Το να διευθύνεις μια επιχείρηση απαιτεί μεγάλη εφευρετικότητα και επιμονή και είναι αυτές ακριβώς οι ιδιότητες που βοηθούν τις τοπικές επιχειρήσεις να προσαρμόζονται, έως και να ευημερούν, στη σημερινή νέα κανονικότητα.
Για να είναι συμβατοί μ’ αυτήν, οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων στρέφονται όλο και περισσότερο σε ψηφιακά εργαλεία. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Connected Commerce Council, περίπου ένας στους τρεις ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων δηλώνει ότι χωρίς ψηφιακά εργαλεία θα ήταν αναγκασμένος/η να κλείσει τη δουλειά του/της – ή μέρος αυτής.
Σε αυτό το πλαίσιο η Google δημιούργησε μια σειρά από νέες υπηρεσίες που στοχεύουν στο να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να έχουν την υποστήριξη που χρειάζονται, να προσαρμόζουν τη λειτουργία τους και να ενημερώνουν γρήγορα τους πελάτες τους σχετικά με τα νέα τους.
Στο Google Search και στα Maps καταγράφηκε από πρώτο χέρι ο αντίκτυπος που είχε η νόσος COVID-19 στις μικρές επιχειρήσεις και στο πώς οι πελάτες συνδέονται συναισθηματικά με την τοπική επιχειρηματικότητα. Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αναζητούν τρόπους για να συνεχίσουν να υποστηρίζουν το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς και κάθε μικρή, τοπική επιχείρηση που δίνει χρώμα στη γειτονιά τους – ακόμα και από μακριά.
Έτσι, έγινε διαθέσιμο στους επιχειρηματίες έξι χωρών η δυνατότητα να προσθέτουν στα Business Profiles τους στη Google, συνδέσμους (links) υποστήριξης για δωρεές και δωροκάρτες. Επιπλέον, προσφέρονται σύνδεσμοι υποστήριξης σε επιχειρηματίες, σε 18 επιπλέον χώρες. Για τις δωρεές η Google συνεργάζεται με το PayPal και το GoFundMe ενώ για τις δωροκάρτες οι επιχειρηματίες μπορούν να συνδέονται απευθείας με την αντίστοιχη σελίδα στο site τους ή με τις προσφορές των δωροκαρτών, μέσα από κάποιον επιλεγμένο συνεργάτη μας όπως τα Square, Toast, Clover και Vagaro.
Τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να βοηθήσουν. Στην παγκόσμια αναζήτηση, το ενδιαφέρον για το «πώς να βοηθήσω μικρές επιχειρήσεις» έκανε πρωτοφανές ρεκόρ τον Μάρτιο 2020, σημειώνοντας αύξηση 700% από τον Φεβρουάριο και μετά. Για να τους βοηθήσουμε να συνδεθούν με κοντινές σε αυτούς επιχειρήσεις που βρίσκονται σε ανάγκη, δημιουργήσαμε προϋποθέσεις ώστε να μπορούν να αναζητούν τις αγαπημένες τους τοπικές επιχειρήσεις ονομαστικά, για να δουν αν έχουν προσθέσει στο Business Profile τους δωρεές ή δωροκάρτες. Τις επόμενες εβδομάδες όλοι θα μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν το Search και τα Maps για να εντοπίζουν τις κοντινές σε αυτούς επιχειρήσεις που ζητούν υποστήριξη.
Εύκολη μετάβαση σε online υπηρεσίες
Οι επιχειρηματίες που, κάτω από φυσιολογικές συνθήκες, παρέχουν προσωπικές υπηρεσίες, σήμερα συνδέονται με τους πελάτες τους μέσω εικονικής πραγματικότητας — είτε πρόκειται για σχολές γιόγκα που παρέχουν online μαθήματα είτε για κομμωτήρια που παραδίδουν εικονικά μαθήματα hair styling. Η Google προσφέρει διευκολύνσεις σε πελάτες να ανακαλύψουν online μαθήματα και να κλείνουν εικονικά ραντεβού, μέσα από τις παρακάτω νέες υπηρεσίες:
- Πώς να σας ανακαλύψουν: Οι επιχειρηματίες που μετέχουν στην πλατφόρμα Google My Business θα μπορούν σύντομα να προσθέτουν στοιχεία όπως «online μαθήματα», «online ραντεβού», ή «online εκτιμήσεις» στο Business Profile τους για να γνωστοποιούν στο κοινό τον τρόπο λειτουργίας τους. Σήμερα μπορούν να προσθέτουν ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά, χρησιμοποιώντας το Google My Business, ενώ τις επόμενες εβδομάδες η υπηρεσία θα εμφανίζεται στα Business Profiles των επιχειρηματιών στο Search και στα Maps.
- Online κράτηση υπηρεσιών απευθείας στη Google: Οι κρατήσεις μέσω Google προσφέρουν στους επιχειρηματίες όλων των μεγεθών (κατηγοριών) εύκολη διαδικασία για τα ραντεβού. Οι πελάτες μπορούν να βρουν γρήγορα τα διαθέσιμα ραντεβού, να κάνουν κράτηση και να την προσθέσουν στο προσωπικό τους Google Calendar—όλα απευθείας από το Business Profile του επιχειρηματία. Στο παρελθόν, εκατομμύρια άνθρωποι έκαναν κρατήσεις και έκλειναν προσωπικά ραντεβού με κομμωτήρια, εστιατόρια και άλλες επιχειρήσεις, χάρη σε συνεργασίες με πάνω από 100 Reserve with Google φορείς. Επεκτείνεται αυτή η υπηρεσία για να συμπεριληφθούν online κρατήσεις, ξεκινώντας με συνεργάτες όπως οι Booksy, Regis, WellnessLiving και Zooty. Οι επιχειρηματίες που συνεργάζονται με κάποιον από τους παραπάνω θα μπορούν να προσφέρουν online κρατήσεις για μαθήματα και ραντεβού απευθείας στη Google και να μοιράζονται με τους πελάτες λεπτομέρειες όπως τρόπους πληρωμής και είσοδο στις «συναντήσεις» μέσα από την πλατφόρμα βίντεο που προτιμούν.
Κρατήστε τους όλους ενημερωμένους σχετικά με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες για την επιχείρηση
Μερικές φορές τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα από το κλασικό ταμπελάκι «ανοιχτό» ή «κλειστό». Από το ξεκίνημα της πανδημίας η Google έχει προσθέσει νέα εργαλεία για να βοηθήσει τους επιχειρηματίες να κρατούν τους πελάτες τους ενήμερους σχετικά με το πώς και πότε λειτουργούν.
Δημιουργήθηκε για όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους η δυνατότητα να επισημαίνουν την επιχείρησή τους ως προσωρινά κλειστή ή, αντίστοιχα, ανοιχτή, όταν είναι έτοιμη να υποδεχτεί το κοινό της. Προστέθηκαν επίσης εναλλακτικά ωράρια, καθώς και αναρτήσεις σχετικά με τη νόσο COVID-19, έτσι ώστε οι επιχειρηματίες να μπορούν να κοινοποιούν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους, απευθείας στα Search και Maps της Google. Από τον περασμένο Μάρτιο πάνω από 1 εκ. επιχειρήσεις ανέβασαν αναρτήσεις για το COVID-19, με πάνω από 2 εκ. κλικ σε ιστότοπους επιχειρησεων κάθε εβδομάδα, δεδομένου ότι οι καταναλωτές αναζητούν περισσότερες πληροφορίες.
Σήμερα, που πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να μην μπορούν να απολαύσουν ένα γεύμα ή δείπνο στο αγαπημένο τους εστιατόριο, η ζήτηση για διανομή φαγητού στο σπίτι ή παραλαβή του από το κατάστημα, άγγιξε τα ουράνια. Έτσι, προστέθηκαν περισσότεροι εξωτερικοίπάροχοι αυτής της κατηγορίας έτσι ώστε οι άνθρωποι που θέλουν να φάνε, όπου και αν βρίσκονται, να μπορούν να παραγγείλουν φαγητό από 25.000 επιπλέον εστιατόρια, απευθείας στη Google. Προκειμένου να έχουν οι επιχειρηματίες ακόμα μεγαλύτερο έλεγχο, σύντομα οι επιχειρηματίες της εστίασης θα μπορούν να υποδεικνύουν στα Business Profiles τους τους online παραγγελιοδόχους συνεργάτες που προτιμούν.
Την περίοδο αυτή, πολλοί άνθρωποι αποφασίζουν από πού θα πάρουν φαγητό με κριτήρια, όχι μόνο το μενού, αλλά και το πόσο εύκολο είναι να το παραλάβουν με ασφάλεια. Για τον λόγο αυτό προστέθηκαν στοιχεία όπως, «παραλαβή από την πλαϊνή είσοδο», «ανέπαφη διανομή» και «dine-in», έτσι ώστε τα εστιατόρια να μπορούν εύκολα να μοιράζουν αυτές τις σημαντικές λεπτομέρειες στα Business Profiles τους στα Search και Maps. Από τον Μάρτιο, πάνω από 3 εκ. εστιατόρια έχουν προσθέσει ή επεξεργαστεί στοιχεία σχετικά με την παροχή φαγητού. Κάποια, μάλιστα, φτάνουν στο σημείο να κλείσουν οριστικά τις αίθουσές τους. Με στόχο να υποστηριχθούν όλες οι κατηγορίες των επιχειρηματιών εστίασης, οι εικονικές κουζίνες μπορούν πλέον να επιβεβαιώνουν τις δραστηριότητές τους στο Google My Business.
Επίσης, κατά το ίδιο διάστημα:
- Ως μέρος της πρωτοβουλίας Grow with Google, η εταιρεία έχει μοιραστεί νέες πληροφορίες και πηγές για να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις να λειτουργούν αποτελεσματικά από το σπίτι. Στη διάρκεια του lockdown διαπιστώθηκε 300% αύξηση στον αριθμό ανθρώπων που παρακολουθούν online εκπαιδευτικά τμήματα, δεδομένου ότι οι πολύς κόσμος ζητά να αποκτήσει νέες δεξιότητες, σε τομείς όπως το ψηφιακό μάρκετινγκ, το e-εμπόριο και την κωδικοποίηση.
- Προσφέρεται πλέον δωρεάν για όλους το Google Meet, το premium προϊόν για βιντεοδιασκέψεις, ως πρόσθετη υποστήριξη σε επιχειρήσεις που προσαρμόζονται σε νέες online αλληλεπιδράσεις.
- Τέλος, δημιουργήθηκε μια νέα σελίδα στο Market Finder, στην οποία συγκεντρώθηκαν όλα τα εργαλεία, οδηγοί και πόροι που μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις συνθήκες αβεβαιότητας της τρέχουσας περιόδου.
Για περισσότερες συμβουλές και πληροφορίες δείτε το https://support.google.com/business/answer/9773423?hl=en-GB&ref_topic=4596687 (οδηγίες για επιχειρήσεις που επηρεάζονται από το Covid-19).
Πηγή: naftemporiki.gr