Η συγγραφέας της νέας βιογραφίας «Cast A Diva: The Hidden Life of Maria Callas», Λίντσι Σπενς, αναφέρει μεταξύ άλλων πως «η Κάλλας -η τραγουδίστρια- μπορεί να είχε το πάνω χέρι στον κόσμο της μουσικής, αλλά η Μαρία -η γυναίκα- ήταν ένα θύμα της συγκυρίας».

Να σημειωθεί πως η Σπενς σε αντίθεση με τους συγγραφείς των 30 προηγούμενων βιογραφιών της ντίβας της όπερας, πρόσβαση σε κουτιά με γράμματά της που βρίσκονται σε αρχείο του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, στην Καλιφόρνια.

Η Σοφία Σεσίλια Κάλος, όπως ήταν το πραγματικό όνομα της Κάλλας, γεννήθηκε το 1923 στη Νέα Υόρκη, κόρη του Γιώργου και της Λίτσας, φτωχών μεταναστών από την Ελλάδα, που της έμαθαν από νωρίς πώς είναι να σε κακομεταχειρίζονται. Στα δέκα της χρόνια τραγουδούσε ήδη μαγευτικά άριες από την «Κάρμεν» και η μητέρα της την πίεζε να τραγουδάει μπροστά σε κόσμο.

Το 1937, με τον γάμο της να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, η Λίτσα επέστρεψε στην Αθήνα με τη Μαρία και τη μεγαλύτερη αδερφή της, την Τζάκι. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η μητέρας της Κάλλας πρόσφερε καταφύγιο σε Βρετανούς αξιωματικούς, ενώ εκδιδόταν σε Ιταλούς και Γερμανούς στρατιώτες για να εξασφαλίζει τα προς το ζην και πίεζε τις κόρες της να κάνουν το ίδιο.

Και ενώ η Τζάκι τελικά ακολούθησε την ίδια τακτική, η Μαρία κατάφερνε να πείθει τους στρατιώτες να την πληρώνουν μόνο για να τους τραγουδάει. Όμως, δεν συγχώρεσε ποτέ τη μητέρα της, η οποία συνέχισε να προσπαθεί να την εκμεταλλευτεί και αφού έγινε διάσημη. Την απειλούσε ότι θα αυτοκτονήσει και ότι θα διέρρεε ιστορίες της στον Τύπο, αν δεν της έκανε τα χατίρια.

Και ο πατέρας της όμως, που εν τω μεταξύ είχε ανοίξει φαρμακείο στη Νέα Υόρκη, συχνά της έπαιρνε χρήματα κάνοντας ότι ήταν ετοιμοθάνατος, ισχυρίζεται η Σπενς.

Από το ημερολόγιο στενού φιλικού προσώπου της Κάλλας, δε, η βιογράφος ανακάλυψε, όπως ισχυρίζεται, ότι ο Αριστοτέλης Ωνάσης τής έδινε ένα πανίσχυρο υπνωτικό, γνωστό ως Mandrax, στο οποίο τελικά εθίστηκε όπως και το Nembutal, βαρβιτουρικό που χορηγείται στην προαναισθησία.

​​​​​​​Η Κάλλας τα έπαιρνε με τη θέλησή της, αλλά καθώς ήταν ναρκωμένη ο Ωνάσης, «του οποίου οι διεστραμμένες σεξουαλικές επιθυμίες σόκαραν ακόμα και τη διαβόητη μαντάμ Κλοντ, ιδιοκτήτρια παριζιάνικου οίκου ανοχής, μπορούσε να εκμεταλλεύεται την τραγουδίστρια με υποτιμητικούς τρόπους, τους οποίους δεν θα δεχόταν, αν είχε πλήρως τις αισθήσεις της»όπως αναφέρει η βιογράφος.

Η ήδη ψυχολογικά ασταθής Κάλλας, που πιεζόταν από την καριέρα και την ηλικία της, είχε επίσης να διαχειριστεί και το γεγονός ότι ο Ωνάσης πήγαινε πολύ συχνά σε οίκους ανοχής αλλά και το άγχος να είναι η εμφάνισή της σύμφωνα με τα πρότυπά του.

«Είχε μια προτίμηση για τις αποστεωμένες γυναίκες με ανδρόγυνη εμφάνιση και η Κάλλας -που ήταν επιρρεπής στο να παίρνει βάρος και αντιμετώπιζε διατροφικές διαταραχές σε όλη της τη ζωή- έκανε επικίνδυνες, στερητικές δίαιτες για να ταιριάζει στα γούστα του» αναφέρει χαρακτηριστικά η Σπενς, η οποία αποκαλύπτει επίσης ότι, ενώ είχε σχέση με τον Ωνάση, η Κάλλας είχε μία αποβολή και έκανε μία έκτρωση.