Όσο τα χρόνια περνούν, η διαδικτυακή κουλτούρα εξελίσσεται με τρόπους που επιδιορθώνουν τα έως πρότινος “ελαττώματά” μας στον ψηφιακό κόσμο. Αλλάζουμε τον τρόπο που δημοσιεύουμε στο διαδίκτυο, πόσο συχνά το κάνουμε, αλλά και πού πλέον δημοσιεύουμε.  Η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της και ήρθε η στιγμή να δούμε ορισμένα από τα trends που πρόκειται να κυριαρχήσουν το 2023 στα social media.

  • Η εφαρμογή BeReal:
    Το BeReal είναι μια εφαρμογή κοινής χρήσης φωτογραφιών, που προτρέπει τους χρήστες να δημοσιεύουν μια αφιλτράριστη, μη επεξεργασμένη φωτογραφία την ημέρα σε μια επιλεγμένη ομάδα φίλων. Κυκλοφόρησε στα τέλη του 2019, αλλά η δημοτικότητά του εκτινάχθηκε το 2022. Από τον Οκτώβριο του 2022, είναι η κορυφαία εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στο AppStore. Η εφαρμογή δεν διαθέτει ακόμη διαφημίσεις, κάτι που πολλοί αναφέρουν ότι αποτελεί μέρος της μεγάλης απήχησής της. Το αφιλτράριστο, μη επιμελημένο περιεχόμενο που δεν ζητά να αγοράσουμε τίποτα ή δεν μας κάνει να νιώθουμε άσχημα, είναι διασκεδαστικό και αυτό είναι το μόνο που έχει σημασία!
  • Φτιάξε περισσότερα reels:
    Όλα τα βίντεο του Instagram είναι πλέον reels, και τα reels έχουν μεγάλη προτεραιότητα στον αλγόριθμο προτάσεων. Για τους εμπόρους του μάρκετινγκ, αυτό σημαίνει ότι η ανάρτηση των Instagram reels είναι ο καλύτερος τρόπος για να βρεθείτε μπροστά σε νέα μάτια στην πλατφόρμα.
  • Το LinkedIn είναι κάτι πολύ περισσότερο από θέσεις εργασίας:
    Η ροή στο LinkedIn γεμίζει με όλο και περισσότερες αναρτήσεις τον τελευταίο χρόνο, με την πλατφόρμα να καθίσταται εντυπωσιακά πιο προσωπική από ό,τι ήταν παλιά. Οι αλγόριθμοι του LinkedIn διαφέρουν κατά πολύ από τα προηγούμενα χρόνια, για να ευνοηθούν περισσότερο οι προσωπικές αναρτήσεις, ή μήπως η πανδημία έσβησε τα όρια μεταξύ της προσωπικής και της επαγγελματικής μας ζωής; Όποιος κι αν είναι ο λόγος, φαίνεται αυτή η αισθητά λιγότερο «επαγγελματική» τάση, να αρέσει στον κόσμο.
  • Τα Social SEO θα αντικαταστήσουν τα hashtags:
    Σύμφωνα με έρευνα της Google , το 40% των ατόμων ηλικίας 18 έως 24 ετών χρησιμοποιούν πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύρια μηχανή αναζήτησης. Τον Σεπτέμβριο του 2022, οι New York Times διακήρυξαν ακόμη και ότι «για το Gen Z, το TikTok αποτελεί μια νέα μηχανή αναζήτησης». Επιπλέον, η χρήση λεζάντας με λέξεις-κλειδιά αντί για hashtags, αύξησε την προσέγγιση και την κατάταξη στις αναζητήσεις κατά 30%.
  • Οι υπότιτλοι θα είναι προεπιλογή στα βίντεο:
    Από την αρχή του χρόνου, οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιηγούνται στα βίντεο στη σιωπηλή ρύθμιση. Έως και το 85% των βίντεο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρακολουθούνται χωρίς ήχο, ειδικά σε δημόσιους χώρους, σύμφωνα με πολλές μελέτες. Και οι θεατές έχουν 80% περισσότερες πιθανότητες να παρακολουθήσουν ένα βίντεο μέχρι την ολοκλήρωση, εάν έχει υπότιτλους. Το 2023, οι υπότιτλοι θα είναι προεπιλογή για όλο το δημοσιευμένο περιεχόμενο βίντεο, για λόγους προσβασιμότητας (όχι μόνο για άτομα με θέματα ακοής, αλλά και για δημόσιους χώρους), για λόγους αφοσίωσης (οι υπότιτλοι βοηθούν τους ανθρώπους να παρακολουθούν μέχρι το τέλος), αλλά και για λόγους δυνατότητας εύρεσης περιεχομένου (η χρήση λέξεων-κλειδιών στους υπότιτλους είναι ένα βήμα για τη βελτιστοποίηση των βίντεο προς αναζήτηση, αυξάνοντας τον αριθμό των ατόμων που είναι πιθανό να τα δουν).
  • Τέλος στα GIF:
    Τα GIF δεν είναι μόνο μια παλιά και αναποτελεσματική τεχνολογία, αλλά δεν είναι και πια κουλ. Σύμφωνα με την ίδια την Giphy “υπάρχουν ενδείξεις συνολικής μείωσης στη χρήση gif, λόγω γενικής ελάττωσης του ενδιαφέροντος των χρηστών και των συνεργατών περιεχομένου σε gif. Έχουν φύγει από τη μόδα ως μορφή περιεχομένου, με τους νεότερους χρήστες, ειδικότερα, να περιγράφουν τα gif ως «cringe»”. Ακριβώς επειδή τα gif αντίδρασης είναι περασμένα, αυτό δεν συνεπάγεται πως είναι και όλες οι κινούμενες εικόνες. Η δημιουργία κινουμένων εικόνων για την επίδειξη των τρόπων χρήσης ή ροών των προϊόντων, εξακολουθεί να είναι μια πολύ καλή λύση.

Με πληροφορίες από το CSI