Αντιδράσεις και έντονες διαμαρτυρίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει προκαλέσει τις τελευταίες το γούρι που διατίθεται από το ηλεκτρονικό κατάστημα του Μουσείου Μπενάκη

Μόλις λίγες ημέρες πριν από τον εορτασμό των 200 χρόνων, το γούρι το οποίο απεικονίζει την αγωνίστρια Μαντώ Μαυρογένους χωρίς την παραδοσιακή φορεσιά της, αλλά ως μια παραλλαγή της διάσημης φεμινιστικής αφίσας του 1943.

Το πρόσωπο της εξέχουσας μορφής της Εθνεγερσίας, απεικονίζεται με ρούχα εργάτριας να σηκώνει το μπράτσο της, όπως η αφίσα της γυναίκα με τη μπαντάνα στα μαλλιά η οποία έγινε σύμβολο τουφεμινισμού.

Ωστόσο, το ταμπελάκι που συνοδεύει το γούρι, ήταν αυτό το οποίο προκάλεσε σάλο και οργισμένες αντιδράσεις. «ΥΓΕΙΑ, ΚΑΥΛΑ, ΕΠΑΝΑCTACH» είναι η φράση που συνοδεύει την εμβληματική μορφή της Μυκονιάτισσας Μαντούς Μαυτρογένους.

Μάλιστα, το γούρι το οποίο πωλήθηκε στην τιμή των 25 ευρώ, έχει ήδη εξαντληθεί, όπως αναφέρει τοηλεκτρονικό κατάστημα του Μουσείου Μπενάκη.

Το θέμα ανέδειξε ο Παντελής Κ., ο οποίος με ανάρτησή του στη σελίδα Mykonos Let’s Do It, καλεί τον δήμαρχο Μυκόνου να επέμβει προκειμένου να σταματήσουν να απεικονίζουν την μεγάλη προσωπικότητα του γένους με… γελοίους και προσβλητικούς τρόπους.

« Αναρωτιέστε πόσο κοστίζει η.. ΑΠΟΛΥΤΗ ΞΕΦΤΙΛΑ, (στο όνομα της “Τέχνης” φίλοι μου;)

Μόλις.. 25 €υρώ! Μια ιστορική Γυναίκα, η Μυκονιάτισα Ηρωίδα της Ελληνικής Επανάστασης ενάντια στους Τούρκους ,” ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ “η οποία ξόδεψε όλη της την περιουσία για αυτόν τον αγώνα.. χρησιμοποιείταιμε άκρως προσβλητικό τρόπο, σε μια “φιγούρα” ως γούρι του 2021, με “σύνθημα” (ΥΓΕΙΑ – ΚΑΥΛΑ – ΕΠΑΝΑCΤΑCΗ).. ό,τι πιο άθλιο και εμετικό μπορούσε να σκεφτεί κάποιος, εκεί στο Μουσειο Μπενακη (Μουσείο Ιστορίας). Ξερνάω και μόνο στην ιδέα.. αυτού του εκτρώματος, και ρωτώ χωρίς ενδοιασμούς.. χωρίς “φόβο και πάθος”

Η δημιουργός του lucky charm, Κατερίνα Σαββοπούλου ειχε πει σε συνέντευξή της στο Marie Claire:

“Η Μαντώ είναι το σύμβολο του φεμινισμού. Έπεσε θύμα της πατριαρχίας, δεν ήταν η Τουρκοκρατία που την σκότωσε. Η Μαντώ δεν δίστασε να κάνει μήνυση στον Υψηλάντη για αθέτηση υπόσχεσης γάμου, αλλά έπρεπε να αποδείξει ότι δεν υπήρξε παρθενοφθορία, πράγμα δύσκολο και υποτιμητικό, οπότε παραιτήθηκε και δεν βρήκε ποτέ το δίκιο της. Πέθανε μόνη και ξεχασμένη στην Πάρο. Πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της μέσα στην εξαθλίωση, καθώς είχε διαθέσει όλη τη μεγάλη περιουσία της στην Επανάσταση”.