Τα παιδιά επιλέγουν φαγητά με περισσότερες θερμίδες εάν δουν στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης ότι τα επιλέγουν διασημότητες.
Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, παρέχει πληροφορίες για την… επιδημία της παχυσαρκίας κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Διαπίστωσε ότι τα παιδιά που παρακολουθούσαν τα αστέρια των κοινωνικών δικτιών που κατανάλωναν τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν ανθυγιεινά σνακ.
Η ομάδα των επιστημόνων, χώρισε 176 παιδιά σε τρεις ομάδες και έδειξε σε κάθε ομάδα μια διαφορετική εικόνα από τα κοινωνικά μέσα.
Στη μία ομάδα έδειξαν μια εικόνα των αγαπημένων τους προσωπικοτήτων που προωθούν τα ανθυγιεινά σνακ, στην άλλη ομάδα εμφάνισαν υγιεινά τρόφιμα και στην τρίτη ομάδα παρουσιάστηκαν άσχετες εικόνες χωρίς τρόφιμα.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν εικόνες από την μπλόγκερ Zoella – που έχει 11,1 εκατομμύρια οπαδούς στα social media– και του φίλου και συνεργάτη της Alfie Dyes, ο οποίος έχει 4,9 εκατομμύρια οπαδούς.
Αφού είδαν τις εικόνες, προσέφεραν στα παιδιά μια σειρά από υγιεινά και ανθυγιεινά σνακ, όπως τα σταφύλια, τα καρότα, σοκολατάκια και ζελεδάκια.
Τι επέλεξαν;
Τα παιδιά που είχαν δει τις ανθυγιεινές εικόνες, κατανάλωναν κατά μέσο όρο 448 θερμίδες. Όσοι είδαν υγιεινά τρόφιμα ή εικόνες χωρίς τροφές κατανάλωσαν 357 – μια διαφορά 26%.
Είναι ζωτικής σημασίας να προστατεύονται τα παιδιά από το μάρκετινγκ πρόχειρων φαγητών, όχι μόνο στην τηλεόραση αλλά και στο διαδίκτυο.
Οι εταιρείες είναι σε θέση να στοχεύσουν τις διαφημίσεις τους στα κοινωνικά δίκτυα, γεγονός που επιτρέπει στις ρυθμιστικές αρχές να θέσουν περιορισμούς.