Καλό…επόμενο μήνα για όσους/ες περιμένουν κάποιο δέμα σχετικά στην ώρα τους μας λέει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία υπολογίζει πως οι καθυστερήσεις στις ταχυμεταφορές, μπορούν και να αγγίξουν τον ένα μήνα όσον αφορά το διάστημα παράδοσης.

Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, αν και η κατάσταση αποκλιμακώνεται σταδιακά, παραμένουν για παράδοση πάνω από ένα εκατ. δέματα σε όλη την χώρα. Οι καταγγελίες καθημερινά “γράφουν” τριψήφιο αριθμό την στιγμή που τον περασμένο Σεπτέμβριο τα παράπονα καταναλωτών που έφταναν στα γραφεία της ΕΕΤΤ δεν ξεπερνούσαν τα δύο την μέρα.

«Πριν τις 20 Ιανουαρίου δεν το βλέπω εφικτό να έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση αλλά, βέβαια, όλα εξαρτώνται από πάρα πολλούς παράγοντες. Η αύξηση των δεμάτων κάποιες φορές ξεπερνάει σε διπλάσιο ποσοστό τις παραγγελίες της περασμένης BLACK FRIDAY. Σχεδόν 100% πάνω είναι οι παραγγελίες που καταγράφονται και τις παραμονές των φετινών εορτών σε σύγκριση με την περσινή περίοδο» δήλωσε  ο Σπύρος Παντελής Αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων με αφορμή τις δύσκολες στιγμές που περνά το τελευταίο διάστημα ο χώρος των κούριερ.

Τι ισχύει με τις αποζημιώσεις

Σε αυτό το κομμάτι φαίνεται πως επικρατεί μία σύγχυση, καθώς τις τελευταίες ημέρας δημοσιεύματα κάναν λόγο για το δικαίωμα αποζημίωσης του καταναλωτή, το οποίο ισούται με 6 ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης. Ο Αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων ωστόσο ξεκαθαρίζει πως σε αυτήν την περίπτωση δημιουργείται δικαίωμα αποζημίωσης όχι για τον καταναλωτή αλλά για εκείνον που έχει τη σύμβαση με την εταιρία κούριερ δηλαδή για το e-shop.

Ο καταναλωτής αποκτά δικαίωμα αποζημίωσης μόνο αν το e-shop παραιτηθεί του δικαιώματος και το μεταβιβάσει σε αυτόν. Μετά την παρέλευση του πενταπλάσιου από το συμφωνημένο χρόνο δικαιούται την επιστροφή των ταχυδρομικών εξόδων (πλαφόν 100 ευρώ) και έξι ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης από την συμφωνηθείσα μέρα παράδοσης.