Βαρουφάκης

Στη Νομική Σχολή επί της οδού Σίνα, όπου διδάσκω για χρόνια – νυν Μέγαρο Θεωρητικών Επιστημών – η χρήση κι η διακίνηση ναρκωτικών γίνεται έξω από την είσοδο στη Μασαλίας. Μπροστά στα μάτια όλων μας. Σε δημόσιο χώρο εκτός ασύλου. Κάποια στιγμή έκλεψαν τις προτομές του Γκρέκο και του Καζαντζάκη για να τις χυτεύσουν. Κι η αστυνομία τίποτα. Απούσα. Για αυτό λοιπόν σας ρώτησα:

 

«Πως θα βοηθήσει η κατάργηση του ασύλου όταν κι εκεί που δεν υπάρχει άσυλο η αστυνομία δεν επιχειρεί;» σας είχα ρωτήσει.

 

Κι εσείς με κοιτάζατε με το σπινθηροβόλο βλέμμα προτομών. Τί μπορούσατε να πείτε άλλωστε;

 

Σας είχα πει αυτολεξεί, διαβάζω από τα πρακτικά της 7ης Αυγούστου του 2019:

 

«Κυρίες και κύριοι, νομίζετε ότι καταργώντας το άσυλο, με μία κίνηση, θα κόψετε τον γόρδιο δεσμό της ανομίας και της διαπλοκής στα πανεπιστήμια; Σφάλλετε.»

 

Κι είχα εξηγήσει τους λόγους, που η κατάργηση ασύλου θα πετύχαινε μια τρύπα στο νερό – λόγους που κι ένα οκτάχρονο παιδί μπορεί να καταλάβει.

Πυρηνικό όπλο το δικαίωμα των πανεπιστημιακών να φωνάζουν την αστυνομία. 

 

Για αυτό εμείς προτείναμε Υπηρεσία Περιφρούρησης Πανεπιστημιακού Ασύλου, λέγοντας ότι η μόνη εναλλακτική στην πρότασή μας ήταν μόνιμη παρουσία της αστυνομίας, αστυνομικά τμήματα, στις σχολές – κάτι που ο δικός σας κ. Χρυσοχοΐδης είχε απορρίψει λέγοντας ότι η αστυνομία δεν έχει θέση στα πανεπιστήμια.

 

Λυσσάξατε να καταργείστε, λοιπόν, το άσυλο κόντρα στην κοινή λογική ότι άλλο ήταν το ζήτημα. Το ζήτημα είναι θέμα ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ. Το κράτος μέσω της αστυνομίας θα είναι κυρίαρχο στις σχολές; Ή η ίδια η πανεπιστημιακή κοινότητα που θα δημιουργεί Πανεπιστημιακή Υπηρεσία, υπό τον δικό της έλεγχο, για την περιφρούρηση της ακαδημαϊκής  ελευθερίας, της περιουσίας και της αξιοπρέπειας φοιτητών, ερευνητών, βοηθητικού προσωπικού και καθηγητών;

 

Από τον Μεσαίωνα, η απάντηση ήταν: Η πανεπιστημιακή κοινότητα. Τα πανεπιστήμια ξεκίνησαν ως αυτοδιοίκητα μοναστήρια στα οποία η Ρώμη απέδιδε κυριαρχικά δικαιώματα. Έως ότου ήρθαν στα πράγματα Μητσοτάκης-Χρυσοχοΐδης-Κεραμέως με την φοβερή ιδέα ότι η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ επιστρέφει στον Πάπα του Αστυνομικού Κράτους.  

 

Εδώ είναι η ουσία. Εδώ αποκαλύπτεστε. Είστε ΚΡΑΤΙΣΤΕΣ που δεν μπορείτε να κρύψετε την απέχθειά σας σ’ ένα πανεπιστήμιο δημόσιο αλλά μη ελεγχόμενο από το κράτος – το αστυνομικό σας κράτος. Η ιδέα της ακαδημαϊκής ελευθερίας σας φοβίζει. Και σωστά καθώς ελεύθερα σκεπτόμενες νέες, ελεύθερα σκεπτόμενοι νέοι είναι σίγουρο ότι θα σας δουν για αυτό που είστε: Απολειφάδια της ΕΡΕ με φτιασιδώματα εισαγωγής από την McKinsey, με λίγο Νταβός για γαρνιτούρα.

 

Βέβαια, όλα αυτά τα παρουσιάζετε στα μέσα σ΄ ένα άτεχνο περιτύλιγμα προσήλωσης στην ακαδημαϊκή ελευθερία. Τίποτα το περίεργο εδώ.

 

Δεν υπάρχει δικτάτορας ο οποίος να μην επικαλείται την ελευθερία την ώρα που την ποδοπατά. Έτσι κι εσείς. Κόπτεστε δημοσίως για την ακαδημαϊκή ελευθερία την ώρα που λειτουργείτε ως πεπεισμένοι εχθροί της όχι μόνο ως ιδέα αλλά και επί του πρακτέου.

 

Αν σας ενδιέφερε το αυτοδιοίκητο Πανεπιστήμιο, η ακαδημαϊκή ελευθερία, δεν θα παρουσιάζατε τους πανεπιστημιακούς ως αδύναμα ανθρωπάκια που χρειάζονται αστυνομικούς έξω από τα γραφεία τους για να νιώσουν ισχυροί.

 

Δεν θα δανειζόσασταν από τον Thomas Hobbes την δυστοπική εικόνα μιας ακαδημαϊκής κοινότητας όπου, χωρίς τα όργανα του κ. Χρυσοχοΐδη, θα επικρατεί ένας πόλεμος όλων εναντίον όλων – ένας πόλεμος που καθιστά την φοιτητική ζωή απαίσια, ζοφερή και ατελείωτη.

 

Δεν θα βαφτίζατε ως ενδυνάμωση την πλήρη αποδυνάμωση, τον τέλειο εξευτελισμό των πρυτάνεων, και των πανεπιστημιακών αρχών.

 

Λέτε ότι ενδιαφέρεστε για τους φοιτητές που θέλουν να μάθουν. Λέτε πως πασχίζετε να τους προστατέψετε από την ανομία, την βία και την αυθαιρεσία που ζουν καθημερινά στις σχολές στο έλεος των κομματικών παρατάξεων.

 

Αν όντως ενδιαφερόσασταν για αυτό, το πρώτο που θα κάνατε θα ήταν να καταργήσετε την μεγάλη πληγή των ΑΕΙ, την Αριστεία της Κομματικής Αναρρίχησης, την ΔΑΠ η οποία καθημερινά συναλλάσσεται με επίορκους καθηγητές, με τους οποίους μάλιστα δημιουργούν κυκλώματα διασπάθισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων από τα οποία αμείβουν τον κομματικό σας στρατό, προσφέρουν υπηρεσίες αντιγραφής σε φοιτητές, στήνουν τραπεζάκια έξω από τις αίθουσες διδασκαλίας με γκέτο μπλάστερς που παίζουν σκυλάδικα στην διαπασών όταν μάθημα στην διπλανή αίθουσα πασχίζει να κάνει μάθημα  καθηγήτρια ή καθηγητής που δεν τους έκανε τα χατίρια, δεν πέρασε τους δικούς τους, δεν έκανε τα στραβά μάτια κατά την διάρκεια επιτήρησης στις εξετάσεις.

 

Θα μου πείτε: Μόνο η ΔΑΠ τα κάνει αυτά; Ως επί το πλείστον, ναι. Κι άλλες παρατάξεις βέβαια καταστρατηγούν την ακαδημαϊκή ελευθερία στις Σχολές. Θεωρώ τεράστια τιμή μου ότι από τότε που ήρθα στο ελληνικό πανεπιστήμιο μπήκα στο στόχαστρο πρώτα της ΠΑΣΠ, αμέσως μετά της ΔΑΠ και σε συνέχεια και άλλων παρατάξεων που δεν γούσταραν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσα εναντίον του πανεπιστημιακού παρακράτους τους. Όμως σε εσάς απευθύνομαι. Εσείς είστε κυβέρνηση, όχι το ΚΚΕ. Εσείς τροφοδοτείστε από την παράταξη που αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά του πανεπιστημιακού παρακράτους. Εσείς κ. Κεραμέως επιλέγετε, αντί να καταργήσετε το πανεπιστημιακό παρακράτος της ΔΑΠ, να προσθέσετε σε αυτό το αστυνομικό κράτος του κ. Χρυσοχοΐδη.

 

Ξέρουμε πως θα καταλήξει αυτό: Στην καλύτερη περίπτωση, η Πανεπιστημιακή Αστυνομία θα κάνει τα στραβά μάτια. Πιο πιθανόν, όπως στην Πλατεία Αγίου Παντελεήμωνος όπου αστυνομικοί και Χρυσαυγίτες επιχειρούσαν μαζί, η Πανεπιστημιακή Αστυνομία μαζί με ΔΑΠίτες θα εκκαθαρίζουν τις Σχολές από όσους αντιστέκονται στο υπάρχον πανεπιστημιακό παρακράτος. 

 

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

 

Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση ΕΝΑΝΤΙΟΝ των εκπαιδευτικών θυμίζει τον Αμερικανό στρατηγό στο Βιετνάμ που, για να δικαιολογήσει τις ναπάλμ με τις οποίες κατέκαψε ένα ολόκληρο χωριό, είχε πει: Έπρεπε να το καταστρέψουμε για να το σώσουμε από τον κομμουνισμό. Αυτή είναι η νοοτροπία σας. Έτσι δικαιολογείτε στον εαυτό σας τα Ν/Σ της κυρίας Κεραμέως και του κ. Χρυσοχοΐδη: Καταστρέφουμε την πανεπιστημιακή αυτονομία για να την σώσουμε. Όμως, όπως και με το Βιετναμέζικο χωριό, επί της ουσίας μόνο καταστρέφετε χωρίς να σώζετε το παραμικρό. Είστε μια λαίλαπα. Τίποτα άλλο.

 

Το ΜέΡΑ25 δεν πιστεύει πως το Δημόσιο Πανεπιστήμιο πρέπει να μεταρρυθμιστεί από κάποια πεφωτισμένη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Απορρίπτουμε την πρακτική κάθε Υπουργού Παιδείας να «ρίχνει» και μία «μεταρρύθμιση» που φέρει το όνομά της/του. Τίποτα καλό δεν θα γίνει από τα πάνω προς τα κάτω στα πανεπιστήμιά μας. Δεν είναι δουλειά της κυβέρνησης η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Δουλειά της είναι η επαρκής χρηματοδότηση, η προστασία του Δημόσιου Πανεπιστημίου από τα ιδιωτικά αρπακτικά και, βέβαια, η δημιουργία θεσμών που επιτρέπουν στην εκπαιδευτική κοινότητα, σε συνεργασία με την κοινωνία των πολιτών, να αυτό-μεταρρυθμιστεί. Για αυτό το ΜέΡΑ25 προτείνει την θεσμοθέτηση μόνιμου Διαβουλευτικού Συμβούλιου για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση που να αποτελείται κατά 1/3 από κληρωτούς πανεπιστημιακούς, 1/3 από κληρωτούς πολίτες (όπως οι ένορκοι) και κατά 1/3 από ειδικούς πουν προτείνουν τα κοινοβουλευτικά κόμματα.  

 

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΑΙΩΝΙΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

 

Οι σημερινοί φοιτητές είναι παιδιά που μεγάλωσαν και μεγαλώνουν εν μέσω Χρεοδουλοπαροικίας μέσα στην κρίση της μνημονιακής Ελλάδας και που τώρα υπόκεινται στην απολύτως πλημμελή τηλε-εκπαίδευση λόγω πανδημίας.

 

Σπουδάζουν σε υποχρηματοδοτούμενα ΑΕΙ με κενες οργανικές θέσεις διδασκαλίας. Σε μία παιδεία χωρίς πόρους, όπου η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δημιούργησε κι άλλες 2 κατηγορίες διδασκόντων ΕΣΠΑτζήδες & καθηγητές από τη δευτεροβάθμια.

Και έρχεστε τώρα να τους κάνετε μάθημα περί ατομικής ευθύνης.

Με τις ομάδες φοιτητών στα όρια του κοινωνικού αποκλεισμού, τι θα; γίνει;

Με παιδιά που δεν έρχονται να δώσουν μάθημα διότι δεν έχουν τα χρήματα για το ΚΤΕΛ;

 

Με φοιτητές που εργάζονται, συνήθως ως αδήλωτοι, και οι οποίοι σε πολλά τμήματα ξεπερνούν το 70% των εγγεγραμμένων;

 

Ποιο είναι το πραγματικό όφελος της διαγραφής τους; ΘΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΑΝΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ!

 

Το ν+2 που παρουσιάζετε σαν πανάκεια το μόνο που θα κάνει είναι να αναγκάσει τους καλούς δάσκαλους που πονάνε για τα αβοήθητα παιδιά να τα περνάνε με τάλητο ώστε να μην φέρουν στην συνείδησή τους. Παράλληλα, το ν+2 θα δώσει απαράδεκτα μεγάλη εξουσία σε επίορκους καθηγητές που θα το χρησιμοποιούν για να εκβιάζουν φοιτητές – για να μην πω, και ξέρετε τι εννοώ, φοιτήτριες.

 

Θέλετε να μιλήσουμε για άλλες λύσεις; Ευχαρίστως -> Π.χ. Ολοκλήρωση κύκλου σπουδών πριν δώσεις μάθημα του επόμενου. Περιορισμό στα μαθήματα που δηλώνει φοιτητής ανάλογα με τα πόσα μαθήματα έχει περάσει τα τελευταία εξάμηνα. Λύσεις πολλές. Αλλά εσάς δεν σας ενδιαφέρουν οι λύσεις. Σας ενδιαφέρει Η ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΥ για να ικανοποιηθούν τα σαδιστικά ακροδεξιά σας κύτταρα.

ΒΑΣΗ – Κολέγια

 

Έρχομαι στη βάση εισαγωγής. Πριν όμως αναφερθώ σε αυτήν, θυμίζω στο Κοινοβούλιο ότι στα κεντρικά ΑΕΙ ο αριθμός των εισαγόμενων φοιτητών εξαρτάται περισσότερο από τον αριθμό των μεταγραφών παρά την βάση – ένα τεράστιο ποσοστό φοιτητών κάθε τμήματος, ιδίως στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, — μεταγραφή. Να μια τεράστια πληγή για τα περιφερειακά πανεπιστήμια;  

Τι θα γίνει με τις μεταγραφές; Θα στηρίξετε οικονομικά φοιτητές να μείνουν στα περιφερειακά πανεπιστήμια, αντί της εύκολης λύσης της μεταγραφής; Ή θα τις κόψετε ίσως και λόγω τηλεκπαίδευσης;

Έρχομαι τώρα στην βάση: (Α) Βάση μετακινούμενη με την συνολική κατανομή, που αντανακλά την σχετική δυσκολία των θεμάτων ή τις αστοχίες των δασκάλων. (Β) Ελάχιστες γνώσεις. ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ που όμως δεν μπορεί να γίνει με μια κυβέρνηση που μέσα στη νύχτα εξομοίωσε τα πτυχία των κολλεγίων με των ΑΕΙ.

 

Θέλετε να μας πείσετε ότι έχετε ειλικρινή πρόθεση; Ότι δεν χρησιμοποιείτε τη βάση για να στέλνετε πελάτες στα κολλέγια; Τότε κάντε το αυτονόητο: Περάστε νόμο που απαγορεύει την εγγραφή σε κολλέγια νέων που δεν έχουν πιάσει τις βάσεις στις πανελλαδικές. Όσο εξισώνετε τα πτυχία των κολλεγίων με των ΑΕΙ και βάζετε ελάχιστη βάση το 10 για εισαγωγή στα ΑΕΙ αλλά όχι στα κολλέγια επιβεβαιώνετε την πικρή αλήθεια: ΕΙΣΤΕ ΑΤΖΕΝΤΗΔΕΣ ΤΩΝ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ!

 

Και μιας και μιλώ για τα κολλέγια, μια υπενθύμιση κάτι άλλου που σας είχα πει την 7η Αυγούστου 2019 σε αυτή την αίθουσα:

 

«Κυρίες και κύριοι της Συμπολίτευσης, Χάρβαρντ στην Ελλάδα δεν θα φτιάξει κανένας ιδιώτης. Χάρβαρντ φτιάχνεται μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι «Robber Barons» έχουν λόγο και αιτία. Εδώ ακόμα και οι λίγοι Έλληνες ολιγάρχες, που μπορεί να έχουν κάποια χρήματα, σας διαβεβαιώ ότι δεν θα τα επενδύσουν σε ελληνικό ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Στο Χάρβαρντ θα τα δώσουν, για να ιδρύσουν μία έδρα στο όνομά τους.

Εδώ, το μόνο πράγμα, το οποίο σας καίει με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι η αναγνώριση των πτυχίων των υπαρχόντων κολλεγίων, των ίδιων κολλεγίων που παίρνουν δικά μας παιδιά με πολύ καλές σπουδές, διδακτορικά από την Αμερική, από την Ελλάδα, παιδιά που έχουν λόγο να είναι στην Ελλάδα, θέλουν να είναι στην Ελλάδα, έχουν τους γονείς τους εδώ, τα οποία τα βάζουν και διδάσκουν είκοσι και τριάντα ώρες τη βδομάδα. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Το τέλος της ακαδημαϊκής τους καριέρας. Τα «καίνε» αυτά τα παιδιά. Όποιος διδάσκει είκοσι και τριάντα ώρες την εβδομάδα δεν θα γράψει ποτέ κανένα άρθρο από αυτά τα οποία θα του εξασφαλίσουν μία πανεπιστημιακή καριέρα σε ένα σοβαρό πανεπιστήμιο.»

 

Και κατέληξα συνδέοντας το άσυλο, την ακαδημαϊκή ελευθερία και τα ιδιωτικά κολλέγια στη χώρα μας:

 

«Το άσυλο και η ακαδημαϊκή ελευθερία απαιτεί την προστασία των πανεπιστημιακών, σαν αυτά τα παιδιά, τόσο από τους κουκουλοφόρους, τα ΜΑΤ, όσο και από την ασυδοσία των εργοδοτών -είτε είναι ιδιωτών είτε είναι δημοσίων- που τους σπρώχνουν προς μία τυποποιημένη αναπαραγωγή τυποποιημένης γνώσης, η οποία τελικά καταδικάζει και τους φοιτητές τους σε τρίτης ποιότητας γνώσεις και ποτέ δεν θα τους καταστήσει ανταγωνιστικούς ούτε στους Έλληνες ούτε στους ξένους συμφοιτητές τους.»

 

Νομοθέτηση εν μέσω πανδημίας

Λέτε και ξαναλέτε ότι εν μέσω πανδημίας καταργήσατε τις απολύσεις καθιερώνοντας την αρχή της αναστολής της εργασίας.

 

Το ίδιο έπρεπε να κάνετε όσον αφορά νομοσχέδια για επισφαλή δημόσια αγαθά όπως η παιδεία, το περιβάλλον, η υγεία. Δεν σας αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να νομοθετείτε για τα πανεπιστήμια με κλειστά τα πανεπιστήμια. Το ΜέΡΑ25 απαιτεί την ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ όλων αυτών των νομοθετημάτων για ευαίσθητα ζητήματα όπου απαιτείται όχι μόνο ευρεία συναίνεση αλλά αποκομματικοποίηση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων και επιβολής νέου καθεστώτος στα σχολειά και στα πανεπιστήμια.

ΛΟΚΝΤΑΟΥΝ

 

Είναι δυνατόν ο Υπ. Υγείας να διαρρέει τα περί γενικού λοκντάουν για να αφουγκραστείτε τις αντιδράσεις; Τόσο αποφασισμένοι να εξευτελίσετε όσο πια δεν παίρνει άλλο τους επιστήμονες της επιτροπής σας; Με λαγούς που αμολάει ο κ. Κικκίλιας; 

 

Λοκνταουν σήμερα, χωρίς δημόσιο δίκτυο κέντρων μαζικών τεστ/εμβολιασμού είναι δήλωση εγκληματικής αποτυχίας.

 

Η πανδημία είναι πολύ σημαντική για να αφεθεί η διαχείρισή του σε κλόουν που είναι πεπεισμένοι πως είναι άριστοι.

 

Το χειρότερο βέβαια δεν είναι η ανικανότητά σας.

 

Το χειρότερο είναι το αποτέλεσμα οι αποτυχίες που φέρνει ο συνδυασμός

 

·      της ιδιωτικομανίας που περιτυλίγει τα συμφέροντα της λούμπεν ολιγαρχίας κολλεγίων και κλινικαρχών, και

·      της ανικανότητάς σας

 

αντί να σας κάνουν να ξανασκεφτείτε την στάση σας,

 

αντί να πείτε κι ένα συγγνώμη

 

σας βγάζουν τα χειρότερα ένστικτα σαδισμού.

 

Ο ακροδεξιός σαδισμός σας βοηθά όχι μόνο να μην ζητάτε συγγνώμη αλλά και να διασκεδάζετε την ανικανότητάς σας.

 

Αυτός ο συνδυασμός της ανικανότητας και σαδισμού κατόπιν παντρεύεται με την πεποίθησή σας ότι είστε άριστοι.

 

Όπως ο Πάνγλωσσος θεωρούσε πως ζούμε στον βέλτιστο εφικτό κόσμο, έτσι κι εσείς είστε νομίζετε ότι είστε οι άριστοι των αρίστων.

 

Μετεξεταστέοι κουμπούρες είστε με ακροδεξιό DNA.

 

Σας βλέπω να δυσανασχετείτε. Μην δυσανασχετείτε. Έχετε δυο ενεργούς υπουργούς που ο ένας έστειλε όταν ήταν φοιτητής τον πρύτανη στο νοσοκομείο κι ο άλλος κυκλοφορούσε με τσεκούρι στα γεγονότα του Χημείου.

 

Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα μετατρέπετε τα πανεπιστήμια σε άνδρα του αστυνομικού παρακράτους Χρυσοχοΐδη και ΔΑΠ εν μέσω του νέου λοκνταουν που κάνατε εν μέσω λοκνταουν. Ο συνδυασμός της ανικανότητας, του σαδισμού και του αυταρχισμού. Προχωράτε βαδίζοντας κόντρα στην Ιστορία στο δρόμο που χάραξε η ΕΡΕ, η ΕΚΟΦ, ο χαφιεδισμός και το παρακράτος της Δεξιάς.

 

Εμείς, το ΜέΡΑ25 είμαστε εδώ για να υπηρετήσουμε την ιδέα

 

ενός ΚΥΡΙΑΡΧΟΥ δημόσιου πανεπιστημίου του οποίου η ακαδημαϊκή κοινότητα ενισχύεται

ώστε η ΙΔΙΑ με περιφρουρεί την ακαδημαϊκή ελευθερία, τη περιουσία και την ασφάλεια

μιας μόνιμης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που δεν γίνεται από την υπουργό ή από το κράτος

 

Αυτή είναι η διαφορά μας.

 

Εσείς όλοι θέλετε το πανεπιστήμιο να είναι δέσμιο είτε της ολιγαρχίας είτε του Υπουργείου.

 

Εμείς λέμε ΟΛΗ Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ στο αυτοδιοικούμενο πανεπιστήμιο το οποίο η πολιτεία στηρίζει χωρίς να καθυποτάσει. Αυτό έχει ανάγκη η χώρα. Αυτό έχει ανάγκη μια νεολαία που μεγάλωσε μέσα στη Χρεοδουλοπαροικία και αντιμετωπίζει, λόγω των δικών σας πολιτικών, άλλη μια δεκαετία απαξίωσης και ρευστοποίησης μέσα σε αυτήν.