Συνέντευξη Σ.Φάμελλου στο newsique.gr
Δεν βάζουν απλά πλάτη στην αισχροκέρδεια. Χρηματοδοτούν την κλοπή
«Καλούμε την κυβέρνηση να κοιτάξει, λίγο πιο έξω από το Μέγαρο Μαξίμου, τι συμβαίνει στην Ευρώπη όπου χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία προχωρούν σε κρατικοποιήσεις για να προστατεύσουν τους πολίτες ενώ στην Ελλάδα η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιλέγει η ΔΕΗ να λειτουργεί ως αμιγώς κερδοσκοπική εταιρεία εν μέσω ακραίας μάλιστα ακρίβειας και όχι ως κοινωφελής επιχείρηση, ώστε να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας που στενάζουν», σημειώνει ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη δημοσιογράφο, Βούλα Κεχαγιά, για το newsique.gr.
Χαρακτηρίζει ανεπαρκή τα κυβερνητικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης καθώς συνεχίζουν να επιδοτούν την ακρίβεια και την αισχροκέρδεια, με νέα γενιά υπερκερδών στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας μετά τη δήθεν κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής: «Η ΔΕΗ, που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, πριν από την εφαρμογή της ρήτρας Μητσοτάκη τον Αύγουστο του 2021, πουλούσε στα 114 ευρώ/MWh, τον Σεπτέμβριο πουλάει στα 788 ευρώ/MWh, δηλαδή 591% πάνω σε 15 μήνες! Πάνω από 500 εκατ. ευρώ, επιδοτούμενα από την κυβέρνηση με χρήματα των καταναλωτών, είναι τα υπερκέρδη των προμηθευτών ρεύματος μέσα σε έναν μόνο μήνα, τον μήνα Σεπτέμβριο».
Αναφέρεται ακόμη στο συντεταγμένο σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, βασικά σημεία του οποίου παρουσίασε και ο Αλέξης Τσίπρας στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. «Ισχυρός ρόλος της πολιτείας για τον έλεγχο και τη ρύθμιση της αγοράς ενέργειας προς όφελος των καταναλωτών και όχι του καρτέλ, θέσπιση ανώτατου συντελεστή κέρδους 5% στην παραγωγή ενέργειας, που σε συνθήκες κρίσης μπορεί να γίνει και μικρότερος (έχουμε καταθέσει τροπολογία). Θεωρούμε ότι ακόμη και στο πλαφόν που προτείνει η ΕΕ αλλά και στο πλαφόν του κ. Σκρέκα κρύβονται υπερκέρδη. Θέλουμε όμως και πιο ισχυρό έλεγχο και φορολόγηση των υπερκερδών στο ρεύμα, στην προμήθεια φυσικού αερίου αλλά και στη διύλιση πετρελαιοειδών. Απαιτείται ένας δίκαιος φόρος στα άδικα υπερκέρδη που παράγονται στην ενεργειακή κρίση. Είναι σαφές επίσης ότι χρειάζεται παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς, ώστε οι τιμές να αντανακλούν πραγματικά κόστη και να είναι προσιτές σε όλους τους καταναλωτές».
Κληθείς να σχολιάσει το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων, ο Σ.Φάμελλος είπε: «Ακόμα και αν προσπαθήσει η κυβερνητική πλειοψηφία στην εξεταστική να στερήσει την πρόσβαση στην αλήθεια, είναι σίγουρο ότι, είτε η ερευνητική δημοσιογραφία, είτε η δικαιοσύνη, είτε η επόμενη Βουλή θα αποκαλύψει όλες τις πτυχές του σκανδάλου. Ακόμα και η πρώτη αποκάλυψη παρακολούθησης του κ. Κουκάκη θα αρκούσε σε μία άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Αλλά το να παρακολουθείται μέλλων πολιτικός αρχηγός/Έλληνας ευρωβουλευτής αλλά και τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξεπερνά κάθε προηγούμενο».
Απαντά τέλος στα περί τερατογένεσης λέγοντας: «Τερατογένεση δεν είναι η απλή αναλογική που αποτελεί κεκτημένο στην Ευρώπη. Τερατογένεση είναι οι πολιτικές που υποβαθμίζουν τη ζωή των πολιτών, την περιουσία του κράτους και τη δημοκρατία μας. Σε αυτή την προοπτική εμείς είμαστε κάθετα απέναντι. Αυτός είναι και ο σκοπός πολιτικής και κοινωνικής προγραμματικής σύγκλισης, που καλούμε σταθερά ως ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ».
Ακολουθεί η πλήρης συνέντευξη όπως δημοσιεύεται:
Δεν βάζουν απλά πλάτη στην αισχροκέρδεια. Χρηματοδοτούν την κλοπή
Κύριε Φάμελλε, γιατί λέτε στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ότι οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης για τη διαχείριση της ενεργειακής κρίσης είναι ανεπαρκείς;
Τα νούμερα δυστυχώς είναι αποκαλυπτικά και αποδεικνύουν ότι η επιλογή της κυβέρνησης να επιδοτεί την ακρίβεια έχει κριθεί ανεπαρκής και δεν έχει μειώσει τις τιμές για τους καταναλωτές. Πολλοί καταναλωτές, νοικοκυριά και επαγγελματίες έχουν δει ακόμα και 4πλασιους λογαριασμούς ρεύματος και 10πλασιους λογαριασμούς φυσικού αερίου πολλές φορές τον τελευταίο χρόνο.
Η ΔΕΗ, που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, πριν από την εφαρμογή της ρήτρας Μητσοτάκη τον Αύγουστο του 2021, πουλούσε στα 114 ευρώ/MWh, τον Σεπτέμβριο πουλάει στα 788 ευρώ/MWh, δηλαδή 591% πάνω σε 15 μήνες! Επίσης, στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Συνομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Συνδικάτων, ο μέσος ετήσιος λογαριασμός ρεύματος είναι πλέον μεγαλύτερος από τους μισθούς ενός μήνα για έναν εργαζόμενο που κερδίζει τον μέσο μισθό, ενώ χρειάζονται περίπου δύο μισθοί για να πληρωθεί ο λογαριασμός ρεύματος για έναν εργαζόμενο που κερδίζει τον κατώτατο μισθό. Αυτή είναι η απόδειξη αποτυχίας της πολιτικής επιδότησης της ακρίβειας.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει πάρει κανένα μέτρο ρύθμισης και ελέγχου της ενεργειακής αγοράς γιατί επέλεξε να μην περιορίσει την αισχροκέρδεια.
Υπάρχει νέο κύμα αισχροκέρδειας τον Σεπτέμβριο παρόλο που ο καταναλωτής θα πληρώνει πολύ λιγότερο, όπως λέει η κυβέρνηση;
Μετά τη δήθεν κατάργηση της ληστρικής ρήτρας Μητσοτάκη, βλέπουμε οι τιμές να αυξάνονται περαιτέρω αντί να μειώνονται και να δημιουργείται μία νέα γενιά υπερκερδών στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας αυτήν τη φορά. Με κόστος προμήθειας χονδρεμπορικής μέσο όρο Σεπτεμβρίου στα 435 ευρώ τη μεγαβατώρα προκύπτουν με τιμή λιανικής πχ της ΔΕΗ στα 788 ευρώ, πάνω από 300 ευρώ υπερκέρδη στη μεγαβατώρα. Άρα, πάνω από 500 εκατ. ευρώ, επιδοτούμενα από την κυβέρνηση με χρήματα των καταναλωτών, είναι τα υπερκέρδη των προμηθευτών ρεύματος μέσα σε έναν μόνο μήνα, τον μήνα Σεπτέμβριο. Αυτά τα υπερκέρδη επιδοτούνται από τα 1,9 δισ. ευρώ, που λέει ότι έχει δώσει η γαλαντόμα κυβέρνηση για τον Σεπτέμβριο, με χρήματα των καταναλωτών. Πρακτικά, ο κ. Μητσοτάκης δεν βάζει απλά πλάτη στην αισχροκέρδεια αλλά χρηματοδοτεί την κλοπή.
Οι χαμηλότερες τιμές του Οκτωβρίου και οι νέες επιδοτήσεις προμηνύουν ύφεση των προβλημάτων και επαρκή διαχείριση από την κυβέρνηση;
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επέλεξε, για άλλον ένα μήνα, να επιδοτήσει την αισχροκέρδεια στο ρεύμα με λεφτά των πολιτών. Το σύνολο των επιδοτήσεων για τον μήνα Οκτώβριο, ύψους 1,1 δισ. ευρώ, έχουν εισπραχθεί αδίκως από τους καταναλωτές μέσω λογαριασμών ρεύματος προηγούμενων μηνών και υπερβάλλοντα φορολογικά έσοδα. Ακόμα ένας παραλογισμός, να προεισπράττει η κυβέρνηση από την αγορά και τα νοικοκυριά τα λεφτά των επιδοτήσεων στερώντας αγοραστική δύναμη και ρευστότητα.
Η απόφαση δε οι επιδοτήσεις να συνδεθούν με στόχους μείωσης της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, ενόψει χειμώνα, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και προκλητική για τρεις βασικούς λόγους. Πρώτον, επειδή «τιμωρεί» τα νοικοκυριά που επιλέγουν να θερμαίνονται με ρεύμα, όταν ταυτόχρονα το κόστος θέρμανσης από φυσικό αέριο έχει δεκαπλασιαστεί. Δεύτερον, επειδή έχει ξεκάθαρη ευθύνη για το ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχει καθυστερήσει η εξοικονόμηση ενέργειας, ειδικά στις επιχειρήσεις και το δημόσιο δεν υπάρχει καμία πρωτοβουλία της ΝΔ, και τρίτον, επειδή μοναδική της προτεραιότητα ήταν η πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ και όχι η στελέχωσή του και ο διαγωνισμός των έξυπνων μετρητών. Άρα δεν μπορούμε να έχουμε μηνιαίες μετρήσεις και άρα δεν μπορεί να εφαρμοστεί το μέτρο με βάση τη μηνιαία κατανάλωση και τη μείωση της, παρά μόνο με μέσο όρο ανά 4 ή και ανά 8 μήνες. Άρα μια ακόμα υποκριτική εξαγγελία.
Κατά τη γνώμη σας τί πρωτοβουλίες θα έπρεπε να πάρει η κυβέρνηση;
Η κυβέρνηση θα έπρεπε, πρώτα και πάνω από όλα, να ελέγξει και να αποτρέψει την αισχροκέρδεια, κάτι που δυστυχώς δεν κάνει. Το προτείναμε και με τροπολογία στη Βουλή, να θέσει άμεσα ανώτατο συντελεστή κέρδους 5% σε όλους τους ηλεκτροπαραγωγούς, αλλά πλέον και στη λιανική. Αντιθέτως, εδώ και πάνω από έναν χρόνο που έχουν ξεκινήσει οι αυξήσεις, έχει επιλέξει να προστατεύσει τα υπερκέρδη των ηλεκτροπαραγωγών και όχι τους τελικούς καταναλωτές, νοικοκυριά και παραγωγικούς φορείς της χώρας. Και μάλιστα η ΔΕΗ παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και στην αισχροκέρδεια και στα υπερκέρδη και συνολικά στο καρτέλ ενέργειας.
Η ελληνική κοινωνία και οικονομία κουβαλούν «στην πλάτη» επιπλέον 8 δισ. ευρώ κόστος ενέργειας, μόνο για την περίοδο Ιουλίου 2021-Ιουνίου 2022, ενώ οι μόνοι που έχουν μείνει αλώβητοι από την ακραία κρίσης ακρίβειας στην ενέργεια κάποιοι, μετρημένοι στα δάχτυλα, «παίκτες» της ενεργειακής αγοράς (ηλεκτροπαραγωγή, προμήθεια φυσικού αερίου και πετρελαιοειδή) που βλέπουν τα κέρδη τους να αυξάνονται. Οποιαδήποτε αλλαγή στο μοντέλο στην αγορά ενέργειας θα πρέπει να προϋποθέτει ότι στην Ελλάδα θα υπάρξει καταπολέμηση της αισχροκέρδειας. Δύο είναι οι βασικοί κανόνες. Ρύθμιση και έλεγχος της αγοράς, ώστε η ενέργεια να μη γίνεται προϊόν κερδοσκοπίας, και καταπολέμηση της αισχροκέρδειας πριν από οποιοδήποτε πλαφόν, πριν από οποιαδήποτε επιδότηση. Η πολιτεία πρέπει να εξασφαλίζει ότι και το νοικοκυριά και η επιχείρηση θα έχουν πρόσβαση στην καθαρή ηλεκτρική ενέργεια σε προσιτές τιμές.
Τι αντιπροτείνετε στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ; Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστική της πρότασης Τσίπρα στη ΔΕΘ για την ενέργεια;
Έχουμε ένα συντεταγμένο σχέδιο αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης, το οποίο βασίζεται στις αρχές που ανέφερα στην προηγούμενη ερώτηση και εξειδικεύεται ως εξής: Ισχυρός ρόλος της πολιτείας για τον έλεγχο και τη ρύθμιση της αγοράς ενέργειας προς όφελος των καταναλωτών και όχι του καρτέλ, θέσπιση ανώτατου συντελεστή κέρδους 5% στην παραγωγή ενέργειας, που σε συνθήκες κρίσης μπορεί να γίνει και μικρότερος (έχουμε καταθέσει τροπολογία). Θεωρούμε ότι ακόμη και στο πλαφόν που προτείνει η ΕΕ αλλά και στο πλαφόν του κ. Σκρέκα κρύβονται υπερκέρδη. Θέλουμε όμως και πιο ισχυρό έλεγχο και φορολόγηση των υπερκερδών στο ρεύμα, στην προμήθεια φυσικού αερίου αλλά και στη διύλιση πετρελαιοειδών.
Απαιτείται ένας δίκαιος φόρος στα άδικα υπερκέρδη που παράγονται στην ενεργειακή κρίση. Είναι σαφές επίσης ότι χρειάζεται παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς, ώστε οι τιμές να αντανακλούν πραγματικά κόστη και να είναι προσιτές σε όλους τους καταναλωτές. Ο ανασχεδιασμός της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας επιβάλλεται και από το ότι βασίστηκε σε μία εποχή που το φυσικό αέριο ήταν κραταιό, ενώ τώρα το βάρος είναι στις ΑΠΕ και στην αποθήκευση. Χρειάζεται όμως και προστασία των καταναλωτών από τις αποκοπές που πολλαπλασιάζονται, συμμετοχή λιγνίτη στην ηλεκτροπαραγωγή σε καθημερινή βάση κατά 20%, επαναφορά ελέγχου από το Δημόσιο στα ενεργειακά δίκτυα και αποκατάσταση του «Δ», δηλαδή του δημόσιου οφέλους στην πολιτική της ΔΕΗ.
Η κυβέρνηση όμως σας κατηγορεί ότι η κρατικοποίηση της ΔΕΗ θα μας φέρει σε αντίθεση με τους θεσμούς, τις υποχρεώσεις της χώρας και τους επενδυτές, θα διαταράξει το επενδυτικό κλίμα και θα έχει κόστος για τους πολίτες και τα δημοσιονομικά της χώρας μας
Καλούμε την κυβέρνηση να κοιτάξει λίγο πιο έξω από το Μέγαρο Μαξίμου, τι συμβαίνει στην Ευρώπη όπου χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία προχωρούν σε κρατικοποιήσεις για να προστατεύσουν τους πολίτες ενώ στην Ελλάδα η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιλέγει η ΔΕΗ να λειτουργεί ως αμιγώς κερδοσκοπική εταιρεία εν μέσω ακραίας μάλιστα ακρίβειας και όχι ως κοινωφελής επιχείρηση, ώστε να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας που στενάζουν. Θυμίζουμε επίσης ότι ο δημόσιος έλεγχος στις ενεργειακές εταιρείες είχε εξασφαλιστεί και νομοθετικά επί ΣΥΡΙΖΑ χωρίς πρόβλημα με τους θεσμούς και τους δανειστές και άρα δεν μάς φέρνει σε αντίθεση με μνημονιακούς κανόνες, που έτσι και αλλιώς αλλάζουν πανευρωπαϊκά. Και σας βεβαιώ ότι και οι φορείς της αγοράς και της παραγωγής θέλουν έλεγχο και σταθερότητα στην ενέργεια και όχι συνθήκες άγριας δύσης και κερδοσκοπίας για λίγους, το σχέδιο που υλοποιεί ο κ. Μητσοτάκης.
Το συνολικό πακέτο μέτρων που ανακοίνωσε ο κ. Μητσοτάκης πώς σάς φαίνεται;
Ο κ. Μητσοτάκης ήταν μία από τα ίδια ενώ η ελληνική κοινωνία και οικονομία έχουν μπροστά τους, όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος, έναν πολύ δύσκολο χειμώνα. Καμία παρέμβαση στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, παρά μόνο επιδότηση της αισχροκέρδειας από τις τσέπες των πολιτών και τα τρομακτικά έσοδα από τους έμμεσους φόρους και την οικονομική αφαίμαξη των νοικοκυριών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Καμία παρέμβαση για μείωση του ΦΠΑ στα βασικά τρόφιμα και του ΕΦΚ στα καύσιμα για να μειωθούν οι τιμές. Το μόνο που έχουν να περιμένουν δυστυχώς οι πολίτες για τον χειμώνα που έρχεται είναι ενεργειακή φτώχεια για πολλούς, γενικευμένη φτώχεια για τους ευάλωτους, ακόμη και φτωχοποίηση μεγάλης μερίδας του πληθυσμού που οι αυξήσεις σε βασικά προϊόντα απειλούν πλέον την επιβίωσή τους. Το μοναδικό μέτρο που χρειάζεται η ελληνική κοινωνία είναι να φύγει η κυβέρνηση Μητσοτάκη της ακρίβειας και των υποκλοπών.
Εσείς τι προτείνετε για τη στήριξη και ενίσχυση της μεσαίας τάξης;
Το πρώτο που χρειάζεται η μεσαία τάξη είναι μια κοινωνία δικαιοσύνης που θα εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες προόδου και μια ισχυρή πολιτεία που, παράλληλα με τη γεωπολιτική σταθερότητα, θα εξασφαλίζει την κοινωνική ευημερία. Από τη μεριά του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, η προγραμματική μας πρόταση εξασφαλίζει πρώτα από όλα διαφάνεια, κράτος δικαίου, το ευρωπαϊκό κεκτημένο δηλαδή έναντι του οποίου η χώρα μας υποχωρεί. Δεσμευόμαστε επίσης για πρόσβαση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως του Ταμείου Ανάκαμψης και στη λήψη αποφάσεων, κάτι που έχει λείψει κατά τη διακυβέρνηση Μητσοτάκη. Ο Αλέξης Τσίπρας στην ΔΕΘ κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για όλα αυτά που ενδιαφέρουν όλες τις κοινωνικές τάξεις και φυσικά και τη μεσαία τάξη. Μέτρα όπως η αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους με ρύθμιση οφειλών, η πρόσβαση σε πιστώσεις, ο ακατάσχετος επαγγελματικός λογαριασμός, η αντικατάσταση του πτωχευτικού κώδικα με νέο που προβλέπει ολιστικό πλαίσιο διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους με προστασία της πρώτης κατοικίας, της αγροτικής γης και της επαγγελματικής στέγης και φυσικά το κόστος ενέργειας και η παραγωγική ανασυγκρότηση ήταν και προτάσεις των φορέων και των επιμελητήριων, εμπόρων, βιοτεχνών και επαγγελματιών.
Το σκάνδαλο των τηλεφωνικών παρακολουθήσεων δείχνει ότι είναι πολύ πιο μεγάλο απ’ ό,τι φαινόταν στην αρχή όμως η κυβέρνηση κάνει τα πάντα για να το υποβαθμίσει. Υπάρχει δυνατότητα να αποκαλυφθεί η αλήθεια;
Ο κ. Μητσοτάκης δεν μπορεί να αποφύγει την αλήθεια που αργά ή γρήγορα θα αποκαλυφθεί. Σκεφτείτε πόσα μάθαμε σε έναν μήνα. Πρόσφατη αποκάλυψη ήταν η σχεδιασμένη -και με εντολή του επιλεγέντα και εντεταλμένου από τον κ. Μητσοτακη διοικητή της ΕΥΠ- καταστροφή των φακέλων παρακολούθησης του κ. Ανδρουλάκη αλλά και η σύνδεση της παρακολούθησης από την ΕΥΠ και από το κακόβουλο λογισμικό predator. Ακόμα και αν προσπαθήσει η κυβερνητική πλειοψηφία στην εξεταστική να στερήσει την πρόσβαση στην αλήθεια, είναι σίγουρο ότι, είτε η ερευνητική δημοσιογραφία, είτε η δικαιοσύνη, είτε η επόμενη Βουλή θα αποκαλύψει όλες τις πτυχές του σκανδάλου. Ήδη η έρευνα προχωρά και σε επίπεδο Ευρωκοινοβουλίου ενώ κορυφαία πολιτικά πρόσωπα από όλες τους χώρους, κορυφαίοι συνταγματολόγοι αλλά και ο πρόεδρος της ανεξάρτητης αρχής έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχει κανένας φραγμός απορρήτου στην εξέταση του σκανδάλου στη Βουλή.
Με βάση τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας ο κ. Μητσοτάκης θα έπρεπε να έχει παραιτηθεί;
Ακόμα και η πρώτη αποκάλυψη παρακολούθησης του κ. Κουκάκη θα αρκούσε σε μία άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Αλλά το να παρακολουθείται μέλλων πολιτικός αρχηγός/Έλληνας ευρωβουλευτής και τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Εξάλλου ο κ. Μητσοτάκης, όταν παραδέχτηκε ότι τάχατες δεν ήξερε την παρακολούθηση Ανδρουλάκη, δεν δήλωσε ταυτόχρονα ότι είναι ανεπαρκής να ελέγχει τα θέματα της εθνικής μας ασφάλειας; Σε ποια ευρωπαϊκή χώρα αυτό δεν συνδυάζεται και με παραίτηση; Όμως η ευθύνη του κ. Μητσοτάκη έχει αποδειχθεί και από τη βεβιασμένη καταστροφή των φακέλων υποκλοπών του κ. Ανδρουλάκη, από την άρνηση παρουσίας στην Εξεταστική του ίδιου αλλά και του ανιψιού του, πρώην και παραιτηθέντα ΓΓ του Πρωθυπουργού αλλά και από την επίκληση του απορρήτου για να μην καταθέσουν. Αλήθεια, ποιος αθώος καταστρέφει αποδεικτικά στοιχεία και αρνείται να υπερασπιστεί την αθωότητα του στις ανακριτικές αρχές;
Ακούσαμε τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ να κάνει λόγο για πολιτική τερατογένεση εάν στην κάλπη της απλής αναλογικής συνεργαστούν το δεύτερο και το τρίτο κόμμα…
Δεν θα υπάρξει τέτοιο ενδεχόμενο, εφόσον ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ θα είναι πρώτο κόμμα. Αν ήταν διαφορετικά, ο κ. Μητσοτάκης θα είχε ήδη επιχειρήσει εκλογικό αιφνιδιασμό, καθώς επίσης έχει αποδεχθεί πως δεν έχει τελικά σε μεγάλη εκτίμηση τους δημοκρατικούς κανόνες. Τερατογένεση δεν είναι η απλή αναλογική που αποτελεί κεκτημένο στην Ευρώπη. Τερατογένεση είναι οι πολιτικές που υποβαθμίζουν τη ζωή των πολιτών, την περιουσία του κράτους και τη δημοκρατία μας. Σε αυτή την προοπτική εμείς είμαστε κάθετα απέναντι. Αυτός είναι και ο σκοπός πολιτικής και κοινωνικής προγραμματικής σύγκλισης, που καλούμε σταθερά ως ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.
Θεωρείτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, όταν ζητάει εκλογές, προκαλεί πολιτική αστάθεια στη χώρα;
Ο παράγοντας αστάθειας είναι ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης. Από τη μία παράγει αστάθεια στην οικονομία και την κοινωνία με την ακραία ακρίβεια και την κυριαρχία των καρτέλ και από την άλλη, με τη δική του διακυβέρνηση, η Ελλάδα κλονίζεται από ένα σκάνδαλο που αποτελεί συνταγματική και δημοκρατική εκτροπή και μάς εκθέτει στην Ευρώπη και παγκόσμια. Αν δεν ήταν πρωθυπουργός ο κ. Μητσοτάκης θα είχαμε εξεταστική για υποκλοπές; Θα συζητούσε το θέμα το Ευρωκοινοβούλιο; Η απάντηση είναι προφανώς αρνητική. Γι΄ αυτόν τον λόγο επείγει η αλλαγή κυβέρνησης και πολιτικής στη χώρα μας.
Ακολουθεί ο σχετικός σύνδεσμος:
Σ. Φάμελλος στο newsique: «Δεν βάζουν απλά πλάτη στην αισχροκέρδεια. Χρηματοδοτούν την κλοπή»