Καθ’ οδόν προς τη συμπλήρωση διμήνου από την έναρξη της νέας τηλεοπτικής περιόδου (2/9) οι ελληνικές σειρές μυθοπλασίας έχουν δώσει γραφής. Οι «μάχες» για την τηλεθέαση είναι καθημερινές, άλλες κερδίζονται, άλλες χάνονται. Είναι σειρές που βλέπονται και αποτελούν μαγνήτες τηλεθέασης, υπάρχουν και εκείνες, ελάχιστες, που «δεν τραβάνε» όσο άλλες.

Το Nielsen για να έχει μια πρώτη απεικόνιση της τηλεοπτικής σεζόν, με τις προτιμήσεις του τηλεοπτικού κοινού όπως έχουν διαμορφωθεί μέχρι τώρα.

Από την έρευνα που διενέργησε η εταιρεία ερευνών και τηλεμετρήσεων φαίνεται πως άλλη σειρά έχει το «όνομα» και άλλη τη «χάρη» της πρωτοπόρου.

Την υψηλότερη τηλεθέαση έως την προηγούμενη Παρασκευή (25/10) έχει καταφέρει από την αρχή της σεζόν (2/9) η νέα καθημερινή πρόταση «Grand Hotel» του ΑΝΤ1. Χάρη στο επεισόδιο της 16ης Οκτωβρίου το σίριαλ ώθησε το δείκτη τηλεθέασης στο 9,1% το οποίο είναι και το υψηλότερο που έχει σημειωθεί στη νέα τηλεοπτική χρονιά μέχρι τώρα. Ο λόγος για τον οποίον το επίμαχο επεισόδιο κατέκτησε την πρώτη θέση στις τηλεπροτιμήσεις από κάθε άλλο πρόγραμμα της ίδιας τυπολογίας οφείλεται στο σασπένς της πλοκής του. Σύμφωνα με το σενάριο εκείνου του επεισοδίου ο δολοφόνος με το χρυσό μαχαίρι κινείτο ανενόχλητος μέσα στο ξενοδοχείο και αυτή τη φορά το θύμα του ήταν ο Νικόλας, ενώ ένα ακόμη μαχαίρι εξαφανίστηκε από τη θέση του. Στο ίδιο επεισόδιο ο Πέτρος προσπαθώντας να προσεγγίσει την Αλίκη άφησε σημείωμα το οποίο έπεσε στα χέρια του Ρήγα. Με αυτά και με τούτα το εν λόγω επεισόδιο συγκέντρωσε στη συχνότητα του ΑΝΤ1 στις 16/10 916.000 τηλεθεατές, σύμφωνα με τη Nielsen.

Την δεύτερη καλύτερη επίδοση, στο υπο εξέταση διάστημα, την κατάφερε η σειρά «Η γη της ελιάς» με το επεισόδιο το οποίο προβλήθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου. Λογικό. Διότι με το συγκεκριμένο επεισόδιο «άνοιξε» ο τέταρτος- και τελευταίος- κύκλος της πολύφερνης σειράς η οποία είχε τις περισσότερες εμφανίσεις στην κορυφαία θέση του ημερήσιου τηλεβαρόμετρου της Nielsen.

Το εναρκτήριο επεισόδιο του τέταρτου κύκλου έπιανε το νήμα της ιστορίας από εκεί που το είχε αφήσει ο τρίτος κύκλος με τον εμπρησμό στο σπίτι του Ισίδωρου και της Αθηνάς, από την Αμαλία. Υπήρξαν στιγμές αγωνίας στην κορύφωση της πλοκής του επεισοδίου διότι μέσα στον χαλασμό κινδύνεψε η μικρή Αγγελική και η νταντά της. Εν τέλει το παιδί σώθηκε.

Για όλα αυτά ο δείκτης της Nielsen πήγε στο 8,7% για τη «Γη της ελιάς» ποσοστό που αντιστοιχεί σε 880.000 τηλεθεατές.

Την τρίτη θέση του Top 10 με τα δημοφιλέστερα προγράμματα της σεζόν κατέλαβε η σατιρική κωμική σειρά «Η κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα» των Θανάση Παπαθανασίου- Μιχάλη Ρέππα. https://www.youtube.com/watch?v=iXcUog8L-u8&t=6s

Δεν θέλει και ερώτημα γιατί ήταν πόλος έλξης για 872.000 τηλεθεατές το επεισόδιο που βγήκε στον αέρα από τον Alpha στις 24 του προηγούμενου μήνα. Διότι ήταν η πρεμιέρα της πολυδιαφημισμένης σειράς με την οποία το επιτυχημένο δίδυμο δημιουργούν επανεμφανίστηκε στα τηλεοπτικά πράγματα έπειτα από πολυετή απουσία.

Κάτι ανάλογο συνέβη με τη νέα κωμωδία «V.I.Π. Καλά γεράματα» του ΑΝΤ1. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς προβλήθηκε στις 9 Οκτωβρίου και κατάφερε να πλασαριστεί στην τέταρτη θέση της κλίμακας Nielsen με τα δημοφιλέστερα της σεζόν έως τώρα.

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η- επίσης- νέα κωμωδία «Έχω παιδιά» του Mega, που αφηγείται- με δόση υπερβολής- τις περιπέτειες ενός νεαρού ζευγαριού με δύο παιδιά.

Μέχρι αυτή τη θέση φαίνεται να κυριαρχούν οι κωμωδίες (3) έναντι των δραματικών σειρών (2) σε επίπεδο εκπροσώπωσης του κάθε είδους μυθοπλασιάς.

Ακολουθεί ένα σερί σειρών του Alpha, όλες νέες προτάσεις. Είναι οι τρείς δραματικές σειρές του καναλιού της Κάτω Κηφισιάς για τη νέα σεζόν.

Την έκτη καλύτερη τηλεθέαση κατάφερε η σειρά «Ο τιμωρός» χάρη στο επεισόδιο που προβλήθηκε στις 7/10.

Σε εκείνο το επεισόδιο αν θυμάστε όσοι το παρακολουθήσατε, έγινε το πρώτο τετ α τετ του Μάρκου- Έλλης, έπειτα από 20 χρόνια και επίσης η Μαρίνα παραλίγο να αποκαλύψει την ταυτότητα του «Άρη Γιαννουλάτου».

Ο «Άγιος έρωτας» αναδείχθηκε έβδομη δημοφιλέστερη σειρά με το επεισόδιο της προηγούμενης Παρασκευής να έχει καταφέρει την υψηλότερη επίδοση από την έναρξη της. Το συγκριμένο επεισόδιο ώθησε το δείκτη τηλεθέασης στον 6,7% αποτελώντας επιλογή για 672.000 άτομα.

Το ιατρικό δράμα «Ο γιατρός», με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, στην έναρξη του δεύτερου κύκλου καταφερε να πλασαριστεί στην όγδοη θέση.

Τα επεισόδια της νέας σεζόν έχουν ως κεντρικό άξονα αφήγησης τη μεγάλη νέα αρχή που περιμένει τον Doc και τους συνεργάτες του, αφήνοντας πίσω τους την κρίσιμη περίοδο της έκτακτης υγειονομικής ανάγκης που δημιούργησε ο Covid-19.

Το «Ταμπού», η νέα καθημερινή δραματική σειρά του Mega, με περίπου 580.000 τηλεθεατές στην πρεμιέρα της κατάφερε να διακριθεί στην ένατη βαθμίδα της κλίμακας Nielsen.

Στην 10η θέση του Top 10 της σεζόν ως τωρα φιγουράρει η πρεμιέρα της σειράς «Διάφανη αγάπη» η οποία αποτέλεσε πόλο έλξης για 526.000 τηλεθεατές με τον δείκτη της Nielsen να δείχνει το 5,2%, που αποτελεί την καλύτερη επίδοση της σειράς ως το τέλος της περασμένης εβδομάδας.

Η κινητικότητα στα κανάλια, για τα νέα προγράμματα, οι πολλαπλές επιλογές που έχουν στη διάθεση τους οι τηλεθεατές, σε συνδυασμό με τους διαφορετικούς τρόπους παρακολούθησης οπτικοακουστικού περιεχομένου, έχουν επίδραση ως κάποιο βαθμό στις τηλεθεαματικότητες των προγραμμάτων, μέχρι τώρα και σε σύγκριση με τις περσινές επιδόσεις (ή και την προπροηγούμενης σεζόν).

Στα υπόψη ότι παρά τον περιορισμό του αριθμού των νέων σειρών σε σχέση με τη σεζόν 2023- 2024 και πάλι δεν μπορούν να θεωρηθούν λίγες (αθροιστικά περίπου 30).

Μια ακόμη παράμετρος στην διαμόρφωση της τηλεθέασης είναι ο κατακερματισμός της ακριβώς λόγω της πολυδιάσπασης του τηλεοπτικού κοινού. Υπόψη επίσης ότι σημαντική μερίδα (περι το 24%) του κοινού κατευθύνεται σε επιλογές, μέσω της τηλεορασης, από τις οποίες εξαιρούνται τα δέκα κανάλια εθνικής εμβέλειας.