«Το αποτέλεσμα του Συμβουλίου Κορυφής σχετικά με την Τουρκία είναι δυστυχώς το χειρότερο δυνατό αποτέλεσμα για την Ελλάδα. Αποδεικνύει ότι ο κύριος Μητσοτάκης, και η κυβέρνησή του, δεν μπορεί να προασπίσει επαρκώς τα κυριαρχικά δικαιώματα και τα συμφέροντα της Ελλάδας.
Πρόκειται για την τρίτη αποτυχία του, γιατί είναι η τρίτη φορά που επιστρέφει με άδεια χέρια στην Ελλάδα, ενώ μάλιστα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, δήλωνε τον περασμένο Αύγουστο ότι οι κυρώσεις της Ευρώπης κατά της Τουρκίας θα δαγκώνουν», δήλωσε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό “Flash fm”, με συνομιλητή τον πρώην Υπουργό Γιάννη Μαγκριώτη.
Συνεχίζοντας το σχολιασμό για τα απογοητευτικά αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε. σε σχέση με την τουρκική προκλητικότητα ανέφερε: «Το αποτέλεσμα αυτό έρχεται ως συνέχεια της λανθασμένης επιλογής της κυβέρνησης Μητσοτάκη εδώ και πολλούς μήνες έναντι της προκλητικότητας και της παραβατικότητας της Τουρκίας. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, είχε μάλιστα δηλώσει, πριν από περίπου ένα χρόνο, όταν υπογράφηκε το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο ότι συνειδητά δεν είχαμε ζητήσει κυρώσεις από την Ευρώπη καθώς η επιβολή κυρώσεων δεν αποτελούσε στρατηγική της χώρας μας. Ο ίδιος ο κύριος Μητσοτάκης είχε άλλωστε δηλώσει, κατά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλτ Τράμπ, ότι η Ελλάδα αποτελεί αξιόπιστο και προβλέψιμο σύμμαχο των ΗΠΑ».
«Ο κύριος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχουν ξεκάθαρη ευθύνη για αυτήν τη διπλωματική ήττα της Ελλάδας. Η επιλογή του κυρίου Μητσοτάκη να δηλώνει ικανοποιημένος, το προηγούμενο διάστημα, μετά τα Συμβούλια Κορυφής που δεν επέβαλαν κυρώσεις, μεγάλωσε τα περιθώρια για τη σημερινή απόφαση των Ευρωπαίων ηγετών. Ακόμα και σήμερα, αλλά και όλο το προηγούμενο διάστημα, δεν αξιοποίησε επιπρόσθετα διπλωματικά μέσα και όπλα που είχε στη διάθεσή του, όπως είναι η σύγκληση της Ευρωμεσογειακής Διάσκεψης, ειδικά εφόσον υπήρχαν μεγαλύτερα περιθώρια συνεννόησης με την Γαλλία. Δεν είδαμε να χτίζονται συμμαχίες με άλλες χώρες της Ε.Ε., ούτε να αξιοποιούνται ή να φέρνουν τελικά αποτέλεσμα οι διμερείς επαφές με τον Μακρόν. Παράλληλα, εδώ και τέσσερις μήνες, παρακολουθούμε την παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων αλλά και της εθνικής κυριαρχίας της χώρας μας από την Τουρκία αλλά δεν είδαμε να λειτουργεί αποτρεπτικά η κυβέρνηση στο Αιγαίο, ενώ οι NAVTEX της Τουρκίας έφτασαν σε αποστάσεις λιγότερες των 6 μιλίων από την Ρόδο και το Καστελόριζο».
Αναφερόμενος στην αξιοποίηση και στα χαρακτηριστικά του Ταμείου Ανάκαμψης στην Ελλάδα, μετά το «πράσινο» φως της Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε., δήλωσε: «Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης πρέπει να μετατραπούν σε μία πραγματική ευκαιρία για όλες τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας μας και για την ίδια την κοινωνία. Φοβόμαστε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ επιδιώκει διοχετεύσει τα κονδύλια, κατά την προσφιλή της τακτική, σε λίγους και εκλεκτούς μέσω μάλιστα «κλειστών» και αδιαφανών διαδικασιών, κάτι που δυστυχώς δε θα αφορά το σύνολο της επιχειρηματικότητας. Σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι να πετύχει, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, μία αναδιάρθρωση της ελληνικής οικονομίας και μία αναδιανομή πλούτου υπέρ μίας μικρής ελίτ».
Ο Σ.Φάμελλος έκλεισε την παρέμβασή του σχολιάζοντας την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για την προτεραιοποίηση των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στη διαχείριση κονδυλιών του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης. «Πρόκειται για μία ακόμη προσπάθεια του κυρίου Μητσοτάκη να αποδομήσει τον δημόσιο τομέα στην Ελλάδα και να τον αποδώσει σε κρατικοδίαιτα συμφέροντα. Αυτός ο σχεδιασμός δε στηρίζει την ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας, σε μία στιγμή λόγω και του Covid19 που χρειαζόμαστε μία νέα κοινωνική συμφωνία για μια άλλη παραγωγική πορεία της χώρας μας.
«Ο ιδιωτικός τομέας χρειάζεται έναν ισχυρό και τίμιο δημόσιο τομέα. Αυτό πρέπει να διασφαλίσει η πολιτεία διατηρώντας έναν ισχυρό ρυθμιστικό ρόλο ώστε, να εξυπηρετήσει την «υγιή» λειτουργία του ιδιωτικού τομέα. Δεν μπορεί χωρίς προσλήψεις, χωρίς σύγχρονα εργαλεία, χωρίς διαφάνεια να αναπτυχθεί ο δημόσιος τομέας. Και αυτό θίγει και τον ιδιωτικό τομέα που χρειάζεται υγιή ανταγωνισμό. Για παράδειγμα, δεν μπορεί η εκχώρηση όλου του δικτύου φυσικού αερίου σε έναν μόνο ιδιώτη, ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, να ενισχύσει τον ανταγωνισμό. Δεν μπορεί να εκχωρούνται τώρα κρίσιμα τμήματα της δημόσιας περιουσίας, ενεργειακές υποδομές (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΔΕΠΑ Υποδομών, ΕΛΠΕ) όταν υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να δοθούν «μπιρ παρά» και μάλιστα σε κερδοσκοπικά funds. Ιδιαίτερα τώρα που η χώρα έχει ανάγκη εργαλεία για τον ενεργειακό σχεδιασμό».
Σχετικά τέλος, με το πώς θα προχωρήσει η ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχώρησε στο σχεδιασμό και στην προώθηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την ΔΕΘ με σκοπό να αντιμετωπίσει την υποβάθμιση και απαξίωση του εκθεσιακού κέντρου, γιατί φυσικά δεν μπορεί ο εκθεσιακός φορέας της πόλης να στεγάζεται σε μια έκταση με αυθαίρετα, κακοτεχνίες και κιγκλιδώματα. Το βασικό κριτήριο του σχεδίου ήταν η αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών με απόδοση στους πολίτες της πόλης του 50% της έκτασης ως ελεύθερου χώρου και χώρου πρασίνου. Τα χρηματο-οικονομικά εργαλεία και η μέθοδος για την κατασκευή του νέου Εκθεσιακού κέντρου πρέπει να αξιολογηθούν με βάση το αποτέλεσμα του διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού και τη διαθεσιμότητα πόρων αφού έχουμε το σχέδιο και τον προϋπολογισμό».