Μητσοτάκης: Προσπάθεια για ταχύτερο άνοιγμα της Διώρυγας στη ναυσιπλοΐα

Φωτογραφία Αρχείου

Στη διώρυγα της Κορίνθου, η οποία είναι κλειστή λόγω κατολισθήσεων, βρέθηκε νωρίτερα σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, για να δει από κοντά τις εργασίες αποκατάστασης των ζημιών.

«Μετά από πάρα πολλά χρόνια γίνεται μία ουσιαστική παρέμβαση στη διώρυγα, ύψους 9 εκατομμυρίων», δήλωσε ο πρωθυπουργός κάνοντας λόγο για “μία αναγκαία παρέμβαση προκειμένου να εξασφαλιστεί και η ασφάλεια της διέλευσης από τη Διώρυγα” ενώ έκανε αναφορά και στην έναρξη ζωής της διώρυγας από τον 19ο αιώνα, που εγκαινίασε ο Χαρίλαος Τρικούπης.

Ο πρωθυπουργός συνομίλησε με το Διοικητικό Συμβούλιο της Διώρυγας Κορίνθου Α.Ε., συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρ.Δήμα, βουλευτές  και τοπικά στελέχη της ΝΔ του Νομού Κορινθίας, περιηγήθηκε στο σημείο και δήλωσε ότι “η Διώρυγα θα παραμείνει κλειστή για ένα χρονικό διάστημα, ζητώντας από τους συναρμόδιους φορείς να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για το ταχύτερο δυνατό άνοιγμά της στη ναυσιπλοΐα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας επισήμανε στον πρωθυπουργό ότι το σχέδιο έχει πρόνοιες για τους εργαζόμενους, «τους οποίους εξασφαλίζουμε».

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για συνολική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, η οποία έχει «αναπτυξιακή δυναμική», όπως είπε για να προσθέσει ότι η Διώρυγα αποτελεί «πάρα πολύ σημαντικό αξιοθέατο» καθώς αποτελεί “έργο μοναδικό στην Ευρώπη”.

Το έργο

Το πρόβλημα εμφανίστηκε αρχικά το 2018. Μετά τις μεγάλες καταπτώσεις που καταγράφηκαν τον φετινό Ιανουάριο και Φεβρουάριο στην πλευρά της Πελοποννήσου, ανατέθηκαν με διαδικασίες fast-track στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η εκπόνηση μελετών (γεωτεχνική έρευνα, γεωτεχνικές μελέτες, υδρολογικές και υδραυλικές μελέτες, περιβαλλοντικές μελέτες και μελέτες λιμενικών έργων), και η υλοποίηση του έργου αποκατάστασης.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση το στάδιο εκπόνησης των μελετών αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο και στη συνέχεια θα γίνει η δημοπράτηση του έργου και θα αρχίσουν οι πρόδρομες εργασίες. Το όλο έργο, προϋπολογισμού 9 εκατομμυρίων ευρώ, έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ο σχεδιασμός που έχει γίνει προβλέπει την εγκατάσταση  πλήρους συστήματος γεωτεχνικής παρακολούθησης που θα επιδεικνύει πιθανά νέα προβλήματα σε σημεία της Διώρυγας, προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικές μεγάλες ζημιές.