lt;p>Στην αποκαλύπτική «Ημέρα Μπαταρίας» που προετοιμάζει εδώ και μερικούς μήνες, ο Έλον Μασκ, αναμένεται να ανακοινώσει την μαζική παραγωγή ενός νέου τύπου μπαταρίας που θα χαμηλώσει σημαντικά την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε πολλές άλλες εφαρμογές.
Εδώ και μερικούς μήνες, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, έχει υποσχεθεί την πολυαναμενόμενη εκδήλωση που ο ίδιος αποκαλεί «Ημέρα Μπαταρίας», κατά την οποία πρόκειται να ανακοινώσει μια σειρά από κοσμογονικές εξελίξεις όσον αφορά στην τεχνολογία και τη χρήση των μπαταριών, όχι μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και σε διάφορες άλλες εφαρμογές.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα η κινεζική εταιρεία παραγωγής μπαταριών Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) που συνεργάζεται στενά με την Tesla, ανακοίνωσε την παραγωγή της νέας μπαταρίας του «ενός εκατομμύριου μιλίων» (“million mile battery”), η ισχύ της οποία, όπως δηλώνει η ονομασία της, μπορεί να διαρκέσει για πάνω από ένα εκατομμύριο μίλια (για την ακρίβεια, 1,2 εκατομμύρια μίλια ή 1,9 εκατομμύρια χιλιόμετρα) σε διάστημα 16 ετών. Οι περισσότερες μπαταρίες αυτοκινήτων εγγυώνται όριο ζωής από 60.000 ως 150.000 μίλια σε ένα διάστημα τριών ως οχτώ ετών.
Ο στόχος είναι η μαζική παραγωγή τέτοιων μπαταριών μεγάλης διάρκειας και χαμηλού κόστους έτσι ώστε να φτάσει σύντομα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο Tesla να έχει χαμηλότερη τελική τιμή πώλησης από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο όχημα. Σύμφωνα με πολλούς δημοσιογράφους, ειδικούς σε θέματα σύγχρονης τεχνολογίας, η μαζική παραγωγή τέτοιου είδους μπαταριών, θα είναι οπωσδήποτε μία από τις αποκαλύψεις που θα κάνει ο Μασκ στην «Ημέρα Μπαταρίας».
Πέρα από τα αυτοκίνητα όμως, αυτή η μπαταρία μακράς ζωής θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ένα σωρό εφαρμογές, από τις ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά πάνελ έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ανανεώσιμη ενέργεια όταν οι καιρικές συνθήκες δεν ευνοούν, μέχρι την λειτουργία τους ως στατικές πηγές ενέργειας οικιακής χρήσης.
Όσον αφορά την χημική τους σύσταση, σύμφωνα με την ανακοίνωση της CATL, οι νέες μπαταρίες της Tesla δεν θα περιέχουν κοβάλτιο, θα εξακολουθήσουν όμως να βασίζονται ως κύριο συστατικό στο μεταλλικό λίθιο, η εξόρυξη όμως και η απομόνωσή του αποτελεί χρονοβόρα διαδικασία.
Στο σημείο αυτό εισέρχεται στην εξίσωση, η εταιρεία Energy X, η οποία πρόσφατα δήλωσε ότι οι επιστήμονές με τους οποίους συνεργάζεται βρίσκονται στα τελικά στάδια δημιουργίας ενός φίλτρου «νσνοσωματιδίων» που μπορεί να διαχωρίσει το λίθιο από άλλα συστατικά σε μια διαδικασία που θα διαρκεί λίγες ημέρες αντί για μήνες, όπως ισχύει τώρα.
Όπως σημειώνει στο σχετικό άρθρο του, ο ειδικός σε θέματα τεχνολογίας και περιβάλλοντος, ανταποκριτής του BBC, Justin Rowlatt:
« Η φιλοδοξία του κυρίου Μασκ είναι να δημιουργήσει το αντίστοιχο iPhone για τα αυτοκίνητα – ένα προϊόν που ‘θα φέρει την επανάσταση’ στην εμπειρία της οδήγησης, αποφέροντάς του συγχρόνως ένα αστρονομικό κέρδος. Στόχος είναι να εγκαταλείψουμε όσο πιο σύντομα γίνεται τα παλιά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά μας. Υπάρχει όμως ένα πολύ μεγαλύτερο διακύβευμα: η κλιματική αλλαγή. Αν καταφέρουν αυτές οι φτηνότερες, ισχυρότερες, ανθεκτικότερες μπαταρίες να ενισχύσουν την γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και συγχρόνως να μας εξασφαλίζουν ανανεώσιμη ενέργεια παντός καιρού, τότε ξεκάθαρα θα αποτελέσουν τον βασικό μοχλό απεξάρτησης της οικονομίας από τον άνθρακα».
Με στοιχεία από το BBC
Πηγή: