Νεντ Κέλι, ο Νο 1 καταζητούμενος ★★½
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2019)
Σκηνοθεσία: Τζάστιν Κερζέλ
Ερμηνείες: Τζορτζ Μακέι, Τσάρλι Χάναμ, Ράσελ Κρόου

Ο δημιουργός του πολύ ενδιαφέροντος «Μάκμπεθ», Τζάστιν Κερζέλ, επιστρέφει για να βιογραφήσει με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο έναν από τους πιο διαβόητους παρανόμους της ιστορίας, τον Νεντ Κέλι. Στην Αυστραλία του τέλους του 19ου αιώνα, ο μικρός Νεντ ζει φτωχικά στους κόλπους μιας προβληματικής οικογένειας. Κάποια στιγμή, η μητέρα του τον στέλνει να μαθητεύσει δίπλα σε έναν σκληρό άνδρα (Ράσελ Κρόου), ο οποίος τον μυεί σε έναν κόσμο βίας και έκνομων πράξεων. Νεαρός άνδρας πια ο Νεντ, λίγα χρόνια αργότερα, φτιάχνει μια άγρια συμμορία, η οποία τρομοκρατεί τις Αρχές, αναζητώντας εκδίκηση για την άδικη σύλληψη της μητέρας του.

Ο Κερζέλ αφιερώνει αρκετό από τον χρόνο της δίωρης ταινίας του στο πρώτο κομμάτι της παιδικής ηλικίας του πρωταγωνιστή του. Στις απέραντες εκτάσεις της Αυστραλίας, όπου ο νόμος μοιάζει πράγμα σχετικό, το αγόρι μεγαλώνει ανάμεσα σε λύκους, μεταφορικά και κυριολεκτικά, με τα ψυχικά τραύματα που θα υποστεί να προετοιμάζουν τη μετέπειτα εξέλιξη. Χρησιμοποιώντας τον σκληρό ρεαλισμό και την ατμόσφαιρα, το φιλμ μάς εισάγει σε μια πραγματικότητα βίας και αυστηρής νομοτέλειας, δίχως μάλιστα πολλές σκηνές δράσης. Από την άλλη, η συγκεκριμένη πρακτική μάλλον παρασύρει και τον ίδιο τον δημιουργό, καταλήγοντας σε ένα κάπως άνισο και ανά διαστήματα ασύνδετο σύνολο, που κορυφώνεται με ένα δραματικό κρεσέντο στο φινάλε του.

Διαρρήκτης υψηλής τέχνης ★★★
ΘΡΙΛΕΡ (2019)
Σκηνοθεσία: Τζουζέπε Καποτόντι
Ερμηνείες: Κλες Μπανγκ, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Μικ Τζάγκερ

Ενα ιδιαίτερο θρίλερ με έντονο καλλιτεχνικό άρωμα και έξτρα φιλοσοφικά ερωτήματα έρχεται αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Ο Τζέιμς, ένας σαραντάρης κριτικός τέχνης (Κλες Μπανγκ), βρίσκεται στο Μιλάνο για μια σειρά παρουσιάσεων, όπου θα γνωρίσει την πανέμορφη και μυστηριώδη Μπερενίς (Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι). Οι δυο τους θα αποδεχθούν την πρόσκληση ενός βαθύπλουτου εμπόρου τέχνης (Τζάγκερ) για να περάσουν ένα διήμερο στη βίλα του. Εκεί ο Τζέιμς θα ανακαλύψει έκπληκτος πως φιλοξενούμενος είναι και ένας θρυλικός ζωγράφος (Ντόναλντ Σάδερλαντ), ο οποίος θεωρείται «εξαφανισμένος» από τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Πλέον θα κάνει ό,τι χρειαστεί προκειμένου να ρίξει μια ματιά στα τελευταία έργα του.

Το φιλμ βασίζεται σε έναν σφιχτό πυρήνα τεσσάρων χαρακτήρων, οι οποίοι αποτελούν τους διαφορετικούς πυλώνες της τέχνης: o κριτικός, ο καλλιτέχνης, ο έμπορος, το κοινό.

Η αλληλεπίδρασή τους παράγει αρκετά εύστοχα –και πάντως ενδιαφέροντα– σχόλια πάνω στη φύση της καλλιτεχνικής δραστηριότητας· επιπλέον, το παιχνίδι αλήθειας – ψέματος που στήνεται από την αρχή δίνει μιαν άλλη διάσταση τόσο στην πλοκή όσο και σε διαχρονικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τα έργα τέχνης. Το δε στοιχείο του θρίλερ, ενώ υποβόσκει, εισάγεται στην πραγματικότητα μόνο στο τελευταίο μέρος, για να οδηγήσει σε μια (κάπως βεβιασμένη) δραματική κλιμάκωση.

Γυναικεία υπόθεση ★★½
ΔΡΑΜΑ (2019)
Σκηνοθεσία: Πίτερ Κατανέο
Ερμηνείες: Κριστίν Σκοτ Τόμας, Σάρον Χόργκαν, Εμα Λόουντες

Μια διαφορετική πτυχή των σύγχρονων πολέμων της Δύσης (Ιράκ, Αφγανιστάν κτλ.) θίγει το βρετανικό φιλμ του Πίτερ Κατανέο («The Full Monty»). Στο επίκεντρο αυτή τη φορά δεν βρίσκονται οι στρατιωτικοί αλλά οι σύζυγοί τους, οι οποίες μένουν πίσω στη Βρετανία, σε έναν στρατιωτικό συνοικισμό, αγωνιώντας για την τύχη των αγαπημένων τους. Τελικά βρίσκουν δημιουργική απασχόληση, παρηγοριά, αλλά και… συγκρούσεις στη χορωδία που ιδρύουν. Ενα αρκετά πρωτότυπο θέμα εξελίσσεται σε μια (απλώς) συμπαθή δραμεντί, η οποία αποφεύγει να αγγίξει τα πιο «δύσκολα» θέματα σχετικά με τους συγκεκριμένους πολέμους και τη χρησιμότητά τους. Αντιθέτως, εδώ έχουμε μπόλικα καραβανάδικα κλισέ, ιεραρχίες, βρετανικό χιούμορ και την Κριστίν Σκοτ Τόμας σε άλλη μία υποδειγματική ερμηνεία· η τελευταία αναλαμβάνει επί της ουσίας στα μετόπισθεν τον ρόλο του συνταγματάρχη συζύγου της, ο οποίος βρίσκεται στη Μέση Ανατολή, οργανώνοντας και ενθαρρύνοντας τις υπόλοιπες στη χορωδία, ενώ παράλληλα παλεύει με τα δικά της τραύματα.

ΕΜΕΙΣ…
Ακόμη μία διεθνής παραγωγή πιάνει δουλειά στη χώρα μας, στη μετά COVID-19 εποχή. Σύμφωνα με ανακοίνωση της συμπαραγωγού Heretic, οι «Θυγατέρες» ξεκίνησαν γυρίσματα στο νησί της Αμοργού, με τη συμμετοχή Γερμανών, Ιταλών και Ελλήνων συντελεστών. Πρόκειται για μια ταινία δρόμου, βασισμένη στο ομώνυμο μπεστ σέλερ μυθιστόρημα της Γερμανίδας συγγραφέως Λούσι Φρίκε, με πρωταγωνίστριες δύο παιδικές φίλες που ύστερα από περιπέτειες φτάνουν και στη χώρα μας.

…ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
Η ζωή επανέρχεται σταδιακά σε φυσιολογικούς ρυθμούς και στην άγρια χτυπημένη από την πανδημία Ιταλία, συμπεριλαμβανομένης της κινηματογραφικής δραστηριότητας. Τα τελευταία νέα από τη γειτονική χώρα αναφέρουν πως οι αίθουσες ανοίγουν ξανά ενώ το Φεστιβάλ Βενετίας, που είναι προγραμματισμένο για τις αρχές Σεπτεμβρίου, φιλοδοξεί να γίνει σύμβολο αναγέννησης. Στα κανάλια της Βενετίας θα βρεθεί μάλιστα σύντομα και ο Τομ Κρουζ για τη συνέχεια των γυρισμάτων του «Mission Impossible 7». Η ιταλική κυβέρνηση έχει μέχρι στιγμής στηρίξει την κινηματογραφική δραστηριότητα με 126 εκατ. ευρώ.

Πηγή: