Το ψηφιακό φαγητό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σύντομα θα είναι γεγονός
Πολλά εστιατόρια προσθέτουν στο μενού τους εικονικά πιάτα τα οποία μπορούν να δημοσιευτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς οι φωτογραφίες που μοιραζόμαστε στο διαδίκτυο αυξάνονται όλο και περισσότερο.
Με αυτόν τον τρόπο προσελκύουν τη νέα γενιά με στόχο να αυξηθούν οι πωλήσεις τους. Πρόκειται για μια εκδοχή του Sampuru για τον 21ο αιώνα – αναφερόμαστε στο ιαπωνικό έθιμο της επίδειξης πλαστικών αντιγράφων φαγητών στις προθήκες των εστιατορίων.
Τα εστιατόρια στρέφουν τα smartphone τους σε ένα μενού ή ένα σουπλά και στην οθόνη αρχίζουν να προβάλλονται χάμπουργκερ και κομμάτια πίτσας, εικόνες τις οποίες στη συνέχεια οι χρήστες μπορούν να μοιραστούν στο Snap ή το Instagram. Οι πελάτες που χρησιμοποιούν εφαρμογές όπως το Google Lens ή το ARkit της Apple μπορούν να εμφανίσουν τρισδιάστατα εικονικά γεύματα στα τραπέζια τους.
Τα εστιατόρια δοκιμάζουν την εικονική πραγματικότητα ως εργαλείο καλύτερης σύνδεσης με δυνητικούς καταναλωτές μέσω των κοινωνικών μέσων. Ο βασικός στόχος είναι οι millenials, μια κρίσιμη δημογραφική ομάδα των κοινωνικών μέσων που ξοδεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό του προϋπολογισμού τους για φαγητό τρώγοντας εκτός σπιτιού.
Το να πειστεί το κοινό να μοιράζεται εικόνες φαγητού στα κοινωνικά μέσα τροφοδοτεί την κυκλοφορία σε ιστοσελίδες εστιατορίων και μειώνει την ανάγκη των ιδιοκτητών εστιατορίων για αγορά διαφημίσεων στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, όπως αναφέρει το fortune.
Τα hashtags που σχετίζονται με φαγητό είναι η τρίτη πιο δημοφιλής κατηγορία στο Instagram με το #food να έχει αναδειχθεί πλέον στον δημοφιλέστερο περιγραφητή.
Σύμφωνα με μελέτη του ιστότοπου εφοδιασμού cateringsousvidetools.com, η πίτσα ήταν το κορυφαίο φαγητό στο συγκεκριμένο κοινωνικό μέσο με 19,7 εκατομμύρια φωτογραφίες, ακολουθούμενη από το σούσι (13,4 εκατομμύρια) και το κοτόπουλο (11,9 εκατομμύρια). Στο υπόλοιπο top 10συναντάμε τις σαλάτες (στην 4ηθέση) τα ζυμαρικά (στην 5ηθέση) τα αυγά (στην 8ηθέση) και τις μπριζόλες (στην 9ηθέση).
Η έμφαση που δίνουν τα εστιατόρια στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης είναι προϊόν των μεταβαλλόμενων διατροφικών συνηθειών των καταναλωτών. Η επενδυτική τράπεζα Piper Jaffray εκτιμά ότι το ένα τέταρτο του συνόλου των πωλήσεων των εστιατορίων στις ΗΠΑ θα μετατοπιστούν προς τις ψηφιακές παραγγελίες και παραδόσεις μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Συγκεκριμένα, οι 1,9 δισεκατομμύρια παραγγελίες που πραγματοποιούνται σήμερα στις ΗΠΑ μέσω κινητών apps, μηνυμάτων και διαδικτύου αναμένεται να διπλασιαστούν.