιο, που σημαίνει ότι δεν έχει προθεσμίες, αλλά η ισχύς του είναι μόνιμη.
Η έναρξη λειτουργίας της ανάλογης πλατφόρμας για την υπαγωγή των οφειλετών στις διατάξεις του νόμου έχει οριστεί για την 1η Ιουνίου του τρέχοντος έτους και οι ενδιαφερόμενοι θα παίρνουν απάντηση περί υπαγωγής ή μη εντός τριών μηνών από την υποβολή της αίτησής τους.
Στην e- ημερίδα που παρακολούθησαν 80 άτομα, συμμετείχαν εκπρόσωποι επιχειρηματικών και οικονομικών Σωματείων και Φορέων της περιοχής, επιχειρηματίες καθώς και δικηγόροι , με τον κο Κουρμούση να απαντά σε όλα τα ερωτήματα που του υποβλήθηκαν.
Ο κος Κουφίδης με την ολοκλήρωση της e- ημερίδας, συνεχάρη τον κ. Κουρμούση για τα μέτρα που θεσπίστηκαν για την προστασία της 1ης κατοικίας αλλά και για το νέο νόμο για την ρύθμιση των οφειλών. Ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση ακούει τους προβληματισμούς των ειδικών και των φορέων και των Επιμελητηρίων και το έχει αποδείξει στην πράξη. Και αυτή είναι μια ευκαιρία όλα αυτά τα εργαλεία που με βάση τις προτάσεις γίνονται αποδεκτά από την κυβέρνηση, να εφαρμοστούν από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις για το καλό τους.
Σε ανάλογο περιεχόμενο κινήθηκαν και ο δηλώσεις των υπόλοιπων συνδιοργανωτών της εκδήλωσης.

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής παραμένει σταθερό στην προσπάθεια του να ανοίγει διαύλους επικοινωνίας των τοπικών επιχειρηματιών με τα κέντρα λήψης αποφάσεων και να διεκδικεί τη βέλτιστη συνθήκη για το επιχειρείν, τους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων.